امام جمعه فریدونکنار:

دستاورد روز قدس باید حفظ شود/گلایه از کم‌توجهی مردم نسبت به چالش‌های فرهنگی

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه دستاورد روز قدس باید حفظ شود نسبت به کم‌توجهی مردم در زمینه چالش‌های فرهنگی گلایه کرد.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار به مناسبت روز قدس اظهارکرد: یکی از ایام‌الله روز قدس است که مردم فریدونکنار درحالی که این روزها مشغول کار کشاورزی هستند اما با حضور پرشور از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز قدس دستاورد نظام با برکت انقلاب اسلامی است که به‌ واسطه هوشمندی امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری شد و همه ما وظیفه داریم این دستاورد مهم را حفظ کنیم.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای پنج مرحله است، تصریح کرد: تشکیل انقلاب اسلامی نخستین مرحله بوده که با خون هزاران شهید به دست آمد و در مرحله دوم نظام اسلامی بود که با نگارش قانون اساسی به این مرحله هم رسیدیم.

تقی‌پور یادآورشد: تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در مرحله پنجم امت اسلامی است که امیدواریم با ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) در تمام دنیا شاهد جامعه جهانی اسلامی باشیم.

وی یادآورشد: متاسفانه ما هنوز در مرحله سوم که دولت‌سازی اسلامی است مانده‌ایم و البته دولت به معنای هیات وزیران و رئیس جمهور نیست بلکه به معنای تمامی کارگزاران نظام اعم از قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه است.

امام جمعه فریدونکنار افزود: ما در راه رفتن به قله و درحال تلاش برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی هستیم که البته با سختی‌های زیادی رو به رو شده‌ایم.

تقی پور با بیان اینکه طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد از جمله کارهای خوبی بوده که در فریدونکنار به مرحله اجرا رسیده است، گفت: این طرح برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد که البته باید این امر حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در این بازدیدها مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده‌ایم اظهارکرد: متاسفانه مردم از گرانی، عدم اجرای طرح هادی و افزایش بافت که در برخی روستاها ۲۰ سال بازنگری نشده، عدم استقرار کامل دولت در بدنه ادارات، عدم استقرار برخی از ادارات در شهرستان و کمبود سوخت کشاورزی ناراحت و نگران هستند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: در برخی از ادارات تکریم به مردم انجام نمی‌شود و حتما باید یک واسطه‌ای به آن کارمند یا مسئول اداره تماس بگیرد تا کار را انجام دهند که این اشکال باید هرچه سریعتر از سوی ادارات رفع شود.

تقی‌پور تصریح کرد: فریدونکنار ازجمله شهرستان های کمتر توسعه یافته در تقسیم‌بندی وزارت کشور معرفی شده که هرچند بودجه‌هایی از این بابت به شهرستان اختصاص داده می‌شود و ادارات از آن بهره می‌برند اما برای ما یک لکه ناخوشایند است که برچسب عدم توسعه‌یافتگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بانوان گلایه‌مند هستند که هیچ مکانی در فریدونکنار برای احداث پارک اختصاصی برای ما درنظر گرفته نشده تا ما بتوانیم در امنیت اوقات فراغت خود را سپری کنیم که گلایه به جایی است و مسئولان فریدونکنار که نه در ساحل و نه در مکانی مناسب امکانی را برای بانوان اختصاص نداده‌اند باید به این سوال پاسخ دهند که بانوان در کجا به تفریح بپردازند؟

امام جمعه فریدونکنار گفت: وضعیت آب شرب و آب کشاورزی فریدونکنار در وضعیت نامناسبی قرار دارد که مردم از آن گلایه‌مند و ناراحتند.

تقی‌پور با بیان اینکه تریبون نمازجمعه تریبون خدمت است اظهارکرد: ما منتظر برنامه فرمانداری برای چهار سال دولت سیزدهم هستیم و پس از پایان طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد، کمیته تدوین برنامه‌ها باید مشکلات مردمی را جمع‌بندی و مسئولان مربوطه پیگیری‌های لازم را تا رفع کامل مشکلات انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم امیدی به حل مشکلات ندارند چراکه برخی از مسئولان ریشه امید مردم را خشکاندند که فرماندار و تمام مسئولان ادارات و نهادهای فریدونکنار باید پای کار بمانند تا امید را دوباره در دل مردم زنده کنند؛ به مردم قول می‌دهیم که حرف‌های آنها را بشنویم و تمام مشکلاتی که زمینه رفع آن موجود است حل می‌کنیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان بودجه قابل توجهی برای رشد و آبادانی ندارد، مسئولان باید از سرمایه‌گذاران با اولویت بومی دعوت و بهره ببرند.

تقی‌پور گفت: مردم فریدونکنار همچنانی که تاکنون در امور خیر پای کار بوده‌اند لازم است که این اخلاق حسنه را ادامه داده و دست نیازمندان را به گرمی بفشارند.

وی با ابراز گلایه از کم‌توجهی مردم شهرستان نسبت به چالش‌های فرهنگی یادآورشد: متاسفانه در طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد دغدغه مردم نسبت به اینکه چرا طلاق زیاد است؟ چرا آرمان های انقلاب به فراموشی سپرده شد؟ و چرا مراکز فرهنگی کوتاهی می‌کنند؟ کمرنگ بوده درحالی که بنده انتظار داشتم درباره مسائل فرهنگی و دینی مطالبات زیادی را شاهد باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا