در مراسم تکریم و معارفه دادستان فریدونکنار مطرح شد:

مسئولان قضایی استان یقه مقصران پل کمربندی را بگیرند/هیچ ارتباطی با واسطان مجرمان نخواهم گرفت

مراسم تکریم و معارفه دادستان فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اداری استانی و شهرستانی در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش بصیرنیوز، مراسم تکریم و معارفه دادستان فریدونکنار با حضور رحمت عشقی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران، محمد کریمی دادستان مازندران، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه، ابراهیم نژادگرجی فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان قضایی و اداری استانی و شهرستانی در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

دستگاه قضایی بر امنیت روانی جامعه اهتمام داشته باشد

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در مراسم تکریم و معارفه دادستان فریدونکنار اظهارکرد: ساحت و شخصیت قاضی در پی تحقق سه شاخصه اصلی تعمیق معرفت، تعدیل شهوت و تنظیم غضب است چراکه این افراد دست‌اندرکار آبرو، جان و مال مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت روانی جامعه نزد دستگاه قضایی است که باید بر این امر اهتمام داشته باشند چراکه برخی افراد دنبال برهم زدن امنیت روانی شهر هستند و با سوار شدن بر امواج و نفوذ در دستگاه‌ها موجب نگرانی مردم می‌شوند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری به شهرستان فریدونکنار نسبت خطه مبارک اعطا کردند، مسئولیت مسئولان این شهرستان سنگین است.

ساختمان نیمه کاره دادگستری و استقرار پزشکی قانونی در انتظار حمایت مسئولان استانی

تقی‌پور با بیان ویژگی‌های دادستان قبلی فریدونکنار، یادآورشد: آقای برخور یکی از ویژگی‌هایی که داشت یک جا نمی‌نشست و همیشه در پویایی بوده و با متخلفان برخورد می‌کردند.

وی با درخواست از مسئولان قضایی استان گفت: ساختمان دادگستری فریدونکنار نیمه کاره است که امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استانی این ساختمان تکمیل شود.

امام جمعه فریدونکنار افزود: در اقدامی ناگهانی نمایندگی پزشکی قانونی را از فریدونکنار گرفتند که لازم است دوباره این نمایندگی برگردد چراکه این شهرستان به علت وجود دریا، مسافر و بیمارستان حوادث مختلفی را به خود میبیند و وجود پزشکی قانونی بسیار ضروری است.

تقی‌پور بر لزوم پیگیری دستگاه قضایی نسبت به ماجرای پل کمربندی فریدونکنار تاکید و اظهارکرد: دستگاه قضایی می‌تواند یقه افرادی که را در ماجرای پل کمربندی فریدونکنار مقصر بوده‌اند بگیرد که چرا یک پل باید به مدت ۲۰ سال طول بکشد و آبروی نظام اسلامی برود.

علاقه داشتم که در فریدونکنار بمانم

علیرضا برخور در این مراسم اظهارکرد: نزدیک به ۱۷ سال در خدمت مردم شهرستان فریدونکنار بودم که خدا را شاکرم و سه سال از سابقه خدمتی بنده باقی مانده بود و درحالی که علاقه داشتم پایان مسئولیتم در فریدونکنار بمانم اما بنابر صلاحدید مسئولان استانی به جای دیگر می‌روم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت چهار سال که دادستان فریدونکنار بوده‌ام تلاش کردم واژه مدعی‌العموم را بین مردم جا بیاندازم و بر اجرای قانون تاکید داشتم اما شاید همین امر به مذاق خیلی از مسئولان خوش نمی‌آمد که ما قانون را اجرا کنیم.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: چرا فریدونکنار با این همه ظرفیت باید به‌عنوان یک شهرستان کم‌برخوردار معرفی شود و به علت عقب ماندگی‌هایی که وجود داشت موجب آسیب‌های اجتماعی فراوانی شد.

پیگیری نهایی مجرمان پل کمربندی با مسئولان قضایی استان است

برخور با اشاره به اتفاقات تقاطع کمربندی فریدونکنار گفت: مسئولانی که می‌خواهند در آینده پل کمربندی فریدونکنار را افتتاح کنند باید یادشان بیاید که صدها نفر سر این کمربندی جانشان را از دست دادند و چگونه این مسئولان میخواهند داغ خانواده‌های جانبختگان را جبران کنند.

وی افزود: برای هشت نفر در زمینه پل کمرندی فریدونکنار اعلام جرم شده که مسئولان قضایی استان باید پیگیری نهایی را برای برخورد داشته باشند.

دادستان سابق فریدونکنار ادامه داد: آنقدر که نسبت به خزرشهر پرداخته شد نسبت به حسن‌آباد پرداخته نشد و درحالی که چند وقت اخیر یکی از مسئولان با این عنوان که خبر خوش برای حسن‌آباد داریم و این منطقه به شهر الحاق شد اما تا این لحظه هیچ اتفاقی برای حسن‌آباد صورت نگرفت و هنوز مردم این منطقه بلاتکلیف هستند.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تنها اتفاق خوب فریدونکنار

برخور گفت: بسیار تلاش داشتیم که در زمینه بندر تعاملات خوبی صورت گیرد و نگاهم این بود که آن ۱۷۰ کارگر بندر مشکلاتشان حل شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاق‌های تلخ در فریدونکنار زیاد بود و تنها اتفاقی که هر از چند گاهی حال مردم را خوب می‌کرد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بود که توسط خیران انجام می‌گرفت.

دادستان سابق فریدونکنار گفت:  برخور کم فروشی نکرد و آنچه که در توانم بوده انجام دادم و تشکر می‌کنم از همه کسانی که بنده کمک کردند و اگر کم‌کاری صورت گرفته امیدوارم که بر بنده حلال بفرمایید.

بررسی‌ها نشان از پیشرفت فریدونکنار دارد

حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی دادستان جدید فریدونکنار نیز در این مراسم اظهارکرد: مسئولیت در نظام اسلامی بسیار سنگین است چراکه این صندلی‌ها بر پایه خون شهدا بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تلاش‌های آقای برخور که دادستان قبلی فریدونکنار بوده‌اند کمال قدردانی را دارم و امیدواریم بتوانیم در مسیر ایشان خدمت کنیم.

دادستان جدید فریدونکنار با اشاره به اینکه بررسی‌های صورت گرفته نشان از پیشرفت فریدونکنار دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم ببینیم که شهر شهیدپرور فریدونکنار کجا بود و به کجا رسید نشان از این دارد که به لطف الهی وضعیت رو به جلو است و در این شهرستان جرایم خشن بسیار اندک و در حد صفر است.

هاشمی تاکید کرد: آنچه که از لحاظ پیشرفت یک منطقه انجام شد بسیار بالا بوده و در برابر نارسایی‌ها قابل مقایسه نیست.

با نگاه جدید وارد فریدونکنار شدم

وی یادآورشد: ۹۹ درصد پرونده‌ها بر اساس بی‌اخلاقی‌ها انجام می‌شود و اگر نهادهای فرهنگی در زمینه تربیتی و اخلاقی کارهای خوبی صورت دهند در پیشگیری از پرونده‌های قضایی بسیار موثر است.

دادستان جدید فریدونکنار تاکید کرد: در گام نخست از رئیس آموزش و پرورش می‌خواهیم نسبت به انجام فعالیت جهاد تبیین مدارس اقداماتی را انجام دهند و گزارش آن را به دادستانی ارسال کنند.

هاشمی گفت: مسئولیت بنده فعالیت قضایی است اما نگاهی فراقضایی به موضوعات داریم و با یک نگاه جدید وارد شهرستان فریدونکنار شدیم.

وی ادامه داد: بنابر قانون و شرع، چتری به دادستانی عطا می‌شود که همه همکاران قضایی باید زیر آن چتر باشند و نگاه بنده در وهله نخست دعوت پدرانه است که اگر کسی بخواهد بی‌توجهی داشته باشند ما از ابزارهای قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

دادستان جدید فریدونکنار تاکید کرد: حرف آخر را در راستای قانون دادستانی می‌زند و همه باید نسبت به آن تمکین کنند.

هاشمی گفت: با کسانی که دنبال واسطه‌گری برای مجرمان هستند هبچ ارتباطی نخواهیم داشت و اگر دلسوز هستید باید برای همه شهرستان دلسوز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا