فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه خبر داد

اجرای ۱۲ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در کشور

به گزارش بصیر به نقل از فارس، سردار سید ضیاءالدین حزنی ظهر امروز در جلسه بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان زنجان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بهره جنگ تحمیلی مهندسی جنگ بود.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی مهندسی جنگ در زمان دوران هشت سال دفاع مقدس بر عهده کسانی بود که در دولت مسئولیت داشتند، بیان داشت: مهم‌ترین تصمیم پس از جنگ تحمیلی برطرف کردن ضعف‌های جنگ بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی قرارگاه خاتم‌الانبیاء راه‌اندازی شد، افزود: امام راحل فرمودند همه دستگاه‌ها باید برای جنگ‌های آینده آماده باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای آمادگی و مسئولیت در جنگ باید تمرین لازم وجود داشته باشد.

حزنی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء دو خط قرمز دارد، گفت: یکی از این خطوط این است که اقدامات قرارگاه باید در راستای آمادگی باشد.

وی ادامه داد: خط قرمز دیگر این است که اعتبار پروژ‌ه‌های داخل کشور کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان و پروژه‌های خارج کشور کمتر از یک هزار میلیارد تومان نباشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رضایت‌مندی مردم کشورمان را از اهداف پروژه‌های محرومیت‌زدایی اعلام کرد، افزود: پروژ‌ه‌ها باید به رفع محرومیت‌زدایی کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۵ درصد پروژه‌های کوچک بسیج سازندگی زود بازده، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و تخصصی است، گفت: ۲۵ درصد پروژه‌های بسیج سازندگی نیز جزو پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شود.

حزنی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد پروژه‌های بسیج سازندگی عمرانی است، گفت: ۱۰ درصد مابقی نیز به پروژه‌های امدادی، آموزشی و فرهنگی اختصاص دارد.

وی در ادامه به رده‌هایی که باید در انجام پروژ‌ه‌های قرب کوثر همکاری کنند اشاره تصریح کرد: گروه‌های تخصصی و موسسات قرارگاه سازندگی خاتم جزو این رده‌ها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه گروه‌های مردمی نیز باید همکاری لازم را داشته باشند، اذعان داشت: گروه‌های جهاد دانشجویی و طلاب و نیروی زمینی دریایی و قرارگاه عملیاتی و سپاه همه استان‌ها جزو این رده‌ها است.

*احداث ۸۰۳ باب مجموعه ورزشی در سطح کشور

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به گزارشی از اقدامات سپاه در بحث محرومیت‌زدایی در سراسر کشور تصریح کرد: تا کنون ۸۰۳ مجموعه ورزشی در سطح کشورمان احداث شده است.

حزنی با اشاره به اینکه ۶۶۳ باب خانه بهداشت در استان‌های کشورمان احداث شده است، بیان داشت: یک هزار و ۴۸ مورد خانه عالم در سطح کشورمان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۷ مورد کتابخانه در استان‌های کشورمان برگزار شده است، گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۶۱۲ مورد پروژه مختلف در سطح کشورمان اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: همه پروژه‌های محرومیت‌زدایی هدیه مقام معظم رهبری به مردم ولایی کشورمان است.

*اجرای ۵۹ پروژه عمرانی توسط سپاه استان زنجان

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۵۹ پروژه توسط سپاه در استان زنجان انجام شده است، متذکر شد: از این تعداد ۳۵ پروژه توسط مردم و یک پروژه نیز توسط یکی از موسسات استان احداث شده است.

حزنی با اشاره به اینکه همچنین تاکنون ۹۵ پروژه در استان زنجان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵ پروژه به اتمام رسیده و ۲۰ پروژه در حال انجام است.

وی مجموع اعتبار این پروژه‌ها را یک میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: یک میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان از این مقدار پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲۴ باب مسجد توسط  قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء در استان زنجان احداث شده است، افزود: ۳۶ مورد غسالخانه، هفت مورد خانه عالم، ۱۲ مورد پروژه آب رسانی، یک مورد پل و… در استان زنجان احداث شده است.

حزنی در پایان به خواسته‌های قرارگاه کوثر از استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز استان، حمایت از طرح‌های زکات، کمک به توسعه حوزه‌های علمیه، آمار و اطلاعات روستاهای محروم استان، اطلاعات مساجد استان، گزارشی از فقر و محرومیت استان جزو این خواسته‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا