ورزشکاری که به یاد شهداست؛

خیره شدن به عکس شهدای مدافع حرم و شروع یک تصمیم/آغاز دوندگی امسال از مزار شهید مدافع حرم فریدونکناری

یک ورزشکار مازندرانی چندی است ورزش را با یک کار فرهنگی عجین کرده است.

به گزارش بصیرنیوز، مسلم عابدیان جلودار از ورزشکاران آملی است که چندی است ورزش را با یک کار فرهنگی عجین کرده است.

وی که همزمان با ایام شهادت شهدای خانطومان درحال دوندگی برای ترویج یاد و خاطره این شهدا است در گفت‌وگو با خبرنگار ما از چگونگی روی آوردن به این کار اظهارکرد: در سال ۹۸ وقتی که در مراسم گرامی‌داشت شهید صحرایی که از شهدای مدافع حرم آملی است شرکت کردم نگاه من را یک بنر که تمثال شهدای مدافع حرم مازندران در آن نقش بسته بود جلب کرد و همان زمان یک تصمیم جدی گرفتم.

این ورزشکار خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه من یک کوهنورد هستم در آنجا تصمیم گرفتم که تمامی صعودهایی که از این پس به قله‌ها دارم برای شهدا انجام دهم و در سال ۹۹ توانستم ۱۳ صعود به قله را با یاد و خاطره ۱۳ شهید مدافع حرم و دوران دفاع مقدس داشته باشم.

عابدیان جلودار تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ هم تصمیم گرفتم که با دوندگی با محوریت “از مزار تا مزار” یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع حرم را زنده نگهدارم که در این سال چهار مرتبه این کار انجام شد.

این ورزشکار درخصوص حضور خود در فریدونکنار اظهارکرد: امروز که شروع کار من در سال ۱۴۰۱ است و همزمان شده با ایام شهادت شهدای خانطومان، از مزار شهید عابدینی که در روستای فرم فریدونکنار واقع شده و شهید مدافع حرم فریدونکناری است حرکت کرده و در طول مسیر با حضور در مزار شهید حاج محمد شالیکار، سردار شهید بصیر و شهدای محمودآباد با این شهدا تجدید بیعت کرده و تا مزار شهید حاجی زاده که از شهدای مدافع حرم آمل است ادامه مسیر می‌دهم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگری که در پیش دارد یادآورشد: برنامه بعدی من که حدود سه ماه دیگر انجام می‌شود دویدن از پایین‌ترین نقطه ایران(ساحل محمودآباد) تا بلندترین نقطه ایران(قله دماوند) است که قصد داریم در کتاب گینس ثبت شود و البته این کار با یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

عابدیان جلودار بر لزوم حمایت از اینگونه اقدامات توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: اگر امکانات و ظرفیت‌ها وجود داشته باشد من دیگر تنها این کار را انجام نمی‌دهم بلکه به‌صورت تیمی و با حضور افراد بیشتر انجام می‌شود.

این ورزشکار خاطرنشان کرد: از مسئولان تقاضا داریم از چنین کارهایی حمایت کرده چراکه این کارها یک کار ورزشی با پیوست فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شهدا با انرژی گذاشتن از جان خود گذشتند تصریح کرد: ما باید در ادامه مسیر شهدا از خود انرژی بگذاریم تا برنامه‌های متنوعی به یاد آن‌ها اجرا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا