حاشیه‌نگاری بصیرنیوز از هشتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار؛

از کنایه طنزآمیز دادستان فریدونکنار به فرماندار تا اعلام کندی دستگاه‌ها برای انجام کار

هشتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار در حالی برگزار شد که حواشی جالب توجه‌ای داشت.

به گزارش بصیرنیوز، هشتمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادها با ۳۰ دقیقه تاخیر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیریت این جلسه را ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار بر عهده داشت و در شرایطی این جلسه برگزار شد که روز قبل از آن مسائل مربوط به “خزرشهر” به وجود آمده بود و بسیاری از حاضران فکر می‌کردند که این جلسه مربوط به آن موضوع است.

کوروش ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار که نخستین سخنران جلسه بود با اشاره به اینکه این جلسه به صورت اضطراری برگزار شده است اظهارکرد: هدف این جلسه تقدیر و تشکر از دستگاه‌های اجرایی است که در بحران گاز به خوبی عمل کردند.

وی خطاب به مسئول شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: نیاز داریم که جایگاه پمپ بنزین شهرستان همکاری بیشتری با ما داشته باشد تا در مواقع بحرانی دچار مشکلات بیشتری نشویم.

فرماندار فریدونکنار عملکرد اداره گاز را در شرایط بحرانی مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: برخی مدیران فقط به دنبال انجام ندادن کارها هستند درحالی که باید واژه ما می‌توانیم را در خود نهادینه کنند.

ابراهیم‌نژاد گرجی یادآورشد: یک جبهه هوای سرد پیش‌بینی شده که دارای بارش است و بنابراین وضعیت آب و هوا از دوره قبلی سردتر می‌شود که لازم است مسئولان دستگاه‌ها، بحران‌های احتمالی را پیش‌بینی کنند.

وی تصریح کرد: ادارات دولتی باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و با لباس‌های گرم در سر کار حاضر شوند.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: تاکسی‌ها حق هیچگونه افزایش نرخ کرایه را ندارند و باید بنابر نرخ مصوب کرایه دریافت کنند و اگر شاهد افزایش خودسرانه باشیم و گزارشی به ما برسد برخورد می‌کنیم.

پس از پایان بخش اول صحبت‌های فرماندار فریدونکنار نوبت به بخش تجلیل رسید که فرمانده انتظامی، معاون عمرانی فرماندار و برخی از کارمندان فرمانداری و دستگاه‌های دیگر به دلیل عملکردهای خوبشان در زمینه‌های کاری مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نفراتی بودند که بعد از بخش تجلیل صحبت‌های کوتاهی درخصوص هوشیار باش‌های امنیتی و برنامه‌های دهه فجر داشتند.

علیرضا برخور دادستان فریدونکنار نفر بعدی بود که صحبت‌های خود را با یک تذکر به فرماندار آغاز کرد و گفت: لازم است زمان جلسات به نحوی تنظیم شود که ما وقت نماز در جلسه نباشیم و اینکه نماز اول وقت به دلیل جلسه عقب بیوفتد امر مطلوبی نیست.

وی در ادامه با کنایه طنزآمیز نسبت به تجلیل صورت گرفته اظهارکرد: ما زمانی که در مسابقه فوتبال بودیم، اعضای یک خانواده به صورت یک تیم در آن بازی‌ها شرکت می‌کردند که عناوین مختلفی را کسب می‌کردند و همه جایزه‌ها به یک خانواده می رسید، امروز هم همه تقدیرها از کارمندان فرمانداری شد که انتظار داشتیم از دستگاه‌های دیگر هم تجلیل صورت می‌گرفت که این مطلب دادستان با خنده حضار همراه شد.

دادستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از موضوعات شهرستانی روی زمین مانده که نیاز دارد پیگیری جدی از سوی دستگاه های اجرایی برای برطرف شدن این موضوعات صورت گیرد تا به تولید پرونده قضایی منجر نشود.

برخور یادآورشد: تقاطع پل کمربندی از محل بیت‌المال آغاز شده و به دلیل اینکه پس از گذشت ۲۰ سال هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته به محلی برای جولانگاه یک عده افراد تبدیل شده که با موتورسواری محیط خطرآفرینی را در آن منطقه ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند ماه از ریزش دیواره پل، هنوز یک مسئولی نیامده که بگوید نقص دیواره پل برطرف شده و مردم می‌توانند از کناره پل عبور کنند.

دادستان فریدونکنار گفت: چرا حسن‌آباد پس از سال‌ها باید بی نتیجه بماند و اینکه تعدای از افراد سودجو به دنبال منفعت شخصی خود هستند که نباید موجب شود ساکنان آن منطقه همچنان با مشکلات زیاد دسته و پنجه نرم کنند.

برخور تصریح کرد: در منطقه اسلام‌آباد(صفائیه) هم مشکلات زیادی وجود دارد که بخش زیادی از اراضی آن منطقه مزروعی است و ساخت و سازها با موارد قانونی مغایرت دارد.

وی با گلایه از برطرف نشدن مشکلات بندر با شهرداری فریدونکنار یادآورشد: درحالی که هشت سال از توافقاتی بین شهرداری و بندر گذشته اما شرکت راهبران بندر که وظیفه حمایت از این بخش خصوصی را داریم متاسفانه از انجام تعهدات سر باز میزند و حق و حقوق شهرداری را پرداخت نمی کند.

دادستان فریدونکنار درخصوص یکی از مجتمع‌های تجاری درحال ساخت در مسیر بین راهی فریدونکنار و بابلسر اظهارکرد: آقای فرماندار قصه مجتمع “پارس مال” حل نشده و این سرمایه گذار به دنبال ساخت یک مجتمع تجاری است اما به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه یک مدرسه زیر آب برود و چگونه آن مسئول مربوطه درحال سهل انگاری است و تخلف ها را پیگیری نمی کند.

برخور با انتقاد از نبود یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت چندین سال یک کمپ مجاز ترک اعتیاد و یا مرکز نگهداری افراد بد سرپرست و بی سرپرست در فریدونکنار وجود ندارد که همین امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: هیچ برنامه تدوین شده‌ای برای شکار و صید وجود ندارد و هر ساله با کارهای نمایشی رو به رو هستیم که لازم است مسئولان مربوطه برای جلوگیری از شکار پرندگان اشتغال جایگزین معرفی کنند که متاسفانه هیچ برنامه ای دیده نمی‌شود.

دادستان فریدونکنار از سهل‌انگاری دستگاه‌ها نسبت به حفظ حریم اراضی خود انتقاد کرد و گفت: درحالی که ما با زحمات فراوان این اراضی را از چنگ متصرفان بیرون می آوریم و به دستگاه اجرایی تحویل می دهیم اما آن دستگاه نسبت به حفظ حریم آن هیچ اقدامی نمی کند که جای تعجب و تاسف است.

برخور با بیان اینکه مشکل حقوقی زمین ورزشی حل نشده است خاطرنشان کرد: با حرف زدن هیچ مشکلی حل نمی‌شود و باید برویم دنبال برطرف کردن مشکل تا جوانان ما از داشتن زمین ورزشی محروم نشوند.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در پایان با قبول انتقاد دادستان درخصوص عدم برگزاری جلساتی که همزمان با وقت اذان است گفت: من مقصر هستم که این اتفاق افتاد و فکر نمی کردم که جلسه به اذان کشیده شود.

وی بر لزوم تبیین روایت دستاوردهای انقلاب تاکید و اظهارکرد: در دهه فجر اگر امکان دارد مسئولان دستگاه ها مقایسه داشته باشند خدمات دولتی ایران در قبل انقلاب و بعد از انقلاب تا ببینیم چه اتفاقاتی بزرگی در جمهوری اسلامی افتاده است.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب و حتی قبل انقلاب، دولت موفق شده سال خود را بدون کسری بودجه به ماه‌های پایانی برساند و همچنین ۹۰ درصد از بودجه نیز محقق شده است.

ابراهیم‌نژاد گرجی در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی دادستان، تصریح کرد: به دلیل اینکه سیستم کاری دستگاه‌ها کند است ما حتی در برگزاری و هماهنگ کردن برای جلسات مشکل داریم که این موارد موجب عدم پیشرفت کار می‌شود.

وی یادآورشد: مسئولان دستگاه ها برای حل مشکل همیشه به دنبال فرماندار نباشند بلکه خودشان پیگیر رفع این مشکلات باشند.

فرماندار فریدونکنار به اداره ورزش ماموریت داد تا حصول نتیجه برای برطرف شدن مشکلات زمین ورزشی شهید کریم آزادی به پیگیری خود ادامه دهد.

وی خطاب به دادستان گفت: نباید به نحوی صحبت کرد که انگار دولت ناتوان است و هیچ کاری درحال انجام ندارد بلکه پیچ و خم های اداری جلوی انجام کار را می گیرد.

ابراهیم‌نژاد گرجی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری پل کمربندی اذعان کرد: به دلیل تغییر و تحول در مسئولان استانی برخی کارها عقب افتاده اما برای پل کمربندی اعتبار درنظر گرفته شده و منتظر قبول پیمانکار هستیم.

این صحبت فرماندار با واکنش دادستان رو به رو شد و برخور گفت: هیچ پیمانکاری دیگر پروژه پل کمربندی را قبول نمی کند چراکه می دانند این پل مشکلات فراوانی از قبل دارد و اگر پیمانکار جدید بپذیرد باید پاسخگوی مشکلات احتمالی آینده باشد.

پس از آن دوباره فرماندار فریدونکنار توضیحاتی در زمینه مجتمع پارس مال، منطقه حسن آباد، اسلام آباد و بازار پرندگان ارائه کرد.

به گزارش بصیرنیوز، این جلسه پس از ۹۰ دقیقه به اتمام رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا