در هفتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار مطرح شد

شرایط مناسب برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در فریدونکنار/مدیران متخلف پس از دوره مدیریت هم در امان نیستند

هفتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور مسئولان ادارات و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش بصیرنیوز، هفتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور مسئولان ادارات و نهادها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهارکرد: از همه مسئولان به‌ویژه مردمی که در این مدت تلاش کردند تا شهرستان فریدونکنار به خوبی و با امنیت کامل از اغتششات عبور کند قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی و مسئولان ادارات خواب و آرامش نداشتند تا مردم در آرامش باشند بسیار ارزشمند است و حتما در آخرت پاداش خود را دریافت می‌کنند.

تبعات زیاد تورم ایجاد شده توسط دولت قبلی در کشور

فرماندار فریدونکنار با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای برخی از بانک‌ها در پرداخت وجه نقد، گفت: یکی از سیاست‌های دولت برای کنترل تورم کاهش چاپ اسکناس است که همین عرضه کم اسکناس مشکل نقدینگی را در کشور به‌وجود آورده است.

ابراهیم‌نژاد گرجی تصریح کرد: در دولت قبلی به میزان ۵۴ هزار میلیارد تومان اسکناس در مدت سه ماه چاپ شد و دولت در مرداد ماه ۱۴۰۰ که تغییر کرد به اذعان مسئولان دولت قبلی خزانه را خالی کرده بودند.

وی یادآورشد: تورم شدیدی که دولت قبلی ایجاد کرد شاید به مدت چندین سال کشور را درگیر کند و تبعات آن در مدت کوتاه از بین نمی‌رود.

فریدونکنار درگیر کمبود نقدینگی در دستگاه‌های خودپرداز

فرماندار فریدونکنار افزود: به دلیل کم شدن چاپ اسکناس، بانک های بسیاری از مناطق کشور دچار کمبود نقدینگی شدند که اثر خود را در دستگاه های خودپرداز نشان داد و متاسفانه شهرستان فریدونکنار از جمله شهرستان‌های استان بود که از این بابت دچار مشکل فراوانی شد.

ابراهیم‌نژاد گرجی ادامه داد: با تدابیری که داشتیم ۲۰ درصد شرایط نقدینگی دستگاه های خودپرداز بهتر شد و در این بین بانک رفاه از جمله بانک‌هایی بود که توانست عملکرد مطلوبی داشته باشد.

شرایط مناسب برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای منطقه ویژه اقتصادی شدن فریدونکنار درحال انجام است گفت: شرایط خوبی به‌وجود آمده برای اینکه مسئولان کشوری متقاعد شوند تا فریدونکنار به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شود و البته مسئولان بندر باید پیگیری‌های لازم برای مکاتبات اداری را انجام دهند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه در آستانه استقبال از شهدای خوشنام قرار داریم، تاکید کرد: همه وظیفه داریم پای کار شهدا باشیم و به لطف الهی مراسم باشکوهی برای استقبال و تشییع شهدای خوشنام در فریدونکنار برگزار می‌شود.

مسئولان دو قطبی‌سازی را کنار بگذارند

ابراهیم‌نژاد گرجی اظهارکرد: دستگاه های اجرایی، ادارات دولتی و دهیاران تا جایی که امکان دارد در اعمال، رفتار و گفتار خود به نحوی عمل کنند که هزینه‌های اجتماعی و سیاسی حاکمیت را کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: از هرگونه دو قطبی‌سازی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید پرهیز شود چراکه ایجاد دو قطبی‌سازی از اهداف دشمن است.

فرماندار فریدونکنار بر افزایش مشارکت اجتماعی و سیاسی همسو با نظام تاکید کرد و گفت: مسئولان باید، ترویج ارزش‌ها و حفظ کرامت بانوان را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و اگر خانمی با حجاب کامل در سر کار حاضر می‌شود یا مراجعه کننده است، باید احترام ویژه‌ای برای او لحاظ شود.

ابراهیم‌نژاد گرجی یادآورشد: بر اساس آمار منتشر شده شاخص توسعه انسانی توسط سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر به ویژه نسبت به کشورهایی مانند ترکیه، اندونزی و تمامی کشورهای عربی با بهبود چشمگیری در زمینه های مختلف آموزشی، سطح سلامت، قدرت خرید، مصرف انرژی و امید به زندگی قرار دارد و توصیف سازمان ملل از بهبود شاخص توسعه انسانی در ایران، سیاست‌های موثری بوده که کشور ما پس از انقلاب تاکنون به‌کار گرفته است.

عمده پرونده‌های قضایی نتیجه سهل‌انگاری مسئولان اجرایی است

علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: بیش از ۱۶ سال در فریدونکنار هستم و زمان به سرعت برای مدیران درحال گذر است.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز دستگاه قضایی بر چهار اصل تاکید شده است، خاطرنشان کرد: صیانت از بیت‌المال، حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم که در نهایت منجر به کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: عمده مواردی که موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود نتیجه بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

مدیران متخلف پس از دوره مدیریت هم در امان نیستند

برخور یادآورشد: ۹ ماه از سال گذشته و ما تذکرات لازم را به تمامی مسئولان داده‌ایم و از این پس اگر برای هر مسئولی اعلام جرم شد دیگر از دستگاه قضایی ناراحت نباشد.

وی تاکید کرد: مواردی که مربوط به حقوق عامه باشد را بنده به‌عنوان دادستان و مدعی‌العموم پیگیری می‌کنم و نمی‌توانم به هیچ عنوان از آن چشم پوشی کنم و هیچ مدیری فکر نکند که با جا به جایی یا بازنشسته شدن دیگر مسئولیتی متوجه او نیست بلکه حتی پس از سال‌ها دستگاه قضایی می‌تواند برای او اعلام جرم صادر کند و او باید پاسخگو باشد.

دادستان فریدونکنار گفت: در قضیه پل کمربندی برای هشت نفر از مدیران استانی و شهرستانی اعلام جرم شده که در بین آن‌ها مدیران بازنشسته و جا به جا شده هم وجود دارند.

برخور با اشاره به یکی از پرونده‌ها در فریدونکنار اظهارکرد: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری چند مسئول بابت یک زمین، شهرداری و دستگاه قضایی باید با ۵۲ نفر مواجه شوند که این سهل‌انگاری‌ها موجب تلف شدن وقت و انرژی چندین دستگاه می‌شود.

هزینه چندین میلیاردی بیت‌المال برای پل کمربندی جبران شود

وی با انتقاد از رها شدن پروژه تقاطع غیر همسطح ولیعصر پس از ریزش دیواره پل، خاطرنشان کرد: پل کمربندی از جیب بیت‌المال هزینه شده و نباید به دلایل مختلف رها شود چراکه مردم انتظار دارند این پروژه را استفاده کنند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که خسارات جانی و مالی فراوانی از بابت این پل به مردم وارد شده، نباید این پروژه را رها کرد و درگیر کاغذبازی شد.

مسئولان استانی درد مردم حسن‌آباد را بشنوند

برخور با بیان اینکه بندر و منطقه حسن‌آباد از چالش‌های اساسی در فریدونکنار است یادآورشد: درحالی که بارها برای مشکلات مردم منطقه حسن‌آباد جلسه برگزار شده اما هنوز این مشکلات حل نشده و درحالی که ابتدای امر قرار بر طرح ۸۰ هکتاری بود اما هم‌اکنون این مساحت به هفت هکتار رسید که خارج از این هفت هکتار اگر کسی بخواهد ساخت و ساز کند می‌شود تغییر غیرمجاز کاربری اراضی که ما باید برای تخریب آن اقدام کنیم و همیشه با مردم درگیر باشیم.

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: این مسئولان فقط می‌توانند در استان بنشینند و برای شهرستان تصمیم بگیرند اما ایکاش بیایند و درد مردم را بشنوند.

دادستان فریدونکنار تاکید کرد: مسئولان باید دست به دست هم مشکلات موجود شهرستان از جمله بندر، منطقه حسن‌آباد، پل کمربندی و نداشتن کمپ ترک اعتیاد را حل کنند.

اقدام عجیب شورای برنامه‌ریزی استانداری در کاهش ۹ هکتاری مساحت مجاز حسن‌آباد!

سید حسین میرمرادی رئیس شورای شهر فریدونکنار نیز در این جلسه از وجود مشکلات مردم حسن‌آباد گلایه کرد و گفت: پس از کش و قوس های فراوانی که به مدت طولانی انجام شد اما هنوز هیچ اقدامی برای منطقه حسن‌آباد صورت نگرفت و مردم این منطقه معلق بین شهر و روستا هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم حسن‌آباد از دریافت خدمات عمومی محروم هستند و کوچکترین ساخت و ساز تخلف محسوب می‌شود، اظهارکرد: درحالی که شورای برنامه‌ریزی استانداری مازندران سال گذشته مساحت مجاز مسکونی حسن‌آباد را ۱۶ هکتار اعلام کرده بود اما امسال با اقدامی عجیب این مساحت را به هفت هکتار کاهش داد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه ساخت و سازهای زیادی در منطقه حسن‌آباد انجام شده است، خاطرنشان کرد: تخریب این ساخت و سازها موجب تنش‌آفرینی می‌شود و تبعات فراوانی دارد.

میرمرادی تصریح کرد: مدیرکل جهاد کشاورزی استان باید از نزدیک مشکلات مردم حسن‌آباد را لمس کند تا بدانند ساخت و سازهای صورت گرفته کشاورزی نیست.

به گزارش بصیرنیوز، در پایان این جلسه امیرحسین سالاریه رئیس امور آب و فاضلاب شهری، میثم فخاری رئیس شیلات، محمدرضا فروغی رئیس بندر، علیجانزاده رئیس اداره تبلیغات، محمدی رئیس جمعیت هلال احمر و فلاح جانشین سپاه به‌عنوان مسئولین جدید ادارات و نهادهای فریدونکنار معارفه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا