یادداشت/

نگاهی نقادانه بر عملکرد دستگاه قضایی فریدونکنار

پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز به مناسبت هفته قوه قضاییه میخواهد نگاهی بر عملکرد دستگاه قضایی فریدونکنار و انتظارات مردم خطه مبارک نسبت به این دستگاه داشته باشد.

به گزارش بصیرنیوز، از اول تا هفتم تیر ماه در تقویم کشورمان برای گرامی‌داشت شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی(ره) به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده که ما هم این هفته را به مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی تبریک عرض می‌کنیم.

شاید به‌صورت معمول اصحاب رسانه به علت اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه اجرایی نیست زیاد متمرکز بر عملکرد این دستگاه نشوند و فقط هر از چند گاهی به موضوعاتی مرتبط با این دستگاه بپردازند.

پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز به مناسبت هفته قوه قضاییه میخواهد نگاهی بر عملکرد دستگاه قضایی فریدونکنار و انتظارات مردم خطه مبارک نسبت به این دستگاه داشته باشد.

دوم دی ماه سال ۹۸ آخرین باری بود که رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان تغییر کرده و آقایان محمد غلامرضاپور و علیرضا برخور از آن زمان تاکنون در این مسئولیت قرار دارند.

در ابتدا باید از فعالیت میدانی، میزان دغدغه در انجام وظایف و ارتباط با رسانه‌های مسئولان قضایی فریدونکنار به ویژه دادستان این شهرستان قدردانی کنیم.

دستگاه قضایی فریدونکنار در سه سال اخیر شاهد تحولات بسیار خوبی در زمینه پویایی، برخوردهای قضایی و میانجی‌گری‌های اجتماعی و مسائل اداری بوده که جای تبریک به مدیران آن دارد.

اما در اینجا میخواهیم چند نقد و انتظار مردم فریدونکنار را به گوش مسئولان قضایی این شهرستان برسانیم تا شاید مورد استفاده این مسئولان و همچنین بهتر شدن وضعیت مسائل فریدونکنار باشیم.

نکته اولی که دغدغه همه مردم در مسائل قضایی است عمل دقیق و اجرای درست قوانین در موضوعات مختلف بوده، چراکه متاسفانه در برخی از زمان‌ها مشاهده می‌شود درحالی که جرایمی به دفعات توسط مجرمان صورت می‌گیرد اما به دلیل اینکه نوع برخورد بازدارنده نیستند آن عمل دوباره از سوی مجرمان تکرار می‌شود.

نکته دومی که برای مردم و اهالی رسانه مورد سوال قرار می‌گیرد این است که پرونده‌هایی که دادستان شهرستان به‌عنوان مدعی‌العموم به آن‌ها ورود می‌کنند نتیجه آن‌ها چه شده و اساسا چه برخوردی با آن متخلفان صورت گرفته؛ برای نمونه پرونده تخلف چندین دهیار، پرونده استخدام غیرقانونی تعدادی از کارمندان شهرداری و مواردی از این دست به کجا کشید؟

نکته سوم که شاید داغ بر دل نشسته مردم فریدونکنار باشد این است که درحالی که شاید گره کور بسیاری از مشکلات این شهرستان مانند کمربندی، حسن‌آباد، مسکن ملی و غیره به دلیل عملکرد ضعیف بسیاری از مدیران باشد اما چرا برخورد جدی  در زمینه ترک فعل مدیران صورت نمی‌گیرد، حال آنکه قانون این اجازه را به دستگاه قضایی داده است.

این درحالی است که آقای دادستان بارها در جلسات عمومی و خصوصی از عملکرد برخی از مسئولان اجرایی گلایه داشتند اما مشخص نیست که چرا همچنان برای برخورد با اینگونه مدیران اقدامی صورت نمی‌گیرد.

نکته چهارمی که لازم است مسئولان قضایی فریدونکنار به آن توجه داشته باشند توجیه موارد قانونی به اقشار مختلف مردمی در فعالیت‌های گوناگونی است که وجود دارد، به طور مثال برگزاری همایش‌های فصلی برای توجیه موارد قانونی به واحدهای صنفی که همین امر می‌تواند یک واحد صنفی را با نحوه فعالیت‌ در فضای حقیقی و فضای مجازی با قانون کاملا آشنا کرده و همچنین زمینه را برای برخورد در صورت تخلف فراهم کند.

نکته پنجم و آخر اینکه مسئولان قضایی فریدونکنار لازم است تا نشستی را با اصحاب رسانه برگزار کنند تا انتظارات مردم را از زبان اهالی رسانه بشنوند و هم اینکه مردم بدانند وضعیت عملکردی این دستگاه به چه صورت است.

سیدمرتضی رضویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا