یادداشت/به قلم مدیرمسئول بصیرنیوز:

شفافیت پاشنه آشیل شورای ششم فریدونکنار

همچنان یک ضعف بزرگ به نام "شفافیت" و برگزاری نشست برای ارائه گزارش عملکرد به مردم و رسانه‌ها در شورای ششم فریدونکنار وجود دارد که از قضا این ضعف در شوراهای ادوار گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت.

به گزارش بصیرنیوز، ۱۶ ماه از سرکار آمدن شورای ششم در شهر و روستاها گذشته و پس از گذشت این مدت دیگر می‌توان عملکرد اعضای این نهاد را به کرسی قضاوت کشاند.

فریدونکنار یکی از شهرهای مازندران است که همیشه با چالش‌ جدی در زمینه عملکرد شورای شهر و شهرداری رو به رو بوده و بسیاری از کارشناسان معتقدند یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی این شهر مدیریت شهری ضعیف طی این سال‌ها بوده است.

با سرکار آمدن شورای ششم در فریدونکنار که اعضای آن ترکیبی از نسل جوان و باتجربه بوده‌اند روزنه‌های امید در دل مردم زنده شد که این افراد بتوانند گره‌ای از مشکلات شهر فریدونکنار باز کنند.

اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت این دوره از شورا را برشماریم می‌توان به همگرایی، پرهیز از اختلاف‌افکنی، توجه به عقب‌ماندگی‌های خرد، نگاه بلند مدت و ارتباط صمیمی و نزدیک با بدنه مردم اشاره کرد که این موارد توانسته بخش زیادی از مشکلات گذشته را برطرف کند.

روکش آسفالت معابر شهری، نصب دوربین‌های پایش تصویری، برگزاری نخستین جشنواره ماهی و پرنده، پیگیری طرح‌های بزرگ از جمله ایجاد پارک جنگلی و جذب سرمایه‌گذار بخشی از فعالیت‌های خوب شورای ششم فریدونکنار است که البته در هر بخش نقدهایی نیز وجود دارد و می‌توانست آن طرح یا پروژه بهتر اجرا شود که در این مجال نمیگنجد.

اما در این میان همچنان یک ضعف بزرگ به نام “شفافیت” و برگزاری نشست برای ارائه گزارش عملکرد به مردم و رسانه‌ها در شورای ششم فریدونکنار وجود دارد که از قضا این ضعف در شوراهای ادوار گذشته به هیچ عنوان وجود نداشت و آن‌ها در اوج مشکلات و درگیری‌های خود به این مهم پایبند بودند.

این درحالی است که تک تک اعضای شورای شهر فعلی فریدونکنار قبل از انتخابات بر روی مسئله شفافیت و اطلاع مردم از امور شهری و نحوه عملکرد شورای شهر و شهرداری تاکید کرده بودند اما متاسفانه بر این وعده خود تاکنون صادق نبودند و پس از گذشت بیش از یک سال هیچ نشستی با رسانه‌ها برگزار نکرده و همچنین نیز از حضور در مساجد برای ارائه گزارش عملکرد به مردم خودداری می‌کنند.

سوالی که مدت‌ها است ذهن شهروندان فریدونکناری را نیز با خود درگیر کرده این است که با وجود اینکه تمامی اعضای شورا قبل از انتخابات نسبت به مسئله شفافیت و گزارش عملکرد به مردم تاکید ویژه داشتند و حتی برخی از اعضا موضوع برگزاری جلسات به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران را مطرح کرده بودند اما چرا هنوز یک جلسه با رسانه ها برگزار نشده و هیچ گزارش عملکردی در میان مردم ارائه نشد؟

نکته قابل توجه این است که قانونگذار شورا را مکلف کرده که در هر سالِ مالی، صورت بودجه و هزینه خود و همچنین هر ۶ ماه، صورتِ جامعی از درآمد و هزینه شهرداری را جهت اطلاع عموم منتشر نماید که متاسفانه این امر توسط شورای ششم فریدونکنار نادیده گرفته شده و راحت‌تر بگوییم از قانون تخطی صورت گرفته است.

اعضای شورا باید بدانند، همچنان که مردم در انتخاب آن‌ها سهم داشتند باید نسبت به تصمیم‌گیری‌ها و نوع عملکردها هم سهم داشته باشند چراکه اگر این مردم خدای ناکرده متوجه خیانتی از سوی منتخبین خود شوند دیگر اعتمادی به آن‌ها نخواهند کرد.

امیدواریم اعضای شورای شهر فریدونکنار به زودی از عملکرد خود با مردم و اصحاب رسانه سخن بگویند تا برچسب عدم صداقت و شفافیت از روی آن‌ها برداشته شود.

سیدمرتضی رضویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا