در همایش تجلیل از خبرنگاران فریدونکناری مطرح شد

از اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیاردی برای فریدونکنار تا قول مسئولان برای پیگیری مشکلات خبرنگاران

در همایش تجلیل از خبرنگاران فریدونکنار مسئولان قول دادند تا پیگیر مشکلات این قشر می‌شوند.

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده در همایش تجلیل از خبرنگاران فریدونکنار اظهارکرد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دارند که باید از زحمات آن‌ها صمیمانه قدردانی کرد.

نقش مهم اهالی رسانه در تقویت سرمایه اجتماعی

وی گفت: سرمایه اصلی نظام ما سرمایه اجتماعی است که اهالی رسانه می‌توانند با امیدآفرینی این سرمایه را در کشور تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه اتفاق‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف فریدونکنار رخ داده است خاطرنشان کرد: در زمینه بهداشت و درمان کارهای بزرگی در بیمارستان امام خمینی(ره) و کلینیک شهیدان یزدانخواه صورت گرفته و به‌ زودی شاهد ادامه پروژه مرکز بهداشت شهید بصیر و به زمین زدن کلنگ پروژه درمانگاه تامین اجتماعی خواهیم بود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس تصریح کرد: مجوز نخستین اورژانس روستایی کشور برای روستای فرم فریدونکنار صادر شده و به زودی کلنگ ساخت این اورژانس در روستای فرم به زمین زده می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه مردم فریدونکنار لایق بهترین‌ها هستند گفت: متاسفانه به دلیل اینکه عقب‌ماندگی زیادی در فریدونکنار وجود داشت هر اندازه که در این شهرستان کار شود به چشم نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه خدمات زیادی به روستاها داده شده است یادآورشد: در تمام روستاهای فریدونکنار طرح‌های خوبی اعم از طرح هادی، پارک روستایی، بخش کشاورزی و برق‌رسانی انجام شده است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس گفت: طی روزهای آینده حکم شهردار آستانه‌سرا توسط استاندار مازندران امضا می‌شود و به‌صورت رسمی شهرداری آستانه‌سرا که از مطالبات چندین ساله مردم آن منطقه بوده کار خود را آغاز می‌کند.

اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیاردی برای فریدونکنار

باقرزاده ادامه داد: در بودجه امسال ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث فاضلاب شهری فریدونکنار درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مشکل زمین مانع اجرای پروژه در فریدونکنار است اظهارکرد: به دنبال زمین برای احداث شهرک صنعتی در فریدونکنار هستیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس خاطرنشان کرد: با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی که هزینه شد چهار خودرو به ناوگان موتوری شهرداری فریدونکنار برای حمل زباله و موارد دیگر اضافه می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تعریض جاده فریدونکنار به آمل در محور شیرمحله هزینه شد و این پروژه به پایان رسید.

این مسئول گفت: طی دو سال اخیر حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فریدونکنار آمده که توانستیم کارهای خوبی را به سرانجام رسانده و همچنین پروژه‌های دیگری درحال انجام است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس تاکید کرد: آنچیزی که برای فریدونکنار بسیار مهم است همدلی و اتحاد است.

باقرزاده ادامه داد: برای ساماندهی و دفاع از حقوق خبرنگاران هر کاری از دستم ساخته باشد انجام می دهم اما خود خبرنگاران باید برخی مسیرها را مانند عضویت در خانه مطبوعات و مسائل دیگر را طی کنند.

نیاز به یادگیری بیشتر برای تقویت امر رسانه‌ای

کوروش ابراهیم نژاد گرجی در این همایش اظهارکرد: ابزار رسانه‌ای به قدری قدرتمند است که می‌تواند گفتار و رفتار انسان‌ها را کنترل کند و نیروی انسانی که می‌تواند قدرت رسانه را به حرکت درآورد خبرنگار است.

وی با اشاره به اینکه هر روز نیاز به یادگیری برای تقویت امر رسانه‌ای داریم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها ابزار کنترل منافع اقتصادی صاحبان قدرت و ثروت هستند.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: یک کشور مانند انگلستان که اگر بخواهی در آنجا یک مسابقه فوتبال را از شبکه تلویزیونی مشاهده کنید باید حق پخش آن را بپردازی، اما همین کشور سرمایه‌های هنگفتی را هزینه می‌کند تا برای مردم ایران برنامه‌های تلویزیونی رایگان بسازد و یک هدف دارد که آن هم در اختیار گرفتن کنترل ذهن ملت ایران است.

ابراهیم‌نژاد گرجی تاکید کرد: تا آنجایی که در توان دارم برای برطرف شدن مشکلات خبرنگاران گام برمیداریم.

نقد باید همراه با اصول اخلاقی باشد

محمدعلی هاشم‌پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار در این همایش اظهارکرد: در اصول دانشگاهی نقد به معنای سره از ناسره است و اصول خبررسانی با این مقوله سر و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه اصول کار فرهنگ و رسانه اخلاق است، خاطرنشان کرد: نقد برای رساندن وضع موجود به وضع مطلوب است که امیدواریم همراه با اصول اخلاقی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تصریح کرد: باتوجه به اینکه در دنیای امروز شاهد فوران خبر هستیم تشخیص اخبار درست برای مخاطب سخت شده است.

هاشم پور گفت: امیدواریم کم و کاستی موجود در فریدونکنار با تلاش خبرنگاران و انعکاس مشکلات شهرستان به سطوح بالا رفع شود تا مردم راضی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا