۷۰ مصوبه سفر استاندار مازندران به فریدونکنار

سفر شهرستانی استاندار مازندران و مدیران استان به شهرستان فریدونکنار 70 مصوبه در بخش های مختلف داشت. ‎

به گزارش بصیرنیوز، سفر شهرستانی استاندار مازندران و مدیران استان به شهرستان فریدونکنار ۷۰ مصوبه در بخش های مختلف داشت که از سوی معاونت ها، ادارت کل ستادی و دستگاه های اجرایی دارای تکلیف، با جدیت پیگیری و اجرا می شود. ‎

جزییات مصوبات سفر استاندار و مدیران استان به شهرستان فریدونکنار بدین شرح است:

۱ مقرر گردید تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان توسط شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان انجام شود.

۲ مقرر گردید تخصیص مناسب لایروبی آب-بندان ها به منظور افزایش بهره وری درحوزه مدیریت آب کشاورزی، افزایش تولید محصولات کشاورزی و بتونی نمودن سردهنه های زراعی اراضی کشاورزی روستاهای بالادست توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت سهامی آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان صورت پذیرد.

۳ مقرر گردید تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی (شامل لایروبی انهار، ایجاد زهکش، تسطیح اراضی در جهت کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی) از طریق اعتبارات ملی توسط جهاد کشاورزی استان انجام شود.

۴ مقرر گردید تامین بخشی از اعتبار دیوار حفاظتی رودخانه اصلی شهر به طول ۵ کیلومتر و تقویت پل مرکزی شهر (شهید مسلم رسولی کوثری) از محل ستاد مدیریت بحران استان همزمان با ابلاغ اعتبارات ملی تامین گردد. ضمناً در خصوص دیوار حفاظتی شهر نیز شرکت آب منطقه‌ای نسبت به اعطای زمین و تعهدات خود تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ اقدام نماید.

۵ مقرر گردید تکمیل کنارگذر جنوبی شهر فریدونکنار شامل احداث میدان ورودی از طرف شهر سرخ رود ،روستای سوته و رمپ دسترسی به جاده های زمین کشاورزی با اعتبارات ملی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان طی ۶ ماه آینده انجام شود.

همچنین تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج) با رفع مشکلات ایمنی تا عید قربان از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به بهره برداری برسد.

احداث میدان ورودی از طرف شهر سرخ رود ،روستای سوته و رمپ دسترسی به جاده های زمین کشاورزی تا ۶ ماه آینده

۶ مقرر گردید تکمیل محور چهار خطه فریدونکنار- آمل با اعتبارات ملی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان و مطالعه نسبت به جابجایی نهر کیکاووسرود از طریق شرکت آب منطقه ای استان انجام شود.

۷ مقرر گردید تکمیل سالن ورزشی کاردگر محله و روستایی شیرا از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان و سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی استان انجام گردد.

۸ مقرر گردید تکمیل مرکز درمانی شهید بصیر فریدونکنار از طریق دانشگاه علوم پزشکی مازندران استان و سازمان مدیریت و برنامه-ریزی استان انجام گردد.

۹ مقرر گردید تکمیل مجتمع فرهنگی هنری نیایش فریدونکنار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان مدیریت و برنامه-ریزی استان انجام گردد و فاز نخست آن شامل ساختمان اداری در سال ۱۴۰۱ و فاز دوم آن تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

۱۰ مقرر گردید استقرار ادارات دولتی توسط فرمانداری شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی استان انجام گردد.

۱۱ تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند حداکثر طی مدت یک ماه نسبت به انتصاب مدیر شهرستانی خود و استقرار ادارات متناظر اقدام نمایند.

۱۲ مقرر گردید تکمیل سد لاستیکی ولیکرود از طریق شرکت سهامی آب منطقه¬ای استان انجام شود.

۱۳ مقرر گردید اصلاح و بهینه سازی شبکه برق تمام روستاها به دلیل فرسوده بودن شبکه از طریق شرکت توزیع برق استان انجام شود.

۱۴ مقرر گردید تکمیل پایگاه امداد و نجات دریایی فریدونکنار از طریق جمعیت هلال احمر جمهوری اسـلامی استان و سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی استان انجام گردد.

۱۵ مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدام لازم را برای آموزشی کردن بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار و یا واگذاری این امر به همراه مدیریت شبکه بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل پیگیری نماید.

۱۶ الف) در خصوص پیاده راه سبز ساحلی (به طول تقریبی ۸ کیلومتر) مقرر گردید۳۰۰ متر از این مسیر که در دست اجرا می‌باشد تکمیل و ۲۲۰ متر دیگر نیز توسط شهرداری تکمیل گردد.

ب) ضمناً اراضی ضلع جنوبی متعلق به اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی به مساحت حدود ۲۷ هکتار برای اجرای درختکاری و فضای سبز، در قالب توافق‌نامه‌ای به شهرداری واگذار گردد.

۱۷ مقرر گردید تکمیل بندر چند منظوره فریدونکنار و پیگیری برای تصویب منطقه ویژه اقتصادی از طریق شورای عالی مناطق آزاد و بنادر و دریانوردی انجام گردد.

۱۸ مقرر گردید شهرداری فریدونکنار با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست و فرمانداری نسبت به انتقال زباله از محل دپوی زباله این شهرستان به مکان دیگری اقدام نماید و زمین تحویل اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

۱۹ مقرر گردید اداره کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری فریدونکنار با نظارت فرمانداری طی یک ماه نسبت به انتخاب یک گروه مشاور برای جمع آوری شیرابه ها و ساماندهی آن اقدام نمایند.

۲۰ مقرر گردید شهرداری سرخ رود و فریدونکنار نسبت به ساماندهی نقطه مرزی نهر شیرا و اجرای دیوار حفاظتی اقدام نمایند.

۲۱ مقرر گردید اجرای سرویس بهداشتی(هفت چشمه) با توجه به تحویل زمین توسط شیلات به شهرداری فریدونکناردر محل پشت بازار روز پس از انتخاب پیمانکار،دردستور کار قرار گیرد. ضمناً اجرای نمازخانه نیز توسط شهرداری در دست اقدام می‌باشد.

۲۲ مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به بهبود ارایه خدمات و استقرار پزشکان متخصص در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار اقدام نماید.

۲۳ مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به فعال کردن بخش اورژانس در بیمارستان امام خمینی(ره) از محل اعتبارات ملی اقدام نماید.

۲۴ مقرر گردید اداره کل حفاظت محیط زیست استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و فرمانداری فریدونکار با تشکیل کارگروه به فوریت نسبت به تعیین تکلیف مرکز پرنده نگری و فعال کردن این مرکز و استفاده بهینه از فضای احداث شده اقدام نماید. ۲۵ مقرر گردید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به اصلاح، بازنگری و اجرای طرح هادی در روستاهای دارای اولویت اقدام نماید.

۲۶ مقرر گردید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نسبت به پیگیری استقرار شهرداری و انتصاب شهردار در شهر تازه تاسیس آستانه سرا اقدام نماید.

۲۷ مقرر گردید با توجه به مشکلات زیست محیطی و ترافیکی بازار ماهی فروشان فریدونکنار کارگروهی با عضویت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شرکت آب و فاضلاب استان، اداره کل راه و شهرسازی استان، فرمانداری و شهرداری فریدونکنار و اصناف تشکیل و به فوریت نسبت به تصمیم گیری برای جابجایی یا رفع مشکل زیست محیطی و ترافیکی بازار ماهی فروشان اقدام نماید.

۲۸ مقرر گردید اداره کل حفاظت محیط زیست استان، فرمانداری فریدونکنار و شهرداری فریدونکنار با تشکیل جلسه نسبت به رفع مشکلات باغ پرندگان و بررسی نحوه افزایش محدوده باغ اقدام نمایند.

۲۹ مقرر گردید اداره کل بانوان و خانواده استانداری با بهره‌گیری از ظرفیت گروه های جهادی، نسبت به اجرای طرح های حمایتی از بانوان و زمینه سازی ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق اقدام نماید.

۳۰ مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب مازندران نسبت به اجرای پروژه مهندسی مجدد و بهسازی سه حلقه چاه با هدف ارتقای کمی تولید آب شرب شهرستان اقدام نماید.

۳۱ مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب مازندران نسبت به تجهیز و راه اندازی چاه نائیج آباد با هدف تامین آب روستاهای شهرستان‌های فریدونکنار، بابلسر و آمل اقدام نماید.

۳۲ مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب مازندران نسبت به آبرسانی اضطراری از سد البرز به اسلام آباد و شرق فریدونکنار با هدف کمک به تامین آب شهر فریدونکنار و مجتمع آبرسانی اسلام آباد اقدام نماید.

۳۳ مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب مازندران نسبت به بهسازی ایستگاه پمپاژ و سیستم آبرسانی و اصلاح خطوط مجتمع سروش(ازباران و …) با هدف ساخت مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی اصلاح پمپاژ، خط انتقال و شبکه به منظور تامین نیاز آبی حداکثر ساعتی برای مشترکین اقدام نماید.

۳۴ به منظور ساخت مجتمع تصفیه خانه فاضلاب شهر فریدونکنار مقرر گردید پیگیری های لازم در خصوص واگذاری زمین پیش بینی شده در منطقه شرق شهرستان از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شرکت آب و فاضلاب مازندران و فرمانداری فریدونکنار صورت پذیرد.

۳۵ مقرر گردید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توجه لازم را به اتمام پروژه¬های نیمه-تمام، پیشران و محرک توسعه شهرستان فریدونکنار داشته باشد.

۳۶ مقرر گردید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توجه لازم را به تخصیص اعتبارات تملک¬دارائی¬های سرمایه¬ای شهرستان داشته باشد.

۳۷ مقرر گردید اداره کل بنادر استان در اسرع وقت نسبت به لایروبی حوضچه بندر فریدونکنار اقدام نماید.

۳۸ مقرر گردید پیگیری های لازم برای نامگذاری خیابان ۲۴ متری جنب بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار به نام شهید مدافع حرم مهندس علی عابدینی صورت پذیرد.

۳۹ مقرر گردید اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان نسبت به اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدای روستای فرم از محل اعتبارات این نهاد اقدام نماید.

۴۰ در ارتباط باروستای حسن‌آباد و الحاق آن به محدوده شهر با توجه به اینکه این روستا به عنوان یک سکونتگاه غیر رسمی قلمداد می‌گردد در قالب طرح بازآفرینی به مساحت حدود ۱۶٫۲ هکتار در کارگروه‌های ذی‌صلاح از جمله شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مطرح گردید و طرح آن تهیه و در کمیسیون ماده پنج مطرح و پس از تصویب به عنوان ناحیه مستقل شهری به محدوده شهر الحاق می‌گردد.

۴۱ مقرر گردید اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص واگذاری اراضی به مساحت تقریبی دو هکتار واقع در خیابان شهید فدایی موسوم به تور انقلاب حداکثر ظرف دو ماه تعیین و تکلیف نماید.

۴۲ مقرر گردید استانداری مازندران نسبت به برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۵ در ارتباط با بازآفرینی شهری و طرح تفصیلی و بلند مرتبه‌سازی و پهنه ‌بندی حریم شهر فریدونکنار در هفته آتی اقدام گردد.

۴۳ مقرر گردید در خصوص تقاطع غیر همسطح ولیعصر و کنارگذر فریدونکنار فهرست اقدامات باقیمانده زیر توسط شهرداری انجام گیرد:

-اجرای جدول دور پایه‌های میانی پل و فضای سبز در زیر عرشه پل و محدوده شهرداری بر اساس طرح ساماندهی میدانگاهی و ورودی شهر که مصوب می‌باشد.

-ساماندهی نیوجرسی‌های موجود در رفوژ میانی در زیر عرشه پل و انجام نقشه‌های لازم.

-تخلیه خاک‌های دپو شده در ورودی رمپ رابط شمال غرب و شست‌وشوهای لازم.

-پس از تکمیل موارد فوق و ایمن‌سازی رابط‌های چهار طرف نیوجرسی‌های مازاد، تحویل شهرداری خواهد شد.

– جمع‌آوری نیوجرسی‌های کار گذاشته شده در مدخل کمربندی از سمت سرخرود و انسداد اولین بریدگی در رفوژ میانی کمربندی مقرر شد در زمان مسدود کردن بریدگی پلیس راه با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورد نیوجرسی‌های اضافی این بخش تحویل شهرداری خواهد شد.

۴۴ مقرر گردید زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع که در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ در مجاورت تصفیه‌خانه بابلسر و برای همین منظور به شهرداری بابلسر تحویل گردید با توافق به عمل آمده و به صورت مشارکت تحویل شهرداری‌های بابلسر و فریدونکنار برای ساماندهی و اجرای تصفیه‌خانه سپتاژ خانگی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار اختصاص یافته و در اختیار دو شهرستان قرار گیرد و در این راستا اقدامات در حال انجام می باشد.

۴۵ مقرر گردید اجرای جوی جهت دفع آبهای سطحی کاردگر محله و تکمیل ساختمان دهیاری روستای نوایی محله بالا و اوکسر و همچنین ساخت بوستان روستایی روستاهای اسبو کلا و نوایی محله پایین از محل اعتبارات اداره کل دفتر روستایی استانداری حداکثر تا پایان مردادماه جاری انجام گیرد.

۴۶ مقرر گردید اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از محل اعتبارات ملی و با مشارکت اهالی نسبت به تکمیل گلزار شهدای ۴۳ شهید دفاع مقدس در سه نقطه اما‌م‌زاده عبدالله (علیه‌السلام) اقدام نماید.

۴۷ مقرر گردید شرکت آب و فاضلاب استان، نسبت به اصلاح شبکه آبرسانی و پیش‌بینی اعتبار به منظور طراحی و شبکه‌گذاری جدید در روستای ازباران اقدام نماید.

۴۸ مقرر گردید شرکت توزیع و بهره ‌برداری برق استان نسبت به اجرا و تعویض شبکه برق‌رسانی روستای ازباران در قالب تعویض شبکه موجود به شبکه کابل خودنگهدار اقدام نماید.

۴۹ در خصوص مشکلات شرکت اندیشه ایمنی خودرو در زمینه حسابرسی تامین اجتماعی رای ، رای قلع و قمع ماده ۹۹و تامین سرمایه در گردش به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد:

الف – در خصوص موضوع حسابرسی بیش از یکسال دفاتر شرکت مقرر گردید مراتب در جلسه کمیته تخصصی خانه صنعت به دقت بررسی و با هدف رفع مشکل شرکت ارائه پیشنهاد گردد.

ب- در خصوص ابلاغ رای کمیسیون ماده ۹۹مقرر گردید شرکت نسبت به شکایت مراتب در دیوان عدالت اداری اقدام تا بررسی لازم جهت اصلاح حکم صادره صورت پذیرد .

پ- در خصوص درخواست سرمایه در گردش واحد مقرر گردید با توجه به تصویب در خواست تسهیلات سرمایه در گردش شرکت مذکور در مصوبات سفر ریاست محترم جمهور قرار داشته بانک ملت یا صادرات با عنوان بانک عامل نسب به مساعدت در تخصیص سرمایه در گردش اقدامات لازم صورت پذیرد .

۵۰ درخصوص درخواست شرکت مجد الکترونیک مبنی بر اعطای تسهیلات مقرر گردید با توجه به اینکه واحد در لیست تسهیلات تصویبی طرحهای سفر ریاست جمهوری با عاملیت بانک صادرات قرار دارد بانک مذکور نسبت به اعطای تسهیلات با توجه به اهلیت و سبقه طولانی به میزان حداقل ۵۰۰میلیارد ریال اقدام نموده است.

۵۱ در خصوص طرح سرد خانه شرکت خزرسرد کناره با توجه به سرمایه گذاری انجام شده و پیشرفت بالای ۶۰ درصد و احداث سرخانه دو منظوره و سبغه اقای روحی نژاد در امور بازرگانی بانک ملت استان نسبت به بررسی درخواست متقاضی جهت اعطای تسهیلات به میزان ۲۰۰میلیارد ریال مساعدت و اقدام نماید.

۵۲ در خصوص شرکت فرا گردش گستر بابلسر (حاج بابایی ) مقرر گردید الف – با توجه به توانمندی سرمایه گذار در بخش گردشگری و در راستای توسعه ظرفیت گردشگری دریایی در استان و از آنجاییکه ساخت کشتی تفریحی در کشور زمان بر می باشد سرمایه گذار ضمن عقد قراردادبا سازنده داخلی و همچنین نسبت به دریا فت مجوزات واردات دو فروند کشتی خارجی موافقت می گردد.

ب- سرمایه گذار ظرف مدت ۳ ماه نسبت به ارائه کتابچه طرح به سازمان بنادر و کشتیرانی اقدام تا پس از بررسی در سازمان بنادر و کشتیرانی در اسرع وقت واگذاری زمین ۱۵ هکتاری بندر تسریع گردد.

۵۳ در خصوص تسهیلات معرفی شده آقای رستگار متولی هتل رستگار از محل بند الف تبصره ۱۸ به عاملیت بانک آینده مقرر گردید بانک آینده استان پیگیری های ویژه جهت پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی مناسب طرح از طریق مرکز اقدام و نتیجه به دبیرخانه منعکس گردد .

۵۴ مقرر گردید شرکت شهرک های صنعتی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به فراهم کردن مکانی برای راه اندازی شهرک صنعتی اقدام نماید.

۵۵ در خصوص پرورش ماهی گرمابی سید داود حسنی مقرر گردید با توجه به اینکه وثائق مورد نظر درحال ارزیابی توسط کارشناسان مدیریت شعب بانک کشاورزی استان می باشد، روند انجام کار توسط بانک کشاورزی استان به قید فوریت انجام پذیرد.

۵۶ در خصوص تعاونی فراورده های گوشتی چلیپا کناره کاسپین، مقرر گردید با عنایت به اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای طرح های صنایع کشاورزی به تازگی ابلاغ شده است پس از ثبت نام متقاضی در سامانه سیتا بررسی و اقدام خواهد شد.

۵۷ در خصوص دامداری صنعتی ۳۰ رأسی آقای مجتبی آقاجانی مقرر گردید با عنایت به اینکه دستورالعمل پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید در سال ۱۴۰۱ ابلاغ نشده است بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل در اولین جلسه مطرح و تایید تا به بانک معرفی گردد.

۵۸ در خصوص شالیکوبی سید محمد موسوی مقرر گردید متقاضی با پرداخت ۲۰ درصد از کل بدهی نسبت به تعیین تکلیف معوقات خود از پست بانک اقدام نماید.

۵۹ مقرر گردید قرارگاه جهادی در قالب طرح کرامت به صورت ماهانه توسط فرمانداری تشکیل و تصمیمات لازم برای رسیدگی به وضعیت محله های آسیب پذیر اتخاذ شود.

۶۰ مقرر گردید اداره کل فنی و حرفه ای استان مازندران نسبت به آموزش و مهارت آموزی ساکنین محله های آسیب پذیر فریدونکنار اقدام نماید.

۶۱ مقرر گردید اداره‌کل بهزیستی نسبت به بررسی موضوع طلاق و اعتیاد وآسیب های اجتماعی فریدونکنار اقدام و راهکارهای پیشگیرانه را دنبال نماید.

۶۲ مقرر گردید اداره کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری نسبت به پرداخت کمک هزینه آموزشی به خانواده های نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری های لازم را انجام دهد.

۶۳ مقرر گردید با همکاری اداره کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و شهرداری فریدونکنار خانه محلات در این شهر احداث شود.

۶۴ مقرر گردید با پیگیری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نسبت به تجهیز کانون پرورش فکری کودکان در شهرستان فریدونکنار اقدام شود.

۶۵ مقرر گردید دستگاه های فرهنگی نسبت به اعزام مبلغ برای انجام کارهای فرهنگی برای محلات آسیب پذیر فریدونکنار اقدام نمایند.

۶۶ مقرر گردید آموزش مهارت های اجتماعی از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و آموزش سلامت جسمی توسط دانشگاه علوم پزشکی در محلات آسیب پذیر فریدونکنار ارایه شود.

۶۷ مقرر گردید محله های آسیب پذیر فریدونکنار تحت پوشش طرح ۲۰۲۰ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گیرند.

۶۸ مقرر گردید سالن ورزشی حجاب به صورت کامل و یا با اختصاص زمان های مناسب در اختیار بانوان شهرستان فریدونکنار قرار گیرد.

۶۹ اجرای مصوبات سفر استاندار محترم به شهرستان توسط دستگاه های اجرایی مربوط در ارزیابی سالانه مدیران لحاظ خواهد شد.

۷۰ معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نسبت به بررسی مسایل و مشکلات فرمانداری و بخشداری های تابعه فریدونکنار اقدامات لازم را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا