در جلسه گرامی‌داشت هفته زن فریدونکنار مطرح شد:

لزوم تبیین نقش زن در تمدن‌سازی برای نسل جدید/تمامی مسئولان باید پای کار “جشن کوثر” باشند

در جلسه گرامیداشت هفته زن فریدونکنار بر لزوم تبیین نقش زن در تمدن‌سازی برای نسل جدید تاکید و تمامی مسئولان موظف شدند تا پای کار "جشن کوثر" باشند.

به گزارش بصیرنیوز، جلسه بزرگداشت هفته زن با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

تجلیل از مادران دارای چند فرزند در دستور کار است

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی در این جلسه با گرامی‌داشت مقام زن و اهمیت جایگاه بانوان، اظهارکرد: مسئولان تمامی دستگاه‌ها باید برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این هفته تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که اصناف و بازاریان در هفته زن می‌توانند انجام دهند، چراغانی کردن بازار و پخش شیرینی در پاساژها است که هم موجب رونق گرفتن بازارها و هم گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) است.

ابراهیم‌نژاد گرجی با بیان اینکه گفتمان حجاب و نقش زن در تمدن‌سازی باید برای نسل جدید تبیین شود، تصریح کرد: این وظیفه مهم بر دوش نخبگانی است که در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، دانشگاهی، خبرنگاری، نویسندگی و کارآفرینی با حفظ حجاب خود فعالیت می‌کنند و توانستند در جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند با دعوت از بانوان فعال در زمینه صنایع دستی یا مشاغل خانگی یک نمایشگاه توانمندی بانوان فریدونکناری را در هفته زن برگزار کند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه تجلیل از مادران دارای چند فرزند امری ارزشمند است یادآورشد: این کار موجب تشویق به امر فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌شود که مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید فراوانی دارند.

ابراهیم‌نژاد گرجی اظهارکرد: برگزاری پویش‌های مختلف مانند خاطره تولد فرزند یا بوسه بر دستان مادر از جمله برنامه‌های تاثیرگذار فرهنگی است که در این هفته می‌تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی از اقدامات مناسبی است که باید با ایجاد شور و هیجان در مدارس و محافل مختلف برگزار شود.

فرماندار فریدونکنار از برگزاری جشن بزرگ کوثر خبر داد و تصریح کرد: این جشن بزرگ، عصر روز چهارشنبه در مجتمع شهید رجایی برگزار می‌شود که از اقشار مختلف برای حضور در این برنامه دعوت می‌کنیم.

خدمات ادارات باید برای همه بانوان یکسان باشد

محمد برمر فرمانده سپاه فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: دستگاه‌های مختلف باید در تمامی مناسبت‌ها نقش‌آفرین باشند و فکر نکنند که تمام کار این مناسبت‌ها را باید یک دستگاه یا نهاد انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: نماد برنامه‌های هفته زن فریدونکنار مراسم جشن بزرگی است که در روز چهارشنبه انجام می‌شود و لازم است که همه مسئولان پای کار این جشن باشند.

فرمانده سپاه فریدونکنار با بیان اینکه در جنگ شناختی امروز که ما با دشمن درگیر هستیم از قشر زن استفاده شد، تصریح کرد: معرفی بانوان موفق در زمینه‌های مختلف می‌تواند موجب الگوسازی در زمینه نقش مهم زن در انقلاب اسلامی باشد.

برمر بر لزوم شناسایی بانوان نخبه و موفق توسط دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: این بانوان که در زمینه‌های مختلف توانستند به موفقیت دست پیدا کنند باید معرفی شوند تا الگویی برای نسل‌های جدید باشند.

وی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که کار بانوان محجبه را رسیدگی نمی‌کنند، یادآورشد: بنابر رصد صورت گرفته در برخی از ادارات فریدونکنار، کارمندان آن ادارات به خانم‌های غیرمحجبه خدمات بیشتری می‌دهند که این امر مایه تاسف است.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا