عضو شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حجاب از شاخص‌های تعریف وقار و شخصیت فردی است/ترویج ولنگاری فرهنگی در پی کم کاری دستگاه‌های مسئول

عضو شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حجاب از شاخص‌های تعریف وقار و شخصیت فردی است گفت: با کم کاری دستگاه‌های مسئول شاهد ترویج ولنگاری فرهنگی و باز کردن راه نفوذ در کشور هستیم.

به گزارش بصیرنیوز، معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: حجاب از ضروریات دین و واجبی از واجبات دین و از اوامر الهی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشینه حجاب و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه را نگاه بیاندازیم متوجه می‌شویم که یکی از شاخص‌های تعریف وقار و شخصیت فردی لباس است و البته لباسی که برهنه نباشد.

عضو شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نوع پوشش هر فرد دارای آثار فرهنگی است، تصریح کرد: پوشش و لباس مختص بیرون و اجتماع است چراکه افراد در منازل خود می‌توانند با هر نوع پوشش باشند اما همین فرد زمانی که یک مهمان وارد منزل او می‌شود حتی اگر از بستگان و محارمش باشند لباسش تغییر می‌کند که نشات گرفته از فرهنگ ما است.

ظهیری یادآور شد: پوشش و حجاب، لباس حضور در اجتماع است که البته هر اجتماع آداب خاص خود را دارد مانند اینکه لباس مراسم عزاداری با عروسی و محل کار و جلسه متفاوت است و در هر فرهنگی تعریف خاص خود را دارد که اگر هر فرد بخواهد خلاف آن تعریف عمل کند به معنی بی توجهی به آداب اجتماعی و و بی فرهنگی است.

وی افزود: همانطور که در آثار تاریخی کشور ما از جمله سنگ نوشته ها، نقاشی ها و نوشتارها مشخص است زندگی عفیفانه همیشه همراه با زنان ایرانی بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول تاریخ فرهنگ اسلامی ما نشانه گرفته شد، گفت: حلال‌خوری، حلال‌زادگی، همدلی و یاری‌گری، ایثار، انفاق و صدقات ازجمله فرهنگ‌های دینی ما بوده که مورد تهاجم قرار گرفته و افراد و جریان‌هایی که این تهاجم را آغاز کردند به دنبال عدم رضایت و فشار روانی در جامعه ایرانی هستند.

ظهیری ادامه داد: یکی از مظاهری که در جامعه موجب ایجاد تنش و اضطراب می‌شود تحریک جنسی است که به واسطه نفوذ فرهنگی در زمینه پوشش و رفتار صورت می‌گیرد.

عضو شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باهم برای حفظ ارزش‌ها وظایفی دارند اظهارکرد: مردم باید با انتقال پیام نسل به نسل و دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی برای حفظ این ارزش‌ها تلاش کنند.

وی بر لزوم دفاع از این ارزش‌ها توسط متولیان امر فرهنگی و حکمرانی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که حدود ۱۷ دستگاه متولی اجرای آن‌ها بوده‌اند اجرایی نشد و با کم کاری این دستگاه‌ها شاهد ترویج ولنگاری فرهنگی و باز کردن راه نفوذ در کشور هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا