دادستان فریدونکنار هشدار داد

مجازات حبس، پرداخت دیه و پلمب اماکن در انتظار عاملان سقط جنین/نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

دادستان فریدونکنار با اشاره به اینکه مجازات حبس، پرداخت دیه و پلمب اماکن در انتظار عاملان سقط جنین غیرقانونی است گفت: نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، علیرضا برخور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: متاسفانه شاهد گزارش‌هایی مبنی بر سقط عمدی جنین(سقط جنایی) در فریدونکنار هستیم که برای جلوگیری از این اتفاقات مسئولان شهرستان به‌صورت جدی پیگیر این موضوع شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه در اولویت است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در گزارش‌های رسیده برخی از مطب‌ها و مراکز غیرقانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند و حتی در برخی عطاری‌ها داروهای غیرمجاز به فروش می‌رسد، از این پس کنترل و نظارت جدی‌تری بر روی آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دادستان فریدونکنار بر لزوم آگاهی‌بخشی توسط رسانه‌ها نسبت به تبعات سقط جنین تاکید و تصریح کرد: اهالی رسانه و شخصیت‌هایی که دارای تریبون هستند باید نسبت به قبح شرعی و همچنین عوارض پزشکی سقط جنین آگاهی بخشی داشته باشند.

برخور با بیان اینکه شناسایی مراکز غیرقانونی سقط جنین باید از سوی مراجع مربوطه شهرستان به سرعت انجام شود، یادآورشد: در گزارش‌های دریافتی مشخص شد که برخی از این سقط‌ها در منازل شخصی و حتی انبارها انجام می‌شود که باید شناسایی دقیق صورت گیرد.

وی با هشدار به پزشکان که باید دقت بیشتری نسبت به اطرافیان خود داشته باشند گفت: امکان دارد برخی از مباشران پزشکان در ساعتی که پزشک در مطب خود حضور ندارد با پذیرش افرادی که قصد سقط جنین را دارند اقدام به این کار کنند که باتوجه به غیرقانونی بودن این عمل، پزشک مربوطه دچار مشکلات حقوقی خواهد شد.

دادستان فریدونکنار تاکید کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه و تذکر به عاملانی که این اقدام را انجام می‌دهند جوابگو نبود برخوردهای قضایی مانند حبس، پرداخت دیه و پلمب اماکن در انتظار آن‌ها است.

برخور ادامه داد: سقط جنین از جرایم پنهانی است که شاید افراد بنابه دلایل مختلف از شکایت صرف نظر کنند اما این موضوع نباید موجب بی‌خیالی مسئولان مربوطه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا