آقای فرماندار؛ با مردم شفاف باش

سفر یک وزیر به فریدونکنار بدون حضور خبرنگاران!

نکته بسیار تاسف‌بار در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار که به‌عنوان یک نقطه ضعف اساسی برای مجموعه فرمانداری این شهرستان محسوب می‌شود، عدم اطلاع‌رسانی به خبرنگاران برای حضور در این برنامه بود.

به گزارش بصیرنیوز، خبر کوتاه بود اما برای اهالی رسانه فریدونکنار بسیار تعجب‌آور؛ تیتر خبر این بود”حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان فریدونکنار”

عصر دیروز (سه شنبه) ششم دی ماه خبری در صفحه فرمانداری فریدونکنار منتشر شد مبنی بر اینکه با پیگیری باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، نوری وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار سفر کرد تا اعتبار لازم را برای پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص دهد و همچنین یکی از مدارس فریدونکنار را مورد بازدید قرار داد.

نکته بسیار تاسف‌بار در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار که به‌عنوان یک نقطه ضعف اساسی برای مجموعه فرمانداری این شهرستان محسوب می‌شود، عدم اطلاع‌رسانی به خبرنگاران برای حضور در این برنامه بود.

البته شاید آقای فرماندار و مجموعه فرمانداری مسئولیت این سفر را متوجه نماینده مجلس کنند اما اگر این فکر را می‌کنند باید بدانند که اهالی رسانه و مردم، فرماندار را مسئول ارشد شهرستان می‌دانند و اینکه یک وزیر به همراه استاندار و مدیرکل به فریدونکنار می‌آیند و خبرنگاران به این برنامه دعوت نمی‌شوند نقطه ضعف بزرگ برای ایشان به حساب می‌آید.

شاید آقای نماینده با اهداف پیدا و پنهان این سفر را ترتیب داده باشد و یا آقای استاندار ممانعت‌هایی را به‌وجود آورده باشد اما آقای فرماندار باید بداند که این نماینده فقط حدود یک سال دیگر به مسئولیتش باقی مانده و شاید در دوره بعدی نتواند راهی مجلس شود و یا آقای استاندار مسئولیتش گذراست اما ایشان همچنان باید مسئولیت فرمانداری فریدونکنار را به عهده داشته باشد و آنوقت فقط تنها کسانی که می‌توانند پیگیر مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش باشند همین اهالی رسانه هستند که با قلم و تصاویرشان به مسئولان استانی و کشوری وعده‌هایشان را یادآوری کنند.

اما متاسفانه به دلیل عدم حضور خبرنگاران در سفر وزیر آموزش و پرورش به فریدونکنار مشخص نشد که این سفر چه نتایجی برای فریدونکنار به دنبال داشت؟ و یا قرار است برای پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش چه میزان بودجه اختصاص پیدا کند؟ و یا زمان‌بندی پایان این پروژه‌ها به چه صورت است؟

همچنین این سفر می‌توانست فرصت بسیار مناسبی باشد تا آقای وزیر به سوالات مهمی در مورد آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و به هم ریختگی مسائل فرهنگی در مدارس و چگونگی برنامه‌ریزی دولت برای کشف و پرورش استعدادهای برتر دانش‌آموزان پاسخ دهند که متاسفانه آقای فرماندار این فرصت را از خبرنگاران فریدونکنار گرفت.

در دولت گذشته این لاپوشانی‌ها و مخفی‌کاری‌ها مرسوم بود اما انتظار می‌رود از کارگزاران دولت انقلابی که شیوه گذشته را اصلاح کرده و با شفافیت کامل تمامی برنامه‌ها و تصمیمات خود را به واسطه اهالی رسانه به گوش مردم برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا