یادداشت سردبیر/

شهادت امام رضا(ع) فرصتی برای جبران محبت عراقی‌ها

کشور ایران که همیشه به مهمان‌نوازی شهره بوده باید آستین همت خود را برای جبران مقداری از زحمات عراقی‌ها بالا بزند.

به گزارش بصیرنیوز، هر ساله در ایام اربعین شاهد صحنه‌های زیبایی از محبت و بخشندگی مردم عراق هستیم.

مردمی که به عشق اباعبدالله الحسین(ع) با تمام خلوصشان، آنچه را که در توانشان است از زائرین پذیرایی می‌کنند و معتقدند توفیق این پذیرایی را امام حسین(ع) به هر کسی نمی‌دهد و برکت زندگی و سلامتی خود و خانواده را در طول سال در خدمت به زوار امام می‌دانند.

بنابر تقویم، ۱۰ روز بعد از اربعین امام حسین(ع) شهادت امام رضا(ع) ثبت شده که به همین مناسبت دلدادگان و عاشقان ثامن الحجج از نقاط مختلف کشورمان و حتی کشورهای دیگر به ویژه مردم عراق به مشهد سفر می‌کنند تا در سوگ شهادت این امام رئوف حضور داشته باشند.

حال که چند سالی است بحث پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس رونق گرفته و البته بیشتر، مردم عراق پای کار این موضوع هستند لازم است برای با کیفیت برگزار شدن این رویداد مهم تدابیر خاصی درنظر گرفته و برای زائران تسهیل گری شود.

یکی از خدماتی که می‌تواند موجب تسهیل و تشویق زائران عراقی که در ایام شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند باشد، در اختیار قرار دادن رایگان یا نیم بها هتل‌ها و مجتمع‌های مختلف ارگان‌هایی مانند آستان قدس رضوی، سپاه، ارتش، انتظامی و بانک‌ها است.

پیشنهاد بعدی برای خدمات‌دهی زائران امام رضا(ع) می‌تواند این باشد که هر استان به‌صورت جداگانه یک موکب قوی همراه با امکاناتی اعم از مکان خواب و غذا را فراهم کند تا از زائران عراقی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند پذیرایی داشته باشند.

متاسفانه در سال‌های گذشته نه تنها به زائران عراقی که وارد مشهد می‌شدند خدمات خوبی داده نشد بلکه برخی افراد با گران‌فروشی و رفتارهای دور از شأن، موجب نارضایتی عراقی‌ها شده بودند.

برخوردهای نامناسب با زائران عراقی که عاشقانه در کربلا به زائران ایرانی خدمات می‌دهند امکان دارد موجب کدورت آن‌ها شده و در نهایت بر روی خدمت‌رسانی به ایرانی‌ها در اربعین تاثیر منفی بگذارد که دشمن هم از این آب گل‌آلود سوء استفاده خواهد کرد و سال‌های بعد مشکلاتی در اربعین به وجود خواهد آمد.

هر ساله حدود چهار میلیون زائر اربعین از ایران وارد عراق می‌شوند و آن‌ها درحالی که از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیستند اما جانانه پذیرایی می‌کنند اما حال ما می‌خواهيم از ۵۰۰ هزار نفر از زائران عراقی که به مشهد می‌آیند در کمال احترام پذیرایی کنیم آیا واقعا نمی‌توانیم؟

کشور ایران که همیشه به مهمان‌نوازی شهره بوده لازم است فصل جدیدی از این فرهنگ را نمایان کند و برای جبران مقداری از زحمات عراقی‌ها که با شرایط سخت اقتصادی بخشی از درآمد سالانه را به این کار عبادی سیاسی اختصاص می‌دهند آستین همت بالا بزنیم.

ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا