استاندار مازندران تاکید کرد:

الزام ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار/پل ولیعصر(عج) در هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار مازندران با تاکید بر الزام ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: پل ولیعصر(عج) در هفته دولت افتتاح اولیه می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، یوسف نوری در حاشیه سفر به فریدونکنار و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: افتخاری شد که با حضور در شهرستان فریدونکنار تجدید بیعتی با سردار شهید بصیر و شهدای این شهرستان داشته و همچنین دیداری با امام جمعه محترم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سپس بازدیدی از بندر فریدونکنار داشتیم که این بازدید نشان می‌داد که در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار خوبی در این بندر صورت گرفته است.

استاندار مازندران تصریح کرد: احیا این بندر با مشارکت بخش خصوصی و مردمی موجب شد که اگر در سال گذشته 150 کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفته بود امسال فقط در سه ماهه نخست 90 کشتی پهلو گرفته است.

نوری با اشاره به اینکه وضعیت صادرات، واردات و ترانزیت کالا در بندر فریدونکنار رشد داشته است، ادامه داد: واردات به میزان 131 درصد، ترانزیت به میزان 84 درصد و در بخش صادرات غیرنفتی 500 درصد و در مجموع صادرات 162 درصد رشد داشته است.

وی گفت: بندر ظرفیت بسیار بزرگی در استان مازندران است که نقش بسیار فعالی را می‌تواند در تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ایفا کند.

استاندار مازندران یادآورشد: همگرایی بسیار خوبی بین دولت و بخش خصوصی در بندر فریدونکنار مشاهده می‌شود و این همکاری موجب اتفاقات خوبی شده است.

نوری با بیان اینکه ایجاد ساخت و ساز توسط بخش غیردولتی باید انجام شود، تاکید کرد: باتوجه به اینکه فریدونکنار از داشتن شهرک صنعتی محروم است، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر الزامی بوده و باید در دستور کار قرار گیرد و جلسه برای تصویب این موضوع با پیشنهادات مسئولان مربوطه برگزار می‌شود.

وی بر لزوم تقویت بندر فریدونکنار توسط سازمان بنادر تاکید و اظهارکرد: ارائه تسهیلات برای کمک به بندر منجر به درآمد ارزی و تحرک اقتصادی می‌شود.

استاندار مازندران همچنین درخصوص پل تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج) فریدونکنار خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از این پروژه صورت گرفت، بخش زیادی از عملیات تحکیم و پایداری سازه پل انجام شد.

نوری تصریح کرد: نیازمندیم که تکمیل عملیات تحکیم و پایداری قبل از هفته دولت انجام شود تا در هفته دولت با عبور وسایل نقلیه سنگین افتتاح اولیه را داشته باشیم.

وی یادآورشد: مسئولان راه و شهرسازی باید تا قبل از تکمیل عملیات تحکیم نسبت به تغییر رفتار پل از نظر ثبات یا عدم ثبات را مورد سنجش قرار دهند.

استاندار مازندران ادامه داد: 350 شمع دیگر باید برای عملیات تحکیم تزریق شود و پایه‌های پل را از قسمت دهانه تثبیت کنند.

نوری بر سرعت کار تاکید کرد و گفت: همه کارها باید با قید سرعت و با حضور یک پیمانکار صلاحیت‌دار انجام شود که ما بتوانیم از این سازه استفاده کنیم.

وی اظهارکرد: اگر خدای ناکرده شاهد عدم ثبات پروژه باشیم باید در سازه تغییر کلی انجام شود که این امر مستلزم زمان زیادی است و البته امیدواریم که سازه به ثبات برسد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بررسی‌های فنی توسط دانشگاه نوشیروانی که یک دانشگاه برتر جهانی است انجام شد که معتقدیم کارشناسان با نگاه عالمانه و متعهدانه بررسی کردند.

نوری تصریح کرد: باتوجه به اینکه فریدونکنار یک شهر پر تردد و گردشگری است بسته ماندن این پروژه به هیچ عنوان صحیح نیست و باید با سرعت قابل توجهی به اتمام برسد.

وی گفت: ضمانت اجرا و بهره‌برداری پروژه کمربندی فریدونکنار بر عهده دانشگاه نوشیروانی و اداره کل راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا