در جلسه شورای اداری فریدونکنار مطرح شد

از لزوم تحول در منظومه مدیریتی تا افتتاح پل کمربندی فریدونکنار در عید قربان

جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش بصیرنیوز، جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار، علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس، کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد.

ظرفیت‌های فریدونکنار مورد غفلت واقع شده است

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این جلسه اظهارکرد: مسئولین باید به این باور برسند که از جنس مردم هستند و نباید هیچ فاصله ای بین این دو وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری مردمی و از نزدیک دیدن مشکلات سبک مدیریتی رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل با مردم موجب شود که مردم پشتیبان مسئولان می شوند و در شرایط سخت کنار آنها قرار می گیرند.

استاندار مازندران تصریح کرد: بنابر بررسی صورت گرفته مشخص شد که وضعیت فریدونکنار متاسفانه خوشایند نیست و مجموعه ظرفیت های این شهرستان مورد غفلت واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه منظومه مدیریتی فریدونکنار باید متحول شود گفت: مدیران فریدونکنار باید بدانند که این شهرستان به لحاظ اجرایی فقط یک فرمانده دارد که آن هم فرماندار است و همه موظف هستند در چارچوب سیاست های فرماندار حرکت کنند.

حسینی‌پور تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد ساز جدا از سیاست های فرماندار بزند و اگر مدیران می توانند با این سیاست ها کار کنند بمانند و اگر نمی توانند آن مسئولیت را تحویل دهند و بروند.

استاندار مازندران یادآورشد: فرصت ها نباید به خاطر منافع شخصی و صنفی از دست برود و تمام تلاش مدیران باید در خدمت به مردم باشد چراکه عمر مدیریت کوتاه است و آنگاه باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران ملاک ما است و اگر ببینیم که یک مدیری وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهد تغییر او حتمی است.

حسینی‌پور ادامه داد: مدیران باید از ظرفیت نخبگان بهره مند شوند و متاسفانه این موضوع هنوز در فریدونکنار به خوبی پیگیری نشده است.

استاندار مازندران اظهارکرد: شبکه آب و فاضلاب فریدونکنار که از چالش های بزرگ بوده با پیگیری نماینده مجلس به جاهای خوبی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت می تواند موجب اشتغال آفرینی باشد، خاطرنشان کرد: فریدونکنار باید صاحب شهرک صنعتی شود و مسئولان مربوطه پیگیری کنند تا این امر به سرعت در شهرستان ایجاد شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: مجوز بزرگترین مجتمع گردشگری فریدونکنار در کنار بندر مشخص شد که می تواند با دارا بودن مسیر دریایی و کشتیرانی مسافربری و بازارچه های دریایی می تواند به هاب گردشگری مازندران تبدیل شود.

استاندار مازندران گفت: حدود ۵۰ مصوبه در سفر شهرستانی به فریدونکنار داشتیم که همه این موارد پیگیری می‌شوند که امیدواریم شاهد اتفاق های خوبی در این شهرستان باشیم.

وی با ابراز گلایه از اینکه چرا برخی از دستگاه ها پس از حدود ۱۵ سال از عمر شهرستان شدن فریدونکنار ادارات خود را مستقر نکردند عنوان داشت: دستگاه هایی که هنوز در فریدونکنار اداره ندارند باید تا سه ماه آینده ادارات خود را با تمامی ظرفیت ها مستقر کنند.

حسینی‌پور افزود: رشد دارای دو عنصر مهم سرمایه گذاری و بهره وری است که باید مسئولان شهرستان پیگیر جذب سرمایه گذار باشند.

استاندار مازندران بر رفع اختلاف بین بندر با شهرداری فریدونکنار تاکید کرد و گفت: فرماندار فریدونکنار باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این اختلافات تصمیم بگیرد و با تخلفات برخورد شود.

وی درخصوص افتتاح پل کمربندی فریدونکنار گفت: این پل تا عید قربان با تمامی ساز و کارها افتتاح می‌شود.

اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه فریدونکنار ظرفیت های بالفعل و بالقوه متعددی را در خود نهفته دارد اظهارکرد: کشاورزی، گردشگری و صنعت از جمله بخش هایی هستند که این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی است.

وی با بیان اینکه آبزی پروری از جمله ظرفیت های دیگری است که در بخش کشاورزی فریدونکنار فعال است، خاطرنشان کرد: وجود بندر در این شهرستان مکمل فعالیت های اقتصادی است که می تواند هم در زمینه تجاری، اقتصادی و گردشگری ایفای نقش کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران درخصوص بخش صنعتی فریدونکنار تصریح کرد: شرکت مجدالکترونیک یکی از شرکت های بزرگ مازندران است که برنامه های توسعه ای و تکمیلی این شرکت می تواند نقش تحولی را در استان داشته باشد.

خیریانپور افزود: همچنین شرکت ایمنی اندیشه با ۷۰۰ نفر نیروی انسانی از جمله شرکت هایی است که نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال فریدونکنار و استان مازندران دارد.

وی یادآورشد: ۴۲ آب بندان فریدونکنار که دارای کارکرد سه منظوره تامین آب زراعی، پرورش ماهی و گردشگری هستند از ظرفیت بسیار مهم دیگر این شهرستان به حساب می آیند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای بخش کشاورزی شهرستان فریدونکنار تخصیص داده شد که پیگیر اجرای دقیق پروژه‌ها هستیم.

خیریانپور با اشاره به اینکه اشتغال از برنامه‌های مهم دولت در سال جاری است اظهارکرد: از ۵۳ هزار اشتغال تعهدی مازندران، هزار و ۱۴۹ مورد اشتغال به شهرستان فریدونکنار مرتبط می‌شود که فرماندار و مدیران شهرستانی باید با بهره گیری از تسهیلات موجود تمام تلاش خود را برای اشتغال آفرینی انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت در راستای حذف ارز ترجیحی اقداماتی را برای تسهیلات سرمایه در گردش نهاده های دام، طیور و شیلات پیش بینی کرده که تمامی این موارد در فریدونکنار وجود دارد که البته ۳۶ پرونده تاکنون به ارزش ۴۷ میلیارد تومان از این شهرستان به بانک کشاورزی ارجاع شد اما این رقم باید افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: مهارت آموزی کار از جمله موارد مهمی است که اداره فنی و حرفه ای فریدونکنار باید پیگیری لازم را برای عملیاتی کردن آن انجام دهد.

خیریانپور تصریح کرد: فریدونکنار دارای ۱۱۷ بنگاه اقتصادی، دو هزار تُن محصولات آبزی پروری، ۹ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۵۵ هزار تُن از بهترین محصولات زراعی، کشاورزی، دامی و شیلاتی است.

وی تاکید کرد: فرآوری، بسته بندی و سورتینگ این محصولات باید در فریدونکنار مورد توجه باشد تا سهم اشتغال این شهرستان افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: فرماندار فریدونکنار باید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان را فعال کند تا گره‌های واحدهای تولیدی باز شود.

خیریانپور گفت: خلا شهرک صنعتی در فریدونکنار یکی از مسائلی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

شناسایی ۶۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز

ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل خواری، کوه خواری و تعرض به منابع طبیعی نیز در این جلسه اظهارکرد: در فریدونکنار بالغ بر ۶۰۰ خانه که به صورت غیرمجاز ساخته شده وجود دارد که باید در دولت های قبل از ساخت آن جلوگیری می شد که متاسفانه اقدامات بازدارنده صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: البته در سال جاری هیچ ساخت و ساز غیرمجاز در فریدونکنار صورت نگرفته که نشان دهنده اشرافیت خوب مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان است.

نماینده ویژه استاندار با اشاره به اینکه عدم ساماندهی ساحل فریدونکنار یکی از دغدغه های به حق مردم است، تصریح کرد: همچنین دکه های ساحلی که به صورت سنتی تاکنون وجود داشته باید ساماندهی شوند.

اکبرزاده یادآورشد: پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید به صورت جدی دنبال شود تا شاهد هزینه های سنگین به دولت و دستگاه های قضایی و مشکلات برای شهروندان نباشیم.

سقط جنین از عوامل اصلی کاهش نرخ جمعیت در فریدونکنار

سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این جلسه اظهارکرد: درحالی که مقام معظم رهبری نسبت به موضوع جمعیت دغدغه زیادی دارند اما وجود مراکز غیرقانونی سقط جنین و فروش داروهای غیرمجاز در فریدونکنار سلامت بانوان را تهدید کرده و موجب کاهش نرخ جمعیت در این شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: طلاق از عمده ترین آسیب های اجتماعی در فریدونکنار است که نهادهای فرهنگی و آموزشی باید با اقدامات مناسب زمینه آگاهی بخشی به زوج های جوان را فراهم کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: احداث مراکز نگهداری زنان و کودکان آسیب دیده از خشونت، گرمخانه و کمپ ترک اعتیاد بانوان از مطالبات بانوان فریدونکناری است که باید به آن توجه شود.

طوسی یادآورشد: درحالی که فریدونکنار یک سالن ورزشی به نام حجاب برای بانوان دارد اما باتوجه به اینکه این سالن توسط آقایان اداره می‌شود، خانم‌ها سهم بسیار کمی برای استفاده از آن دارند.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و ورزشی از مطالبات اصلی بانوان فریدونکناری است یادآورشد: عدم اختصاص بودجه مناسب ورزشی برای ورزشکاران و نبود خانه جوان از دیگر چالش‌های موجود این شهرستان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: بانوان فریدونکناری از داشتن یک پارک ویژه برای خود محروم هستند که باتوجه به اینکه راه و شهرسازی زمینی را به شهرداری بابت افزایش سرآنه فضای سبز اختصاص داده امیدواریم هرچه زودتر شاهد احداث این پارک باشیم.

طوسی با بیان اینکه کمبود معلم زن و مشاور در مدارس متوسطه و ابتدایی از مشکلات بخش آموزش و پرورش است، ادامه داد: ۴۴ کودک بازمانده از تحصیل در فریدونکنار وجود دارد که لازم است به آنها کمک شود.

وی افزود: اختصاص تسهیلات برای کارگاه های کوچک مشاغل خانگی می تواند سهم قابل توجهی در اشتغال آفرینی زنان داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهارکرد: بازارچه های ثابت و دائمی که تقویت کننده فرهنگ بومی شهرستان است می تواند محرک خوبی برای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی بانوان فریدونکناری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا