کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

امام رضا(ع) مظهر رافت و قیام

کارشناس مسائل مذهبی اظهارکرد: امام رضا(ع) به دو لقب "رئوف" و "قائم" مشهور هستند.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام محسن عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تسلیت ایام عزادارای دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(ع) اظهارکرد: امام رضا(ع) به دو لقب “رئوف” و “قائم” مشهور هستند.

وی خاطرنشان کرد: رافت امام رضا(ع) برمی‌گردد به برخورد چهره به چهره با مردم و رفتاری توام با دلسوزی و مهربانی که داشتند و گره‌گشایی می‌کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت امام رضا(ع) دارای یک تواضع و فروتنی بسیار زیادی بوده‌اند که همین ویژگی زمینه را برای ارتباط قلبی ایجاد می‌کردند.

عبدلی با بیان اینکه رافت و مهربانی امام رضا(ع) محسوس است، گفت: بنابر نقل قولی، زمانی که شیخ بهایی از طرف شاه عباس صفوی مامور طراحی و گسترش حرم امام رضا(ع) شدند در پی آن بودند که در ورودی حرم ذکر و دعایی را قرار بدهند تا گنهکاران اجازه نداشته باشند وارد حرم شوند اما یکی از استادکاران در عالم رویا امام رضا(ع) را به خواب می‌بینند و آن امام میفرمایند که حرم ما برای همه افراد است و ما پذیرای گنهکاران هم هستیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت زیارت امام رضا(ع) یادآورشد: حضرت رسول اکرم(ص) در حدیثی فرمودند: ” پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنهکاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.”

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بنابر این حدیث، اگر انسانی بلای سنگین دیده و یا گنهکاری که از بخشش گناه خودش ناامید شده باشد اگر به زیارت امام رضا(ع) برود گرفتاری او رفع و گناهش بخشیده می‌شود که نشان دهنده بزرگی و برکت امام رضا(ع) در پیشگاه خداوند متعال است.

عبدلی درخصوص لقب دوم امام که به نام “قائم” مشهور هستند، اظهارکرد: امام رضا(ع) در زمان خودشان که در شرایط سختی به‌سر میبردند و با وجود تمام اختلافاتی که دشمن ایجاد کرده بود اما برای شناساندن مقام و جایگاه امامت تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و با جهاد تبیین و حضور در گفت‌وگوهای علمی و مناظرات این امر مهم را به اثبات برسانند.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام رضا(ع) در معرفت‌شناسی امام بسیار موثر بود و موجب شد که دل‌های مردم آگاه شده و در نهایت شاهد هستیم که عاشقان زیادی از نقاط مختلف دنیا برای ابراز ارادت به امام رضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا