دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد:

بندر فریدونکنار مقدمات تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد اما منتظر نباشید!

دبیرکل شورای مناطق آزاد کشور طی بازدید از بندر فریدونکنار گفت: این بندر مقدمات تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد اما سرمایه‌گذارانی که در بندر فریدونکنار درحال فعالیت هستند نباید منتظر تبدیل منطقه ویژه اقتصادی باشند.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الله عبدالملکی دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد در گفت‌وگو اختصاصی با بصیرنیوز درخصوص چگونگی منطقه ویژه اقتصادی بندر فریدونکنار اظهارکرد: توسعه مناطق آزاد در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه بندر فریدونکنار از سال‌های قبل کاندیدا تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از این بندر داشتیم از نظر ما به لحاظ فنی مقدمات تبدیل این بندر به منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه فرآیند تصمیم‌گیری منطقه ویژه اقتصادی یک فرآیند پیچیده است تصریح کرد: با این حال ما فرآیند را آغاز و تلاش می‌کنیم که توجیهات لازم را ارائه کنیم.

دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد یادآورشد: فرایند به این صورت است که پس از نظر ما نسبت به تایید یک بندر به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی باید در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد که با حضور معاونت رئیس جمهور و حدود ۱۰ وزارت‌خانه برگزار می‌شود به بحث گذاشته شود و در صورت موافقت به هیات وزیران ارسال شود که با موافقت این هیات برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: ما این فرآیندها را دنبال می‌کنیم اما سرمایه‌گذارانی که در بندر فریدونکنار درحال فعالیت هستند نباید منتظر تبدیل منطقه ویژه اقتصادی باشند و برای رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کنند.

عبدالملکی گفت: درحال حاضر ۳۵ منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعالیت دارند که موتور محرک اقتصادی کشور هستند و ما از عملکرد آن‌ها رضایت داریم.

دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: همچنین ۴۴ منطقه ویژه اقتصادی داریم که مصوب هستند اما هنوز فعال نشدند که اولویت ما فعال سازی این مناطق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا