عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس:

عدم توزیع دارو توسط برخی شرکت‌های دارویی غیرقانونی است/دستگاه‌های نظارتی ورود کنند

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با اشاره به اینکه عدم توزیع دارو توسط برخی شرکت‌های دارویی غیرقانونی است بر لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به این تخلفات تاکید کرد.

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص کمبود برخی از اقلام دارویی در داروخانه‌ها اظهارکرد: متاسفانه برخی از شرکت‌های دارویی با بی‌انصافی درحال بروز مشکل برای بیماران هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت‌های دارویی برای اینکه شاید قیمت داروهای آن‌ها افزایش پیدا کند از توزیع دارو خودداری می‌کنند که این امر بسیار ناجوانمردانه است چراکه دارو نیاز بیماران بوده و عدم دسترسی به آن ممکن است جان یک انسان را به مخاطره بیاندازد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه برخی شرکت‌ها از ترس نوسان قیمت از خرید مواد اولیه خودداری می‌کنند، تصریح کرد: اما تمام این مواردی که هم‌اکنون برخی شرکت‌های دارویی انجام می‌دهند غیرقانونی است و در این میان سودجویان و دلالان درحال سوءاستفاده هستند.

باقرزاده تاکید کرد: باتوجه به اینکه احتکار دارو توسط برخی شرکت‌ها درحال انجام است سیستم نظارتی باید فعال‌تر شده و با شرکت‌های متخلف برخورد جدی شود.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: درحالی که برخی از داروها افزایش قیمت دو برابری داشته‌اند اما بازهم توزیع نمی‌شوند که ما در مجلس هم پیگیر این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه طرح دارویار به خوبی اجرا نمی‌شود گفت: سازمان‌های بیمه‌ای که مکلف شدند افزایش قیمت داروها را پوشش دهند باید هرچه سریعتر به تکالیف خود پایبند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا