ناگفته‌های مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار؛

برای آوردن کشتی تنهایی دارم کار انجام می‌دهم/مطرح کردن مسائل بندر توسط عده‌ای خاص با هدف تنش‌زایی!

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه درحال حاضر برای آوردن کشتی تنهایی دارم کار انجام می‌دهم گفت: برخی‌ها هر از چندگاهی مسائلی را درباره بندر بیان می‌کنند و به غیر از اینکه تنش‌هایی را به وجود می‌آورند عایدی دیگری ندارد.

به گزارش بصیرنیوز، نشست خبری مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با جمعی از خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

مسئولان مربوطه، امتیازات شهر بندری فریدونکنار را پیگیری کنند

هادی شفیعیان در نشست خبری خود با اشاره به اینکه برخی افراد در فریدونکنار نمی‌گذارند این شهر پیشرفت کند، اظهارکرد: شهر فریدونکنار شهر بندری است و امتیازاتی از سوی سازمان بنادر به این شهرها اختصاص پیدا می‌کند که مسئولان مربوطه باید آن امتیازات مربوط به بندر را که منجر به رونق شهری می‌شود را پیگیری تا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت راهبران به بندر فریدونکنار آمده تا سرمایه‌گذاری کند و بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: درحالی بسیاری از افراد درباره نوع استخدامی بندر مسائلی را مطرح می‌کنند که در ادارات خودشان مراحل اصلی گزینش و آزمون انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: بندر فریدونکنار ۶۰ هکتار بوده که دارای سرآنه اشتغال مشخص است و اینکه برخی انتظار استخدام هزار یا دو هزار نفر را در بندر دارند امکان‌پذیر نیست و غیرکارشناسی است.

چرا شورای تامین حرف‌های بندر را نمی‌شنود!

شفیعیان ادامه داد: تعدادی از افراد بحث اشتغال بندر را زیر سوال می‌برند و همیشه نسبت به آن حرف‌هایی را مطرح می کنند تا در جذب ادارات خود بتوانند مسائل را به راحتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه چندین بار مشکلات بندر را به گوش مسئولان رسانده‌ایم یادآورشد: چرا شورای تامین فریدونکنار نباید حرف‌ها و انتظارات افراد اصلی بندر را بشنود و اگر بندر سیاست‌های اصلی شهرستان را اجرا نمی‌کند مورد بازخواست و مطالبه جدی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با بیان اینکه شهر ما آدم‌های بزرگی دارد اما کارها به‌صورت انفرادی درحال انجام است تاکید کرد: درحال حاضر برای آوردن کشتی تنهایی دارم کار انجام می‌دهم اما در شهرهای دیگر بندری به‌صورت تیمی کار انجام می‌گیرد.

مخالفان، برچسب منفعت‌طلبی و توجیه مسائل به من میزنند!

شفیعیان اظهارکرد: اگر من بخواهم درباره آورده بندر برای شهر حرفی بزنم موجی از مخالفت‌ها نسبت به بنده وارد می‌شود و برچسب منفعت‌طلبی و توجیه کردن به من میزنند.

وی گفت: مسئولان شهرستان چند نفر را در قالب یک کمیته مشخص کنند و این کمیته برود در بنادر دیگری که در شهر هستند و با شهرداری تعامل دارند ببینند وضعیت به چه نحو است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: بندر فریدونکنار به نام این شهرستان ثبت شده و مرز تجاری و بین‌المللی است و همان مقدار باید منافع آن تامین شود که بندر نوشهر و امیرآباد و انزلی از بودجه‌های دولتی برای زیرساخت‌های شهری استفاده می‌کنند.

سازمان بنادر هیچ زیرساختی برای بندر فریدونکنار ایجاد نکرده است!

شفیعیان تصریح کرد: سازمان بنادر باید پاسخ دهد که چه زیرساختی برای بندر فریدونکنار ایجاد کرده درحالی که همین محیط بندر فریدونکنار در بنادر دیگر ساخته شده و آنها با شهرداری خود به تعاملاتی رسیده‌اند.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی از بارنامه‌ها هزینه دریافت می‌کند چرا اعتباری برای آسفالت شهرهای بندر هزینه نمی‌شود و کسانی که باید این اعتبارات را پیگیری کند چرا این کار را انجام نمی‌دهند و این هزینه به گردن شهرداری واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با بیان اینکه مطالبه مسائل شهری و شهرستان باید توسط نمایندگان مردم پیگیری شود، گفت: درحالی که ادعای شهر بندری مطرح می‌شود اما فقط در حد حرف است که برخی‌ها هر از چندگاهی مسائلی را درباره بندر بیان می‌کنند و به غیر از اینکه تنش‌هایی را به وجود می‌آورند عایدی دیگری ندارد.

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در بندر فریدونکنار

شفیعیان با اشاره به اینکه بخش خصوصی توانسته سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی در بندر فریدونکنار داشته باشد، اظهارکرد: هیچ تضمینی وجود نداشت که دولت بتواند چنین سرمایه‌گذاری در فریدونکنار کند چراکه پروژه‌های دولتی چندین ساله در این شهرستان وجود دارد که به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر بندر فریدونکنار در جای دیگری بود شاهد رشد بیشتری بودیم و شاهد مثال آن پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: این شرکت در سال ۸۷ بندر فریدونکنار را تحویل گرفته و همزمان با سفر رئیس‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد با امیتاز نقطه صفر مرزی به مرکز تجاری تبدیل شده است.

طی ۱۵ سال یک نفر از شرکت اخراج نشد

شفیعیان با بیان اینکه بندر فریدونکنار از سال ۸۷ تاکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: قابلیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی، ۳۰ هزار تن سیلوهای غلات، ۱۵۰ هزار تن سوله‌های انبار غلات، ۱۲ هکتار ترمینال‌های روباز که ۶۰۰ هزار تن کالای عمومی قابلیت دپو دارد از جمله ظرفیت‌های بندر فریدونکنار است.

وی تاکید کرد: با وجود این بندر نمایندگی شعبه اداره استاندارد، اداره گذرنامه، اداره حمل و نقل، اداره گمرک و اداره بندر در این مجموعه مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار افزود: اداره استاندارد که در فریدونکنار مستقر است چهار شهرستان بابل، بابلسر، آمل و فریدونکنار را باهم پوشش می‌دهد و دست‌هایی در کار است تا این اداره را به شهرستان دیگر انتقال دهند.

شفیعیان یادآورشد: از سال ۸۷ تاکنون شرکت راهبران حدود ۷۵ نیرو جذب کرده و تاکنون حتی یک نفر را اخراج نکرده و همچنین مجموعه بندر حدود ۲۵۰ نفر نیرو اعم از دولتی و خصوصی دارد.

بندر فریدونکنار همچنان در انتظار منطقه ویژه اقتصادی

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار گفت: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و درآمد پایین شرکت به نیروها گفته شد که فقط در زمان مشخص شده کاری در شرکت حضور داشته باشند و اضافه کاری نداریم.

وی اظهارکرد: درحالی که ما می‌توانیم کارهای تجاری متصل به بندر را در شهر ایجاد کنیم اما متاسفانه به آن سمت نرفته‌ایم.

شفیعیان خاطرنشان کرد: مکاتبات زیادی صورت گرفته که بندر فریدونکنار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود که باید همه این تلاش را داشته باشند که این اتفاق انجام شود.

پرداخت حقوق اسفند تا پایان فروردین!

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه حقوق معوقه پرسنل یک امر طبیعی در بنگاه‌های اقتصادی است تصریح کرد: از اواخر آبان ماه سال گذشته که بنده مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفته‌ام کارکنان شرکت حدود ۶ ماه حقوق معوق داشتند که با تلاش‌هایی که صورت گرفت تا پنجم اسفند ماه حقوق تا بهمن ماه واریز شده است.

وی ادامه داد: تا روزهای آینده عیدی و به احتمال زیاد تا پایان ماه فروردین حقوق اسفند ماه کارکنان به صورت کامل پرداخت می‌شود.

شفیعیان یادآورشد: به علت شرایط مختلف اعم از عدم اجازه دولت به امور پشتیبانی برای واردات غلات، نبودن بندر فریدونکنار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و پسروی آب دریا از عواملی بوده که موجب کاهش ۵۰ درصدی تردد کشتی ها در سال ۱۴۰۱ به بندر فریدونکنار شود.

عدم پیشرفت شهرستان و سوءاستفاده افراد خاص، علت درگیری بندر و شهرداری

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار اظهارکرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی اداره بندر و همکاری اداره کل بنادر استان مازندران اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای لایروبی بندر فریدونکنار اختصاص داده شده که امیدواریم با اجرایی شدن آن بتوانیم شاهد رشد بندر فریدونکنار باشیم.

وی درخصوص اختلاف بین بندر و شهرداری گفت: در نقاط مختلف کشور که بندر در شهرها مستقر است فقط با تعاملاتی که وجود دارد سازمان بنادر اقدام به احداث پروژه در آن شهرها می‌کند و الزاما بندر مستقر هیچ هزینه‌ای بابت ساخت و ساز به شهرداری آن شهر پرداخت نمی‌کند اما به دلیل خلاهای قانونی که وجود دارد در فریدونکنار این موضوع به یک چالش بین شهرداری و شرکت خصوصی بندر تبدیل شده است.

شفیعیان تاکید کرد: بنده از مدیران شهرداری و شهری تقاضا می‌کنم که یک تحقیقی از شهرهای بندری داشته باشند و ببینند که نسبت تعاملی بندر و شهرداری آن شهر به چه صورت است تا این مشکلات در فریدونکنار برطرف شود.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: علت درگیری بندر فریدونکنار و شهرداری عدم پیشرفت شهرستان و استفاده کردن برخی افراد از منابعی که بودجه آن را در جای دیگر استفاده می‌کنند است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا