چه کسانی امروز در استانداری مازندران مشاوره می دهند/ بازخوانی حزب منحله مشاركت

به گزارش بصیر،  انتصاب های مدیران در مازندران این روزها در حالی توسط استاندار مازندران و مشاوران یا معاونان وی پیگیری میشود که نگاهی اجمالی به سوابق برخی از این مشاوران یا معاونان خالی از لطف نیست .

مازندران و مردم آن در گذرگاه زمان و بزنگاه های تاریخی صفحاتی مهم از دفتر تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زده است .

لازم است به صفحاتی از این دفتر مراجعه شود تا به مدد بازخوانی حادثه ۴ دی سال ۱۳۸۰ در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری برخی از اهالی تاثیرگذار ساختمان سفید استانداری مازندران را بهتر بشناسیم .

 

حادثه تاریخی ۴دی ۱۳۸۰

یکی از حوادث استانی و مهم انقلاب دردهه هشتاد قائله مهم دیماه۸۰بود که برخی از ابعاد و زوایای پنهان اندیشه سران آن بعد از خرداد۸۸ مشخص شد .

قائله ۴دی ۱۳۸۰ ساری در حالی اتفاق افتاده بود که آن میهمانی به افتخار رجبعلی مزروعی؛ فعال سیاسی آن روز و پناهنده این روزها به کشور بلژیک ترتیب داده شده بود .

نام رجبعلی مزروعی در سالهای گذشته با آشوبهای پس از انتخابات ۸۸همراه است و کمتر کسی میداند که نقش پررنگ و اساسی اعضای حزب مشارکت در تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی موجب انحلال این حزب شد .

درحالی که پس از فتنه۸۸ مزروعی و برخی دیگر از سران این تشکل با فرار از کشور و برخی دیگر نیز با اقرار صریح به مهندسی اغتشاشات پس از انتخابات آبرویی برای اعضای این تشکل منحله سیاسی نگذاشتند انگار برخی اینروزها در سایه غفلت از کرده خویش، توهم بازگشت به مدیریت استان را در سر می‏پرورانند .

مزروعی این روزها به عنوان کارشناس براندازی جمهوری اسلامی در شبکه های آنسوی مرزها سعی در اتمام کاری ناتمام یعنی براندازی جمهوری اسلامی ایران دارد .

وی که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس قوه مجریه به ۱۸ ماه حبس محکوم شده است .

 

دلایل و پیامد دعوت از مزروعی به مازندران

در حالی که این فراری فتنه ۸۸ سالها پیش از فرار خود به خارج از کشور در روز یاد شده توسط برخی از هم قطاران و هم پیاله های خود برای توسعه تفکرات ضد دینی و توسعه آزادیهای نامشروع مدنظر خود به مازندران دعوت شده بود، عده ای از بسیجیان و نیروهای انقلابی ساری که به حق او را می شناختند اجازه سخنرانی را در مرکز مازندران به او ندادند.

حافظه تاریخی مردم ساری و خصوصا فعالان سیاسی مذهبی این شهر و همه کسانی که قلب آنان برای سربلندی مازندران و ایران اسلامی می تپد فراموش نکرده اند که آن دعوت از مزروعی توسط برخی از مشاوران و نزدیکان امروز به استاندار مازندران انجام شده بود که با تجمع بسیجیان حامی ولایت و انقلاب برای لغو این نشست به اغتشاش و درگیری شدید کشیده شد .

حافظه مردم از یاد نبرده است که پس از این اتفاق دوستان دیروز و امروز مزروعی وی را را از درب پشتی دانشگاه خارج کردند تا نیات شوم وی برملا نشود .

از یادها نرفته است نامه ی سرگشاده و توهین آمیزی که مشاور ستادی استاندار پس از قائله ۱۳۸۰ساری در پاسخ به موضع گيری صريح امام جمعه مرکز مازندران نسبت به وقایع بوجود آمده خطاب آیت الله طبرسی نوشته شده و در آن به ایشان توهین روا داشته بود .

نامه ی سرگشاده و توهین آمیزی که مشاورين انتصابی و در پس پرده محافل شبانه استاندار مازندران آنروزها به پدر معنوی ساری نوشتند هنوز هم با گذشته بیش از یک دهه فراموش نشده است .

 

چه اتفاقی در حال رخ دادن است

با عنایت به آنچه در این واقعه روی داده بود لازم به ذکر است که این روزها یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی مرکز مازندران محلی برای برپایی نشستهای این افراد با هدف مهندسی انتصابات پیش رو و انتخابات آینده مجلس شده است .

امروز در پس پرده این نشستها همان دوستان دیروز مزروعی در حزب منحله مشارکت شاخه مازندران در سایه غفلت برخی مسئولان برای ایستادن در شاهراه عزل و نصبها تلاش می  کنند .

امروز همان دوستان سابق مزروعی برخی اعضای حلقه اوليه و اصلی مشاوران استاندار مازندران را تشکیل میدهند و با پست وعنوان رسمی به ساختمان سفید استانداری مازندران راه یافته اند .

حال سوال اساسی اینجاست که استاندار مازندران با سابقه خدمتی درخشان و حضوری که در این سالها در تهران داشته است از سوابق این نزدیکان خود خبر دارد؟

و اینکه آیا حلقه مشاوران به وی گفته اند که برخی از اینان بازماندگان فتنه۸۸و از بین برندگان حیثیت مردم ایران در منظر مردم جهان اند که دوباره در گلوگاه انتصابها لباس مشاوران والی مازندران را پوشیده اند .

آیا هویت اصلی بسیاری از داوطلبان سینه چاک خدمت که هر روز در برخی محافل رسانه ای حمایت میشوند به استاندار گفته شده است؟

اینروزها به کرات دیده میشود که نفوذ در سايتهای محلی واستانی تحت عنوان يادداشت  نويس و هيئت تحريريه و با درج مقالات تند و سهم خواهانه برعليه استاندار سپس نشست با استاندار وگرفتن صندلی رياست، کار برخی از افراد فوق شده است که سکوت در برابر آن از هر جانبی نکوهیده است .

در پایان باید دید افرادی با عقبه سازشکاری مطلق، همچنین  دوستان محکومان فراری فتنه ۸۸ که پیش از آن خواستار سر کشیدن جام زهر در مساله هسته ای توسط ایران شده بودند، و افراد تندرویی که اگر نبود ادعای دروغین تقلب در انتخابات آنها موج فشار تحریم بر قامت مردم وارد نمیشد چه سنخیتی با دولت اعتدال خواهند داشت .

نگرانی کارشناسان از این واقعیت است که در آینده بیشترین چالشهای دولت با همین افراد است که اینروزها به خاطر منافع تفکر خود معنای کلمه اعتدال را آشکارا با اصلاحات اشتباه گرفته اند .

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا