رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران:

۳۵ موکب از مازندران به اربعین اعزام می‌شوند/ثبت‌نام ۱۰۰ هزار مازنی در سامانه سماح

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به اینکه 35 موکب از مازندران به اربعین اعزام می‌شوند گفت: تاکنون بیش از 100 هزار نفر از مازندرانی‌ها برای سفر به اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

به گزارش بصیرنیوز، محمدحسن اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از استان مازندران ۳۵ موکب بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی خادم آماده اعزام به کربلا هستند تا در ایام اربعین به زائران حسینی خدمات ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این موکب‌ها از مرز مهران تا سه راه کوت، سه راه کوت تا نجف و از نجف تا کربلا و همچنین یک موکب در سامرا برپا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵۰ هزار نفر در موکب‌های مازندران پذیرایی شوند، تصریح کرد: خدمات اسکان، تغذیه و درمان سرپایی ازجمله خدماتی است که به صورت رایگان در موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود.

اصغری یادآورشد: از روز گذشته ثبت کالاهای موکب در سامانه آغاز شده و تا ۲۷ مرداد ادامه دارد که در این روز کالاها باید برای کنترل نهایی به ستاد مرکزی تهران ارسال می‌شود و پس از آن در روز نخست شهریور ماه با تایید صورت گرفته برای ما در استان مرجوع می‌شود که ما هم بنابر نوبت‌های تعیین شده این کالاها را به اماکن مورد نظر موکب‌ها در عراق انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل همزمانی ورود زائران و کالاهای موکب یا حتی زودتر رسیدن زائران از کالاها به عراق و مستقر نبودن موکب‌ها، زائران دچار مشکل می‌شدند اما امسال با تمهیداتی که صورت گرفت کالاها از اول تا ۱۵ شهریور به عراق ارسال می‌شود تا زائرانی که از ۱۸ شهریور سفر خود را آغاز می‌کنند برای اسکان و دریافت پذیرایی مشکلی نداشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه به دلیل وجود بیماری کرونا و ویروس‌هایی که در کشور عراق وجود دارد زائران باید مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کنند گفت: همه زائران باید به صورت قطعی دو دُز واکسن را تزریق کرده چراکه اجباری است.

اصغری تاکید کرد: باتوجه به فصل گرما، زائران باید لباس و کفش متناسب با این فصل را همراه خود داشته و همچنین داروهایی مانند پماد سوختگی را به همراه خود ببرند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از استان مازندران برای حضور در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و پیش‌بینی می‌کنیم این آمار تا ۲۰۰ هزار نفر برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران تصریح کرد: زائران باید توجه داشته باشند که تزریق دو دُز واکسن و ثبت‌نام در سامانه سماح اجباری است که اگر این موارد انجام نشود در مرز دچار مشکل می‌شوند و از ورود آن‌ها به کشور عراق جلوگیری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا