امام جمعه فریدونکنار اعلام کرد:

ارسال 217 نامه مردمی به دفتر امام جمعه طی یک سال/پل کمربندی به درد کهنه تبدیل شد

امام جمعه فریدونکنار با اعلام این خبر که طی یک سال 217 نامه مردمی به دفتر ایشان ارسال شده است، گفت: پل کمربندی درد کهنه شهرستان شده است.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در نشست خبری که به‌مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی، نمازجمعه در ایران عزیز ما برپا شد که از مسائل مهم در دین اسلام است و در قرآن هم یک سوره به‌نام جمعه داریم.

وی با اشاره به برکات نمازجمعه، خاطرنشان کرد: از برکات نمازجمعه آن است که هر فردی برای آمدن به نمازجمعه اراده کند برای هر قدمش 10 گناه از او پاک شده و 10 ثواب برای او نوشته می‌شود و هر نمازجمعه ثواب یک حج واجب را دارد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه بنده سه سال از مسئولیتم در نماز جمعه فریدونکنار گذشته است، تصریح کرد: ما میراث‌دار زحماتی که نسل اول نمازجمعه فریدونکنار اعم از مرحوم آیت‌الله باکویی به‌عنوان اولین امام جمعه فریدونکنار، 11 شهید ستاد نمازجمعه و بسیاری از افرادی که زحمات زیادی برای مصلی، دفتر و منزل امام جمعه متحمل شدند هستیم.

تقی‌پور یادآورشد: آیت‌الله جلالی نیز در حفظ و تجهیز مصلی و دفتر بسیار نقش داشتند که جای قدردانی ویژه از ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه نمایندگان گفتمانی ولی فقیه در هر شهر هستند، گفت: نمازجمعه باید به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند در آن نقش آفرین باشند که به همین دلیل تریبون آزاد را ما برای چندین مرتبه در نمازجمعه برپا کردیم.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: اگر خبرنگاران پشتیبانی لازم را از تریبون آزاد نمازجمعه می‌کردند می‌توانستیم درباره مسائل مختلف این اتفاق را تکرار کنیم.

تقی‌پور یادآورشد: ستاد اجرایی نمازجمعه به محلی برای حضور جوانان تبدیل شده و ستاد مشاوره متشکل از افراد پیشکسوت است.

وی با بیان اینکه تریبون نمازجمعه محلی برای مطالبه‌گری است، افزود: مطالبات مختلفی درخصوص قطعی برق شالیکوبی‌ها، وضعیت پل کمربندی فریدونکنار، عدم وجود پارک بانوان و مسائل زیادی در تریبون نمازجمعه مطرح شد که بسیاری از موارد پیگیری شده و برخی از موارد درحال انجام است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سفر اخیر استاندار مازندران به فریدونکنار، اظهارکرد: درحضور استاندار هشت مسئله شهرستان به اطلاع ایشان رسید که یکی از مسائل بحث افزایش مساحت جغرافیایی فریدونکنار در قسمت کئی دشت بوده است.

تقی‌پور با بیان اینکه خبرنگاران با نقد منصفانه به مسئولان کمک کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان در برخی موارد دچار روزمرگی می‌شوند که اگر به آن‌ها گوشزد نشود شاهد عقب‌ماندگی خواهیم بود.

وی از ارتباطات فعال مردمی دفتر امام جمعه خبر داد و گفت: در یک سال گذشته تاکنون ۲۱۷ نامه مطالبه مردمی به دفتر امام جمعه ارسال شد که عمده این نامه‌ها پیگیری شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی نهاد امامت جمعه، تصریح کرد: تدوین کتاب فریدونکنار و نمازجمعه در فریدونکنار از کارهایی است که ما با همکاری نهادهای مختلف درحال انجام داریم.

تقی‌پور حضور در بین مردم را برای پیگیری مشکلات بسیار موثر خواند و یادآورشد: برای تحقق این موضوع حضور مستمر بین اصناف و بازاریان داریم تا از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شویم.

وی با اشاره به دو مسئله‌ حل شده و دو مسئله حل نشده در شهرستان، افزود: بلاتکلیفی منطقه حسن‌آباد و خزرشهر از مطالباتی بود که با پیگیری‌های صورت گرفته از بلاتکلیفی بیرون آمدند و منطقه حسن‌آباد به شهر ملحق و خزرشهر هم که پرونده جدایی آن نیز بسته شد.

امام جمعه فریدونکنار پل کمربندی را درد کهنه فریدونکنار برشمرد و تاکید کرد: این درد کهنه را نمی‌توان به راحتی درمان کرد و مدت زمانی طول می‌کشد که البته مسئولان پیگیر پروژه هستند که امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

تقی‌پور اظهارکرد: مسئله زباله فریدونکنار نیز هنوز حل نشده و درحال پیگیری است که امیدواریم این مسئله نیز به سرانجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: آب‌بها کشاورزان از دیگر مسائلی بوده که پیگیری‌های زیادی برای آن صورت گرفت که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی نسبت به آن بودیم.

امام جمعه فریدونکنار درخصوص انتقادی که به ایشان برای عدم حضور در برنامه‌های هنرمندان شد، تصریح کرد: این انتقاد را به خود وارد می‌دانم و البته از هنرمندان عزیز می‌خواهم برنامه‌های خود را به ما اطلاع دهند.

تقی‌پور با اشاره به مشکلات آب شهری یادآورشد: درباره مسئله آب با مسئولان ارشد شهرستان و استان به این موضوع ورود کردیم که البته جا دارد از پیگیری‌های نماینده مجلس در اینجا قدردانی کنیم و منتظر هستیم که شبکه آبرسانی گروه‌های الف به شهر فریدونکنار متصل شود که اگر این اتفاق انجام شود بخش زیادی از مشکلات برطرف می‌شود.

وی درخصوص بیشترین مطالبه مردم از دفتر امام جمعه گفت: بیشتر شکایت و مطالبه مردم از ما، برخورد نامناسب مسئولان ادارات با ارباب رجوع است که ما هم مرتب این موضوع را به مسئولان گوشزد می‌کنیم که تکریم ارباب رجوع بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه فریدونکنار در پاسخ به سوال مدیرمسئول بصیرنیوز درخصوص اقدامات فرهنگی، اظهارکرد: یکی از اقدامات اساسی ما جدی گرفتن جایگاه شورای فرهنگ عمومی و طرح بحث مسائل و چالش‌های مهم فرهنگی شهرستان بود که نتایج بسیار خوبی داشت.

تقی‌پور ادامه داد: بررسی علل خودکشی و طلاق و راه‌های پیشگیری از آن بخشی از اقدامات در زمینه مسائل فرهنگی بوده که البته به‌دلیل زمان‌بر بودن مسائل فرهنگی نیاز است تا با همکاری همه مجموعه‌ها شاهد کاهش این چالش‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا