نقدی کوتاه؛

نمره ضعیف فریدونکنار در فضاسازی شهری برای هفته زن

متاسفانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و زن در فریدونکنار زیاد به چشم مسئولان این شهرستان نیامده که فقط با نصب چند پارچه در سطح شهر به استقبال آن رفتند که جای بسی تاسف است.

به گزارش بصیرنیوز، این روزها به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) که به نام روز مادر و هفته زن نامگذاری شده، کشور ما سراسر غرق شور و شادی است و به این مناسبت، جشن‌های فراوانی در سراسر شهرها برگزار شده و خیابان‌ها با نمادهای زیبا آذین بسته شده‌اند تا سالروز ولادت بانوی دو عالم را گرامی بدارند.

اما متاسفانه این مناسبت مهم در فریدونکنار زیاد به چشم مسئولان این شهرستان نیامده که فقط با نصب چند پارچه در سطح شهر به استقبال آن رفتند که جای بسی تاسف است چرا که در این مناسبت مسئولان شهری و مجموعه‌های مردمی می‌توانستند شهر را در شأن حضرت زهرا(س) و روز مادر فضاسازی کنند.

نکته‌ای که قابل توجه است اینکه در مناسبت‌هایی که مربوط به ایام عزاداری است شهر یکپارچه سیاه پوش شده و مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود که البته بسی جای قدردانی از برگزاركنندگان چنین برنامه‌هایی دارد اما انتظار می‌رود در مناسبت‌های جشن و شادی ائمه اطهار نیز فضای شهر متناسب با این ایام شود.

جایگاه فضاسازی شهری در انتقال پیام‌های ارزشی تاثیر بسیار زیادی دارد و وقتی مفهومی در قالب هنر و گستره شهری به نمایش گذارده شود، مطمئنا مخاطبان بیشتری پیدا کرده و گستره انتقال آن مفهوم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گرچه سخن گفتن از حضرت زهرا (س) به عنوان نمونه بارز و الگوی کامل مادران، امری بسیار سخت و خطیر است امّا شایسته است که از دریای زلال معارف آن بانوی بزرگ، “هم به قدر تشنگی باید چشید”.

سمانه سراج

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا