کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بصیرنیوز مطرح کرد:

خداباوری و مردم محوری، مهمترین مولفه ماندگاری نهضت امام خمینی(ره)/مردم سهامدار بزرگ انقلاب امام راحل هستند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه خداباوری و مردم محوری، مهمترین مولفه ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: مردم سهامدار بزرگ انقلاب امام راحل هستند.

به گزارش بصیرنیوز، محمد برمر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک انسان الهی بود که معجزه انقلاب اسلامی را به ملت ایران هدیه داد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به ملت ایران هویت و آبرو داد و نظام سلطه را در دنیا تحقیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) چگونه زیستن یک ملت را و الگوی استقلال و آزادی را نه تنها به ملت ایران بلکه به جهانیان آموخت.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امام راز باطل السحر و شکست‌ناپذیری ابرقدرت‌ها را با ابتکار مقاومت به ملت‌های مظلوم جهان مخابره کرد.

برمر با بیان اینکه خداباوری و خدامحوری مهمترین مولفه ماندگاری نهضت امام و نام امام در دنیا شد تاکید کرد: همه ابعاد انقلاب اسلامی از نگاه امام راحل با معیار رضای خداوند متعال سنجش و ارزیابی می‌شد و معیار حرکت، خدا بود.

وی ادامه داد: امام از هر روش و ابزاری برای گذر از نهضت به انقلاب اسلامی بهره‌برداری نکرد بلکه همه ابزارها و شیوه‌ها باید در انطباق با اصول و مبانی اسلام تعریف می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بُعد دیگر انقلاب اسلامی مردم بودند و امام راحل به اراده و انگیزه‌های مردم هویت و اصالت بخشید تاکید کرد: امام خمینی(ره) از حرکت توده مردم در مسیر انقلاب کمک گرفت و انقلاب اسلامی را وامدار احزاب، جریانات و شخصیت‌ها نساخت.

برمر افزود: انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل، سربلندترین انقلاب‌ها است و بدهکار گروه‌های سیاسی نبوده و نیست و تنها مردم سهامدار بزرگ انقلاب و میراث‌دار دستاوردها و خون‌آوردهای آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: با ابتکار الهی امام خمینی(ره) ایران از کشوری وابسته و در اسارت قُل و زنجیرهای نظام طاغوتی و حلقه به گوش رهایی پیدا کرد و شعار ما می‌توانیم را در عمل تفسیر کرد و این همان مولفه خودباوری امام راحل بود.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا