امام جمعه فریدونکنار:

خبرنگاران پیگیر باشند اما ناامید نباشند/نشاط اجتماعی در کنسرت خلاصه نمی‌شود

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه خبرنگاران باید پیگیر باشند اما نباید ناامید شوند گفت: نشاط اجتماعی در کنسرت خلاصه نمی‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: خبرنگاران از افراد پرتلاش جامعه بوده که در سخت‌ترین شرایط به‌دنبال آگاهی بخشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار هم می‌تواند موجب آرامش جان ملت و هم می‌تواند سوهان روح مردم باشد چراکه با استفاده از الفاظ و واژگان، نقش مهمی در جریان روانی جامعه دارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: خبر خبرنگار باید همراه با وجدان، واقعیت، آرمان‌های عدالت‌خواهانه، مطالبه‌گرانه، گفت‌وگو محور، متقن و مودبانه باشد.

تقی‌پور ادامه داد: اهالی رسانه باید در راستای اهداف انقلاب و شهدا گام برداشته و پیگیر مسائل بوده و ناامید نشوند و کارهای انجام گرفته را انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی دارای مولفه‌های مختلف است تصریح کرد: خود خبرنگاران هم می‌توانند با اخبار صحیح و امیدآفرین موجب نشاط اجتماعی شوند.

امام جمعه فریدونکنار یادآورشد: برخی فکر می‌کنند نشاط اجتماعی فقط در برگزاری کنسرت خلاصه می‌شود که به صورت دائم به فکر اجرای این برنامه هستند.

وی با اشاره به اینکه به غیر از کنسرت هم می‌شود حال آدم‌ها را خوب کرد، ادامه داد: برگزاری برنامه چله‌شو به‌مناسبت شب یلدا، جشنواره دیار علویان در تابستان، برپایی موکب‌های اربعینی و برپایی چایخانه حضرت در ایام محرم از برنامه‌هایی بود که در شهرستان اجرا شد و موجب حال خوب مردم شد.

تقی‌پور با بیان اینکه در نهاد امامت جمعه فریدونکنار بخش‌های مختلفی فعال است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ نامه مردمی توسط دفتر امام جمعه بررسی و پیگیری شد که بسیاری از آن‌ها موفقیت‌آمیز بود.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه ستاد نمازجمعه به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف در مصلی و همچنین احداث چند باب مغازه است، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مراتب بالاتر و اخذ مجوزهای لازم این مغازه‌ها احداث و به‌زودی اجاره داده می‌شود تا کمک هزینه‌ای برای نهاد امامت جمعه شهرستان شود.

وی در پاسخ به شائبه‌هایی که چندی است مطرح شده بود که امام جمعه فریدونکنار به دنبال کار اقتصادی است گفت: تمامی کارهایی که دارد صورت می‌گیرد با نظر مراتب بالاتر است که اصلا آن‌ها اینچنین موارد را کار اقتصادی نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران نباید مسائل شخصی را در زمینه مسائل رسانه‌ای دخالت دهند چراکه دور از اخلاق و انصاف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا