کارشناس مسائل مذهبی:

مجلس امام حسین(ع) انسان را به بهشت هدایت می‌کند/دشمن به‌دنبال زمین زدن عَلَم سیدالشهدا(ع)

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مجلس امام حسین(ع) انسان را به بهشت هدایت می‌کند گفت: دشمن به‌دنبال زمین زدن عَلَم سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام شعبانعلی غلامحسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) اظهارکرد: مجلس امام حسین(ع) یکی از دغدغه‌هایی بوده که از گذشته تاکنون هم دوست‌داران و شیعیان آن حضرت و هم دشمنان اهل بیت نسبت به آن حساس بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دوست‌داران حضرت اباعبدالله(ع) با فرارسیدن ماه محرم تمام حواس خود را جمع می‌کنند تا مجلس امام حسین(ع) را در سخت‌ترین شرایط برگزار کنند حتی در زیرزمین خانه‌ها.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در دوره رضا خان به دلیل اینکه از برگزاری مراسم اهل بیت جلوگیری میشد، کاسبانی که دوست‌دار اهل بیت بودند در ایام ولادت یا شهادت ائمه معصومین(ع) مقابل مغازه خود شکلات یا خرما قرار می‌دادند و به مردم مناسبت را یادآوری می‌کردند و با این نحو وجود مقدس اهل بیت را زنده نگه می‌داشتند.

غلامحسین‌پور افزود: گذشتگان ما در دوره خفقانی که به واسطه حاکمان زمان وجود داشت تمام توان خود را خرج می‌کردند تا مجلس مقدس امام حسین(ع) را زنده نگه داشته باشند.

وی تاکید کرد: شیعه همیشه به دنبال آن بوده که بتواند عزای امام حسین(ع) را سرپا نگه داشته باشد و عَلَم سیدالشهدا بر روی زمین نماند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نقش دشمنان برای به حاشیه بردن مراسم اهل بیت گفت: دشمن برای اینکه اعتقاد شیعه را ضربه بزند تمام ظرفیت‌های خود را به میدان می‌آورد تا پرچم امام حسین(ع) را به زمین بزند و مجلس سیدالشهدا(ع) برگزار نشود.

غلامحسین‌پور با شرح روایتی از پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در جمعی فرمودند” به سوی باغ‌های بهشت بشتابید، گفته شد: ای رسول خدا! مقصودتان از باغ های بهشت چیست؟ فرمود: مجالس ذکر.” و چه ذکری بالاتر از ذکر و یاد حسین(ع) و فرزندان و شهدای کربلا.

وی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری تصریح کرد: از عزاداران و برگزار کنندگان مراسم‌های عزادارای می خواهیم که باتوجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در رعایت مسائل بهداشتی توجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا