در آئین کلنگ‌زنی تصفیه خانه فاضلاب شهری فریدونکنار مطرح شد:

اثرگذاری تصفیه‌خانه فاضلاب شهری فریدونکنار در رشد اقتصادی/آقای استاندار؛ منطقه حسن‌آباد را شناسنامه‌دار کنید

کلنگ احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری در زمینی به مساحت هفت هکتار و به ارزش 21 هزار میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

به گزارش بصیرنیوز، نخستین جلسه شورای اداری و آئین کلنگ‌زنی تصفیه خانه فاضلاب شهری فریدونکنار با حضور باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس، حسینی‌پور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع شهید رجایی برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اهمیت آب اظهارکرد: این نعمت مایه حیات انسان است و در آموزه‌های دینی درخصوص آب تاکید فراوانی شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد جنگ آینده جنگ آب است، خاطرنشان کرد: البته درگیری‌های آبی در بین استان‌های مختلف کشور ما نیز وجود دارد پس بنابراین باید نسبت به مدیریت بهینه و علمی منابع آب برنامه جامعی را در استان مازندران داشته باشیم.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهری فریدونکنار در رشد اقتصادی این شهرستان اثرگذار است

استاندار مازندران تاکید کرد: آب سالم، بهداشتی و پایدار از مباحث مهمی است که مدیریت آب استان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

حسینی‌پور یادآورشد: تصفیه خانه در مازندران متاسفانه با ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد به هیچ عنوان متناسب با نیازها نیست.

وی گفت: ما امروز برای اینکه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید را عملی کنیم باید پرتلاش و با انگیزه و با غیرت کار کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری فریدونکنار در کاهش تورم موثر است، ادامه داد: وقتی بیش از دو هزار میلیارد تومان در یک شهرستان سرمایه گذاری می‌شود، ارتباط مستقیمی در رشد اقتصادی و کنترل تورم دارد.

افرادی به‌دنبال تعطیلی بندر فریدونکنار بوده‌اند!

حسینی پور اظهارکرد: درحالی که رشد اقتصادی مازندران به مدت ۱۰ سال منفی بود اما با تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی شاهد رشد سه درصدی در سال ۱۴۰۱ بودیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دنبال تعطیلی بندر فریدونکنار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ما با این نگاه کاملا مخالف بوده‌ایم و تاکید کردیم که تنها دارایی فریدونکنار بندر است که امروز به محلی برای واردات و صادرات تبدیل شده اما متاسفانه درحال حاضر فقط حدود ۱۵ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود که در سال جاری باید فعالیت بندر فریدونکنار ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: بیش از ۹۰۰ آب‌بندان در مازندران وجود دارد که تمام این آب‌بندان‌ها باید لایروبی و مقصد گردشگری شوند.

حسینی پور افزود: باتوجه به اینکه فریدونکنار ظرفیت‌های ویژه‌ای را در خود دارد باید به یک شهرستان ثروتمند تبدیل شود.

مجوز احداث شهرک صنعتی در فریدونکنار را داریم اما زمین نداریم!

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس نیز در این مراسم، اظهارکرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری فریدونکنار یکی از بزرگترین پروژه‌های دولت در استان مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز فاضلاب به عنوان یک امر سلامت محور و عامل توسعه شهری محسوب می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه هیچ تعارفی با هیچ مسئولی نداریم تصریح کرد: به صراحت می‌توانم بگویم که نگاه ویژه استاندار به فریدونکنار یک نگاه عملی است و دغدغه بسیاری برای مردم این شهرستان دارند.

باقرزاده با بیان اینکه کمبود زمین در فریدونکنار به یک مشکل اساسی برای اجرای پروژه‌ها تبدیل شده است یادآورشد: برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی، شهرک صنعتی و موارد دیگر نیاز به زمین داریم که متاسفانه همچنان دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای گرفتن زمین تصفیه خانه فاضلاب شهری هم دچار مشکلات فراوانی بوده‌ایم گفت: اما استاندار مازندران با حمایت هایی که انجام دادند و شجاعانه ایستادند و در یک جلسه حتی گفتند “اگر قرار است من برای مردم فریدونکنار و محرومین به زندان هم بروم میروم.”

مسببان مشکلات فریدونکنار خودشان را مدافع مردم معرفی نکنند!

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر با بیان اینکه امروز گره مشکلاتمان به دلار و پول نیست بلکه به مدیریت است یادآورشد: مدیران باید جهادی، شجاع و میدانی باشند.

باقرزاده تاکید کرد: در بیان عملکردها نباید بی انصافی شود و افرادی که خودشان مسببان مشکلات امروز در کشور و شهرستان فریدونکنار بوده‌اند حق ندارند خودشان را داعیه‌دار دفاع از مردم بدانند.

وی گفت: ظی چند روز آینده نخستین پایگاه اورژانس روستایی کشور و نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی استان را در شهرستان فریدونکنار راه‌اندازی می‌کنیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس ادامه داد: تا دو ماه آینده درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تامین اجتماعی که حدود ۴۰ هزار نفر از مردم فریدونکنار می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند کلنگ زنی می‌شود.

آینده فریدونکنار روشن است

باقرزاده افزود: اورژانس بیمارستان تا هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود و درمانگاه شهید بصیر که حدود ۱۰ سال رها شده بود از چهار طبقه به هشت طبقه ارتقا پیدا کرد و درحال تکمیل است.

وی اظهارکرد: مردم فریدونکنار مردمی شریف هستند که لایق بهترین‌ها هستند و هیچگاه اجازه نمی‌دهیم برخی سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس بر لزوم وحدت و یکپارچگی برای پیشرفت فریدونکنار تاکید کرد و گفت: آینده فریدونکنار روشن است و با کمک همه مسئولان استان می‌توانیم آینده بهتری را برای فریدونکنار رقم بزنیم.

گره کور مسکن ملی در فریدونکنار باز شود

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار نیر در این مراسم عنوان کرد: طی یک سال اخیر تعدادی از وعده‌های استاندار مازندران در فریدونکنار محقق شده که موجب سرافرازی و امید در مردم خطه مبارک است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری یکی از نیارهای اصلی شهرستان ما بوده چراکه سفره‌های زیرزمینی و دریا آلوده شده بود و وضعیت آب شرب این شهرستان بسیار نامناسب است که امیدواریم با راه‌اندازی این پروژه مشکلات موجود برطرف شود.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: دستور ترک تشریفات پل کمربندی فریدونکنار و تعیین تکلیف نهایی مسئله خزرشهر از سوی معاونین استاندار مازندران انجام شد که جای قدردانی دارد.

آقای استاندار؛ منطقه حسن‌آباد را شناسنامه‌دار کنید

تقی پور خطاب به استاندار، نماینده مجلس و دیگر مسئولان تاکید کرد که جوانان نیاز به مسکن و فرزندآوری دارند، یادآورشد: درحالی که نیاز به مسکن و فرزندآوری امری ضروری است و طرح مسکن ملی می‌تواند یک امر تشویقی برای نیاز جوانان باشد و درحالی که سه زمین برای این طرح در فریدونکنار معرفی شده اما هنوز اتفاقی صورت نگرفته که لازم است گره‌های کور این موضوع باز شود.

وی اظهارکرد: متناسب با شرایط جغرافیایی فریدونکنار باید در زمینه دریا پایه و آب‌بندان این شهرستان توجه جدی صورت گیرد تا هم در زمینه گردشگری و هم اشتغالزایی بتوان اقدامات موثری انجام داد.

امام جمعه فریدونکنار یادآورشد: منطقه حسن‌آباد همچنان بی‌شناسنامه است که لازم است اقای استاندار برای آن تدبیری بیاندیشند و نیز بندر فریدونکنار می‌تواند با نگاه حمایتی مسئولان محل رشد اشتعال باشد.

۴۰ عملکرد دولت به روایت فرماندار فریدونکنار

کورورش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار نیز در این مراسم گفت: طی یک سال اخیر دولت در فریدونکنار اقدامات زیادی را در زمینه‌های مختلف انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: حفط خزرشهر در حریم شهری فریدونکنار، پیگیری برای الحاق منطقه حسن‌آباد به شهرداری فریدونکنار، لایروبی تمامی انهار روستایی، بهبود وضعیت آب کشاورزان در تابستان گذشته، دستیابی به درصد اشتغال ۱۰۲ درصدی از جمله عملکرد دولت طی یک سال اخیر در فریدونکنار بوده است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: حضور تمامی مدیران دستگاه ها در ۴۷ مسجد شهر و روستایی همزمان با ماه مبارک رمضان سال گذشته، بهبود وضعیت آب شرب در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته، تسریع اتمام و افتتاح سالن ورزشی روستای حسین‌آباد بعد از ۱۵ سال و اتمام پروژه برج کنترل بندر بخش دیگری از عملکرد دولت در فریدونکنار بوده است.

ابراهیم‌نژاد گرجی اظهارکرد: تسریع و اتمام کار اورژانس روستای فرم، رفع اشکالات عرشه پل کمربندی، رفع مشکل ۱۵ هزار متر از زمین ورزشی شهید کریم آزادی، معرفی سه قطعه زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تسریع تکمیل سالن ورزشی محله کاردگرمحله شهر آستانه‌سرا بعد از ۲۰ سال، آغاز عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) از دیگر فعالیت‌های یک سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: افتتاح و آغاز بهره‌برداری از پروژه چهار بانده کردن محور آستانه‌سرا به آمل پس از ۱۰ سال، افتتاح شهرداری آستانه‌سرا، تکمیل پروژه پایگاه اورژانس امداد و نجات دریایی پس از حدود ۱۰ سال، رفع بحران صف نانوایی‌ها، رفع بحران صف کیلومتری بنزین، پشت سر گذاشتن فصل صید ۱۴۰۱ بدون بحران چشم‌گیر و مدیریت اغتشاشات با ۴۴ اقدام پیشگیرانه از اقدامات دیگر دولت با همکاری نهادهای مختلف از جمله شورای تامین بوده است.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: اولین سال بدون ترافیک در مقابل بازار ماهی پس از ۲۰ سال، انجام طرح ممیزی املاک در یکی از روستاها برای نخستین بار در استان، آغاز عملیات مجتمع آبرسانی سروش به منظور رفع مشکل آب شرب روستای ازباران و بخش دهفری، پیگیری مستمر برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان بندر و انجام سرویس برای ترانس‌های برق و چاه‌های آب از جمله دیگر کارهای صورت گرفته در این شهرستان است.

این مسئول ادامه داد: مانور استفاده از سوخت دوم موجب پشت سر گذاشتن بحران گاز شده و تدوین مصوباتی در طرح بازآفرینی شهری اعم از سنگ فرش بازار روز، مرمت سقف بازار، ساخت بازارچه سنتی، آسفالت منطقه حسن‌آباد، اجرای دیواره حفاظتی، جا به جایی انشعابات تیرهای برق، رفع آلودگی بازار ماهی، تهیه طرح های تشویقی برای بازسازی محدوده بازآفرینی شهری، فریدونکنار و آستانه‌سرا می‌تواند هدیه فرمانداری و شهرداری برای مردم فریدونکنار باشد.

ابراهیم‌نژاد گرجی تصریح کرد: پیگیری پرداخت به موقع حقوق ناجیان و نظارت بر عملکرد آن‌ها و آماده‌سازی نخستین کمپ ترک اعتیاد از بخش‌های دیگر فعالیت‌های صورت گرفته بوده است.

به گزارش بصیرنیوز، در پایان این مراسم کلنگ احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری در زمینی به مساحت هفت هکتار و به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال به زمین زده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا