حضور ۶ هزار طلبه غیر ایرانی در مراسم اعتکاف

به گزارش بصیر به نقل از  عرش نیوز،حجت الاسلام محمد رضا صالح امشب در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی علمی، فرهنگی اعتکاف که در سالن همایشات مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره برکات فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته است.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه افزود: جامعه المصطفی العالمیه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بوده است که توانسته است موفقیت‌های خوبی را در داخل و خارج از کشور در زمینه‌های علمی و دینی کسب کند.

 

وی با اشاره به تحصیل طلاب در خارج از کشور عنوان کرد: طلابی که در جامعه المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند از بیش از یکصد کشور جهان هستند که در این میان ۱۳ هزار طلبه غیر ایرانی در کشورهای خود و در ۷۰ نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در زمینه علوم دینی مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام صالح خاطر نشان کرد: امروز بیشتر طلاب غیر ایرانی به برکت انقلاب شکوه‌مند ایران خود را فرزندان امام خمینی (ره) و شیعه خمینی نام گذاری کرده اند و این امر نشان دهنده این است که انقلاب ایران در تمام جهان گسترش یافته است.

 

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره حضور طلاب غیر ایرانی در مراسم اعتکاف عنوان کرد: طلاب غیر ایرانی بسیاری از مراسم دینی را گرامی می‌دارند و سعی دارند تا اینگونه مراسم را در کشورهای خود برگزار کنند که از جمله این مراسم‌ها اعتکاف است.

 

وی تصریح کرد: امسال بخشی از شبستان مسجد مقدس جمکران برای مراسم اعتکاف طلاب غیر ایرانی در نظر گرفته شده است که در سال گذشته بیش از شش هزار نفر در مراسم اعتکاف که در ایران برگزار می‌شد حضور داشته‌اند و در کشورهای خارجی نیز با توجه به شرایط محیط تعداد اندکی در این مراسم حضور پیدا می‌کرده‌اند.

 

حجت السلام صالح بیان کرد: مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های جامعه المصطفی العالمیه است که از حدود ۱۰ سال قبل در داخل کشور اجرائی می‌شود و امسال نیز سعی در برگزاری این مراسم داریم.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: اساتید برجسته اخلاق حوزه در سال‌های گذشته در میان طلاب خارجی معتکف حاضر می‌شدند که از آن جمله می‌توان به مرحوم آیت الله مشکینی و آیت الله احمدی میانجی اشاره کرد و این در حالی است که حضور آنان در مراسم و در کنار طلاب غیر ایرانی سبب بهره‌مندی طلاب از دانش آنان می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا