انتقاد از برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه

بصیر ،جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری اردوهای مختلط و برخورد با تشکل‌های انقلابی ضمن هشدار مبنی بر دخالت نهادهای سیاسی خارج از دانشگاه، در تصمیم گیری‌های داخل دانشگاه اعلام کرد: این نهاد‌های قدرت و ثروت نباید آینده دانشگاه را به خواست خود رقم بزنند.

در ابتدای این نامه آمده است: با شروع سال تحصیلی جدید و بعد از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان امسال در دیدار با دانشجویان و تذکرات صریح ایشان خطاب به مسئولین، امیدهای فراوانی به اصلاح رویکردها و روش‌های گذشته در زمینه فرهنگ، دانشجو و دانشگاه را داشتیم. اما متاسفانه موج بی توجهی به فرهنگ به عنوان مبنا و پایه پیشرفت کشور، و از طرف دیگر اتخاذ تصمیمات غلط و نابجا، آن هم در مهد مهندسی کشور، یعنی دانشکده فنی دانشگاه تهران ما را بر آن داشت تا مطالبی را در نامه‌ای سرگشاده حاوی مطالبی صریح اما صادقانه و از سر دغدغه عنوان کنیم. باشد که پیش از فاجعه، اخطاری نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی دانشکده فنی اعلام کرده باشیم.

این تشکل دانشجویی در ادامه نامه خود تصریح کرده است: سخن اصلی این است که اگر مدیران فرهنگی برنامه‌ای برای ارتقاء فرهنگ و ارزش‌های اسلامی انقلابی در دانشکده و دانشگاه ندارند، حداقل بذر مریض و فاسد را نکارند. حداقل مانع فعالیت‌های مشتاقان گسترش فضای اسلامی و انقلابی نشوند. سخن ما واضح و روشن است. موضوع اصلی در دستور کار قرار گرفتن برگزاری اردوهای مختلط و بها دادن به مروجان وادادگی و در مقابل مانع تراشی برای تشکل های انقلابی است.

در ادامه این نامه ضمن انتقاد از برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه، خطاب به فرهادی آمده است: برگزاری اردوهای تفریحی مختلط در دانشکده آن هم بدون اخذ مجوز از دانشگاه! هیچ توجیه عقلی و منطقی ندارد. آیا تصمیم معاون فرهنگی دانشکده فنی در خصوص برگزاری اردوی مختلط ویژه دانشجویان جدیدالورود، در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی است؟ آیا هم گام کردن دانشجویان دختر و پسر ورودی جدید در یک اردوی تفریحی، در راستای سست کردن ارزش‌های اسلامی تلقی نمی‌شود؟ بهتر نیست معاونت فرهنگی به جای برگزاری چنین برنامه‌هایی، به همراه صرف هزینه‌های بسیار زیاد، به فکر حل معضلات فرهنگی دانشکده مانند اعتیاد باشد؟ برگزاری اردو آن هم بدون مجوز دانشگاه چه توجیه منطقی دارد؟ برگزاری کنسرت ها را چگونه توجیه می‌کنید؟

این تشکل دانشجویی با انتقاد از بی توجهی به تشکل‌های انقلابی، تاکید کرده است: متاسفانه در طول مدیریت معاونت فرهنگی دانشکده فنی، که متاسفانه در سال جاری نیز دنبال شده است، عدالت در برخورد با تشکل‌های دانشجویی دیده نمی‌شود. بلکه بالعکس تصمیمات و مانع تراشی‌ها بر سر راه جوانان انقلابی شاهد مثال‌های متعددی دارد. نمونه کوچک آن عدم مجوز به صحبت و معرفی تشکل‌های ارزشی در مراسم نودانشجویان و در مقابل بها دادن به ساختار شکنان و کسانی که با زیر سوال بردن ارزش‌های انقلابی و اسلامی به دنبال کارنامه تملق، برای نهاد های قدرت و ثروت بیرون از دانشگاه هستند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در ادامه نامه خود آورده است: ما تذکرات و هشدارهای خود را مبنی بر دخالت نهادهای سیاسی و به زعم خود غیر سیاسی! خارج از دانشگاه، در تصمیم گیری‌های داخل دانشگاه را اعلام می‌داریم. این نهاد‌های قدرت و ثروت نباید آینده دانشگاه را به خواست خود رقم بزنند.

در پایان این نامه آمده است: از مسئولین مربوطه خواستار برخورد انقلابی در خصوص مسائل فرهنگی، و جلوگیری از گسترش چنین رویکردهایی به دیگر دانشکده‌ها هستیم. تغییر معاون فرهنگی دانشکده فنی دانشگاه تهران و در پیش گرفتن رویکرد اسلامی و انقلابی خواسته ما دانشجویان است.

خط نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا