با حضور استانداران سه استان شمالی؛

نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی شمال کشور در فریدونکنار افتتاح می‌شود/آغاز طرح ملی ساماندهی سواحل

فرماندار فریدونکنار از افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی شمال کشور با حضور استانداران سه استان شمالی کشور در فریدونکنار خبر داد و گفت: همزمان طرح ملی ساماندهی سواحل آغاز می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، نشست خبری افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی شمال کشور، رزمایش امداد و نجات ساحلی و طرح ملی منطقه‌ای ساماندهی سواحل در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد.

کوروش ابراهیم نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار در این نشست اظهارکرد: باتوجه به اینکه وظایفی برای جمعیت هلال احمر کشور در زمینه آبی و ساحلی تعریف شده بنابراین باید دارای امکانات، تجهیزات و آمادگی باشند تا در مواقع بروز حوادث بتوانند وظایف خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی استان‌های شمالی کشور در فریدونکنار به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: درحالی که ساختمان این پایگاه به مدت ۱۰ سال راکد مانده و هیچ اقدامی صورت نگرفته بود اما در یک سال اخیر با تلاش همه مسئولان به ویژه نماینده مجلس به اتمام رسید.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: صبح جمعه ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح مراسم افتتاحیه این پایگاه دریایی با حضور استانداران استان‌های گلستان، مازندران و گیلان برگزار می‌شود.

ابراهیم‌نژاد گرجی یادآورشد: پس از مراسم افتتاحیه شاهد اجرای مانور امداد و نجات ساحلی با سناریوهای جذاب و مشارکت هلال احمر، دریابانی و اورژانس خواهیم بود.

وی گفت: همزمان با افتتاح این پایگاه و اجرای رزمایش امداد و نجات، طرح ملی منطقه‌ای ساماندهی سواحل آغاز می‌شود که به همین دلیل مسئولان کشوری و استانی جمعیت هلال احمر و فرمانداران شهرهای ساحلی در این مراسم حاضر خواهند بود.

فرماندار فریدونکنار یادآورشد: مردم شریف فریدونکنار می‌توانند روز جمعه با حضور در پلاژ شرقی شهرداری فریدونکنار از برنامه های که ترتیب داده شده دیدن کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا