رئیس شورای شهر فریدونکنار خبر داد:

تحقق بودجه 209 میلیارد تومانی شهرداری فریدونکنار در سال 1402/قرارگاه خاتم از فریدونکنار رفت

رئیس شورای شهر فریدونکنار از تحقق بودجه 209 میلیارد تومانی شهرداری در سال 1402 خبر داد و گفت: قرارگاه خاتم از فریدونکنار رفت.

به گزارش بصیرنیوز، سیدحسین میرمرادی در نخستین نشست خبری شورای اسلامی شهر فریدونکنار در سال 1403 با اشاره به وضعیت درآمدی و هزینه‌ای شهرداری فریدونکنار، اظهارکرد: در سال 1402 مبلغ 162 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد که مبلغ 209 میلیارد تومان تحقق پیدا کرد و هزینه جاری 59 درصد و هزینه عمرانی 41 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1403 مبلغ 300 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که 50 درصد جاری و 50 درصد عمرانی درنظر گرفتیم.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با بیان مهمترین پروژه‌های شهرداری در سال 1402، تصریح کرد: دیواره حفاظتی سوته رود حد فاصل خط سوته به سمت امامزاده سیدمحمد(ع) که سال گذشته 250 متر آن انجام شد در سال جدید 400 متر آن نیز درحال انجام است.

میرمرادی ادامه داد: احداث میدانگاهی در محدوده دوراهی ولیعصر(عج) بهشتی و دوربرگردان زیر پل غیرهمسطح که اگر این پل احداث شود کار میدان آن انجام می‌گیرد که با اتمام آن شاهد یک فضای خوب در ورودی شهر از جاده آمل خواهیم بود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با اعلام آغاز به‌کار پروژه پارکینگ طبقاتی، گفت: در ابتدای کار شورای ششم بنابر برآوردی که صورت گرفت این پروژه شامل بخش پارکینگ، تجاری و اداری بود که بین 120 تا 150 میلیارد تومان هزینه داشت اما اگر این اتفاق صورت می‌گرفت فقط پارکینگ آن برای صاحبان بخش اداری و تجاری کافی بود و مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که این پروژه چهار طبقه پارکینگ باشد تا مشکل پارکینگ سطح شهر برطرف شود.

میرمرادی اظهارکرد: بنابر وعده‌ای که شهرداری به ما داده دو سقف پارکینگ و سرویس بهداشتی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و مابقی طبقات برای سال آینده انجام می‌شود.

وی با گلایه از اینکه مردم و کاسبان خودروهای خود را در سطح شهر پارک می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که از مسیر کنار پل مرکزی تا پشت اداره شیلات سه هزار متر محدوده پارکینگ ایجاد شده اما کارمندان بانک‌ها، کاسبان مغازه‌ها و عموم مردم به‌جای اینکه از این فضا استفاده کنند خودروهای خود را از صبح اول وقت تا بعدازظهر در سطح شهر پارک می‌کنند که این موجب به هم ریختگی شهری می‌شود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: اگر ببینیم که این وضعیت همچنان ادامه دارد مجبور می‌شویم تعدادی پارک‌بان در سطح شهر مستقر کنیم تا برای این خودروها که در سطح شهر پارک می‌کنند هزینه درنظر بگیرند و حق پارکینگ را بدهند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی درخصوص انجام پروژه‌های خیابان بهشتی و ولیعصر(عج)، گفت: در این دو پروژه به‌علت اینکه سطح آب بالا بود، آسفالت آن به‌صورت دو لایه انجام شد تا در آینده دچار مشکل نشود.

میرمرادی با اشاره به عملکردهای فرهنگی این شورا و شهرداری، یادآورشد: در سه ماهه نخست امسال انجام تبلیغات محیطی بسیار زیاد برای شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، اعزام کاروان‌ها به مرقد امام راحل، جشن‌های دهه کرامت، برگزاری جشنواره دیار علویان بخشی از عملکرد شهرداری و شورای شهر فریدونکنار در زمینه کار فرهنگی بوده است.

وی با بیان وضعیت پل مرکز شهر، گفت: به علت پیچیدگی‌های فنی و ترافیکی در سال گذشته هیچ پیمانکاری حاضر به قبول این پروژه نشد و با پیگیری‌هایی که از سمت آقای فرماندار درحال انجام است امیدواریم با ورود مسئولان استانی این پل تعمیر و بازسازی شود تا مردم فریدونکنار بدون دغدغه از آن استفاده کنند.

رئیس شورای شهر فریدونکنار در پاسخ به سوال مدیرمسئول بصیرنیوز درخصوص آخرین وضعیت قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم برای پروژه پیاده‌راه جاده سبز ساحلی، خاطرنشان کرد: ما کارمان را به قرارگاه خاتم گره نزدیم و پس از اتفاقاتی که افتاد کار را به پیمانکاران دیگر واگذار کردیم و درحال حاضر 500 متر از فاز اول پیاده‌راه سبز ساحلی توسط دو پیمانکار برای سنگ‌فرش و آماده‌سازی خیابان‌هایی که منتهی به این جاده می‌شود درحال انجام است.

میرمرادی با بیان اینکه برخی از مسئولان کشوری متوجه قیمت بالایی که در قرارداد قرارگاه خاتم آمده بود شدند، اظهارکرد: نماینده هلدینگ این مجموعه طی تماس تلفنی با آقای فرماندار اعلام جمع‌آوری تجهیزات از پروژه را داشتند و ما هم بنابر میزان باری که توسط این مجموعه به این پروژه آورده شد هزینه را پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا