به قلم مدیرمسئول بصیرنیوز؛

آقای استاندار؛ شما دیگر به مردم فریدونکنار وعده ندهید!

جای بسی تعجب است که چگونه یک استاندار اولویت خود را در استان به یک شهرستان اختصاص می‌دهد اما پس از یک سال همچنان آن شهرستان هیچ روند پیشرفتی را از سوی مسئولان دولتی به خود نمی‌بیند.

به گزارش بصیرنیوز،

پرده اول…

۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ بود که سید محمود حسینی‌پور برای نخستین بار پس از اینکه استاندار مازندران شد به فریدونکنار پای گذاشت تا فرماندار مورد نظر خود را در این شهرستان منصوب کند.

اما این ورود فقط در حد مراسم تودیع و معارفه یک مسئول نبود بلکه انگار حسینی‌پور از زمان‌ها قبل، حرف‌ها برای فریدونکنار کنار گذاشته و از این شهرستان به او چیزهای بسیار زیادی رسیده بود.

*استاندار مازندران در آن روز وقتی پشت تریبون سخنرانی رفت چنان ظرفیت‌های فریدونکنار را یکی یکی شمرده بود که هر شنونده‌ای را مجذوب خود می‌کرد و گفته بود “در این سال‌ها یک جریانی با یک تفکری سهم این شهرستان را در عرصه مدیریتی استان نادیده گرفته است.

اما حال که حدود یک سال از عمر مدیریتی استاندار و فرماندار دولت سیزدهم در مازندران و فریدونکنار می‌گذرد باید پرسید که واقعا سهم “خطه مبارک” در عرصه مدیریتی استان به چه میزان است و تا چه اندازه پیشرفت داشته است؟

*حسینی‌پور همچنین فرماندار فریدونکنار را موظف کرده بود که سند آمایش اقتصادی این شهرستان را با همکاری جوانان نخبه و تشکیل کارگروه‌های فنی ازجمله زیرساخت، گردشگری، صادرات و کشاورزی تهیه کند.

لازم است آقای استاندار پیگیری داشته باشند که سند آمایش اقتصادی فریدونکنار که از ماموریت‌های اصلی فرماندار این شهرستان بود به کجا رسید و تا چه میزان کارگروه‌های مدنظر با همکاری جوانان نخبه در فریدونکنار شکل گرفته است؟

*این مدیر ارشد استانی اعلام کرده بود که “اولویت نخست من در مازندران فریدونکنار است چراکه مشاهده کردم یک تفکر به دنبال عقب انداختن این شهرستان بوده است.”

جای بسی تعجب است که چگونه یک استاندار اولویت خود را در استان به یک شهرستان اختصاص می‌دهد اما پس از یک سال همچنان آن شهرستان هیچ روند پیشرفتی را از سوی مسئولان دولتی به خود نمی‌بیند؛ در اینجا دو احتمال بسیار نزدیک به ذهن می‌رسد که احتمال نخست آن است: که این مسئول فقط خواسته یک حرفی را زده باشد و دوم آنکه توان آقای استاندار به اندازه مشکلات فریدونکنار نباشد که نگارنده در اینجا قضاوت را به مخاطبان میسپارد…

پرده دوم

دومین سفر سید محمود حسینی‌پور به فریدونکنار در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ در قالب سفرهای شهرستانی انجام شد که این سفر در کاغذ دستاوردهای زیادی برای “خطه مبارک” به همراه داشت.

*این مسئول در سفر خود تاکید کرد که “فریدونکنار باید صاحب شهرک صنعتی شود و مسئولان مربوطه پیگیری کنند تا این امر به سرعت در شهرستان ایجاد شود.”

اما حسینی‌پور مشخصا اشاره‌ای نداشت که زیرساخت‌های این شهرک از کجا باید تامین شود و یا مسئولانی که باید پیگیر این موضوع باشند چه کسانی هستند و طی ۹ ماه گذشته خبری دقیق از شهرک صنعتی دار شدن فریدونکنار به گوش نرسیده است.

*وی همچنین از مشخص شدن مجوز بزرگترین مجتمع گردشگری فریدونکنار در کنار بندر خبر داد و اذعان کرد”این مجتمع با دارا بودن مسیر دریایی و کشتیرانی مسافربری و بازارچه های دریایی می تواند به هاب گردشگری مازندران تبدیل شود.”

حدود ۹ ماه از این خبر مهم آقای استاندار گذشته اما در فریدونکنار نه خبری از کلنگ‌زنی برای پروژه بزرگ مجتمع گردشگری است و نه افقی برای مسیری که ایشان درنظر داشتند.

*استاندار مازندران با گلایه از اینکه بعد ۱۵ سال هنوز برخی ادارات در فریدونکنار مستقر نیستند با دستوری به دستگاه هایی که هنوز در فریدونکنار اداره ندارند، سه ماه فرصت دادند تا ادارات خود را با تمامی ظرفیت ها مستقر کنند.

اما باید به عرض آقای استاندار برسانیم که دو برابر آن سه ماه گذشته اما آب از آب تکان نخورده و همچنان اداراتی مانند بنیاد مسکن، دامپزشکی، راه و شهرسازی و راهداری هیچ جایگاهی در فریدونکنار ندارند و اداراتی مانند فرهنگ و ارشاد و شیلات هم نیز در حد نمایندگی هستند.

*شاید بتوان بزرگترین و مهمترین وعده حسینی‌پور را در سفر به فریدونکنار، افتتاح پل کمربندی دانست که گفته بود:” این پل تا عید قربان با تمامی ساز و کارها افتتاح می‌شود.”

درحالی که مردم فریدونکنار به این وعده با صراحت آقای استاندار دل خوش کرده بودند اما بازهم این وعده تو خالی از آب درآمد و هیچ افتتاحی در عید قربان درکار نبود اما نکته قابل توجه این موضوع، خبر اتمام پروژه پل و کمربندی فریدونکنار بود که پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران منتشر کرده بود و جالبتر آنکه پس از ۱۲ روز از آن خبر، دیواره پل کمربندی ریزش می‌کند و مسئولانی که نتوانسته بودند این پروژه را در موعد مدنظرشان افتتاح کنند خود را قهرمان افتتاح نکردن جلوه می‌دادند.

پرده سوم…

* ۶ روز پس از سفر حسینی‌پور به فریدونکنار خبری از سوی پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران منتشر شد که سفر استاندار مازندران به فریدونکنار ۷۰ مصوبه به همراه داشت و مصوبات با جدیت پیگیری می‌شود.

چه خوب است آقای استاندار، وقت گذاشته و دوباره این مصوبات را مرور کنند و شخصا پیگیری کرده تا ببینند چه تعداد از این مصوبات اجرایی شده است،  آقای حسینی‌پور؛ مردم فریدونکنار زخم خورده همین وعده های بی‌سرانجام مسئولان در طول چندین سال هستند و اینک کمی به دولت آیت‌الله رئیسی امیدوار بودند اما اینکه از ۷۰ مصوبه سفر به فریدونکنار به تعداد انگشتان دو دست هم به اجرا نرسیده جای تاسف برای شما است.

پرده چهارم…

*هشتم دی ماه امسال بود که استاندار مازندران با حضور در فریدونکنار و بابلسر خبر از کلنگ‌زنی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری فریدونکنار در دهه فجر امسال و بهره‌برداری از این پروژه تا یک سال دیگر دادند.

بازهم این وعده حسینی پور نسبت به فریدونکنار عملی نشد  و دهه فجر به پایان رسید و اما خبری از کلنگ‌زنی پروژه فاضلاب شهری نبود.

به گزارش بصیرنیوز، به نظر می‌رسد استاندار مازندران که بارها مورد خطاب، نقد و هشدار امام جمعه فریدونکنار نسبت به موضوعات مختلف قرار گرفتند اگر می‌خواهند جایگاه از دست رفته خود را در بین مردم خطه مبارک به دست آورند، دو کار مهم را باید انجام دهند و آن هم نخست اینکه لطفا دیگر وعده جدیدی به مردم فریدونکنار ندهند چون چوب خط وعده‌های ایشان در فریدونکنار پر شده و دوم آنکه کمربند همت خود را برای برطرف کردن مشکلات فریدونکنار محکم ببندد و به وعده‌های داده شده بیاندیشد.

سیدمرتضی رضویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا