استاندار مازندران خبر داد:

حذف ارز ترجیحی و کاهش حجم واردات برنج از برکات سفر شهید رئیسی به مازندران

استاندار مازندران با اشاره به مصوبات سفر شهید رئیسی به مازندران از حذف ارز ترجیحی و کاهش حجم واردات برنج خبر داد.

به گزارش بصیرنیوز، طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی روستای نوایی‌محله فریدونکنار برای ۱۷۶ هکتار به همراه لایروبی دو قطعه آببندان ۱۴ و ۱۰ هکتاری با حدود ۸ کیلومتر لوله‌گذاری سیستم نوین آبیاری کم‌فشار و یک کیلومتر خط برگشت آب و حدود ۴۰۰ متر خط انتقال آب بین دو آببندان و سه واحد ایستگاه پمپاژ آب زراعی، به میزان ۱۷۶ هکتار از شبکه‌های آبیاری مدرن با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، امام جمعه فریدونکنار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به مرحله اجرا رسید.

یوسف نوری استاندار مازندران در این آئین اظهارکرد: مهمترین سرمایه مازندران نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی روستا بیشتر از دانشگاه اهمیت دارد چراکه در خط مقدم تولید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه پیشران مازندران کشاورزی است، خاطرنشان کرد: البته نباید از سایر بخش‌ها غافل شویم اما تا زمانی که کشاورزی تحرک پیدا نکند در مابقی بخش‌ها هم هیچ اتفاقی صورت نخواهد گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: اجرای این طرح به‌صورت همزمان در 53 نقطه به ایجاد زیرساخت مطئمن در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه سفر آخر شهید رئیسی به مازندران دارای دستاوردهای خوبی برای کشاورزان بوده است، یادآورشد: در روز جمعه که شهید رئیسی در مازندران بوده‌اند، وزیر جهاد کشاورزی در گزارش خود خدمت شهید جمهور از برنامه‌های خوبی برای زهکشی اراضی کشاورزی تا صادرات برنج خبر داده بودند.

وی ادامه داد: در همین هفته مصوبات سفر روز 28 اردیبهشت توسط وزیر جهاد کشاورزی در مجلس اعلام شد که ارز ترجیحی برای برنج نباید داده شود و واردات برنج از یک و هفت دهم میلیون تن به حدود 700 هزار تن کاهش پیدا کند.

استاندار مازندران افزود: باید زمینه تولید توسط کشاورز فراهم شود و اجرای این طرح‌ها یکی از آن زمینه‌ها است که موجب بهینه شدن مصرف آب کشاورزی، نگهداری زمین و لایروبی آب‌بندان‌ها می‌شود.

نوری تاکید کرد: باتوجه به اینکه برنج کالای استراتژیک است هم سازمان جهاد کشاورزی باید برای اجرای چنین طرحه‌هایی تلاش کرده و همچنین مردم همکاری داشته باشند.

به گزارش بصیرنیوز، در این مرحله ۱۴۱ هکتار از این اراضی، آماده بهره‌برداری بوده که برای تکمیل طرح  نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات تکمیلی است.

گفتنی است آغاز این پروژه در سال ۱۴۰۲ و زمان بهره‌برداری آن در سال ۱۴۰۳ بوده که این طرح یکی از هزاران طرحی در کشور است که از برکات دولت مردمی رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمان حیات‌شان  می‌باشد‌.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا