کارشناس مسائل سیاسی:

آثار خوب رفت و آمدهای سیاسی طی ۲ سال آینده نمایان می‌شود/نقش محوری ایران برای کشورهای دنیا

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران دارای نقش فعال برای کشورهای دنیا است گفت: آثار خوب رفت و آمدهای سیاسی در دو سال آینده نمایان می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، مرتضی علویان در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست سه جانبه سران کشورهای ضامن روند آستانه در ایران اظهارکرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم دیپلماسی جمهوری اسلامی دچار تغییراتی شده که این امر موجب استقبال کشورهای مختلف برای همکاری‌های بیشتر با ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت گذشته تمامی اهداف خود را در سبد دیپلماسی با غرب و برجام قرار داد که نتیجه‌ای به غیر از کارشکنی و بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی برای کشور ما نداشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای جمهوری اسلامی در دیپلماسی با کشورهای دیگر وجود دارد، تصریح کرد: دیپلماسی نگاه به شرق و کشورهای منطقه در دستور و اولویت دولت سیزدهم قرار گرفت که ظرفیت‌های زیادی را با وجود حدود ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت در زمینه اقتصادی و فرهنگی برای ایران به وجود آورده است.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: یکی از مزیت‌های همکاری با کشورهای منطقه عبور از تحریم‌های نفس‌گیر و ظالمانه کشورهای غربی است.

علویان یادآورشد: البته کشورهای دیگر هم از ظرفیت‌های ایران مطلع هستند و باتوجه به مشکلاتی که در زمینه انرژی و امنیت غذایی به علت جنگ روسیه و اوکراین در دنیا به وجود آمده، ایران می‌تواند نقش فعالی را ایفا کند.

وی با اشاره به دستاورهای این رفت و آمدهای سیاسی، گفت: دیروز(سه‌شنبه) ایران و روسیه یک قرارداد چهار میلیاردی در زمینه انرژی با هم امضا کردند که نشان دهنده تعیین کننده بودن جمهوری اسلامی برای کشورهای دیگر است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آثار این روابط دیپلماسی به مرور در اقتصاد و معیشت مردم نمایان می‌شود، ادامه داد: افزایش چشمگیر صادرات یکی از اتفاق‌های خوبی است که از چندی پیش با همین سیاست‌های دولت در کشور ما آغاز شده و با وارد شدن به چرخه اقتصادی می‌تواند آثار خوبی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران اظهارکرد: بازار کشورهای منطقه از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که اگر کشور ما بتواند محصولات خود را وارد بازار آن‌ها کند ما شاهد تحول مطلوب در رشد اشتغال و فعال شدن کارخانه‌ها و دستگاه‌های تولیدی خواهیم بود.

وی افزود: حدود دو سال آینده آثار این همکاری‌ها در کشور ما نشان داده می‌شود و آینده آینده خوبی است.

علویان تاکید کرد: البته دولت باید دستگاه‌های نظارتی خود را هرچه سریعتر قوی کند تا بازار را کنترل کرده و جلوی سوءاستفاده افراد گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا