بانوی خبرنگار مازندرانی مطرح کرد:

حضرت زینب(س) رمز بقای نهضت عاشورا/کهنگی و روزمرگی در خبرنگاری بی‌معنا است

بانوی خبرنگار مازندرانی، حضرت زینب(س) را پیام‌آور کربلا و رمز بقای نهضت عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: کهنگی و روزمرگی در خبرنگاری بی‌معنا است.

به گزارش بصیرنیوز، بهناز مقدس در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه سرخ‌رود به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهارکرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال از آغاز نهضت عاشورا هرگاه نام سیدالشهدا(ع) به میان می‌آید پیامی از قیام خونین به آزادگان جهان داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تابلوی عاشورا یک شخصیت بزرگ به‌نام حضرت زینب(س) به چشم می‌آید که به‌عنوان پیام‌آور کربلا و رمز بقای نهضت عاشورا است.

این بانوی خبرنگار افزود : نماز جمعه رسانه‌ای است که به‌صورت چهره به چهره و مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه تعاملی و دوسویه را با آنها ایجاد می‌کند.

مقدس با اشاره به اینکه رسانه نماز جمعه به‌عنوان یک رسانه اسلامی است که ارزش ها و قواعد حاکم بر رسانه اسلامی و دینی را به همراه دارد، تاکیدکرد: نماز جمعه مسئولیت‌هایی مانند ارائه وحدانیت خداوند، جهان آخرت، رسالت، مسئولیت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و تقوا را مدنظر قرار می‌دهد.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای با بیان اینکه نماز جمعه به‌عنوان یک حلقه واصل میان راس هرم سیاسی و قائده جامعه عمل می‌کند، تصریح کرد: نمازجمعه اعتقادات مردم را به حکومت منتقل می‌کند و از طرفی دیگر نظرات و سیاست‌های دولت را به مردم اعلام می‌کند.

وی رسانه را یک بستر برای تهیه و توزیع اطلاعات در جامعه برشمرد و بیان کرد : قدرت رسانه‌ها در ساماندهی و کنترل افکار عمومی در جهان و تاثیرگذاری در سیاست و فرهنگ از کسی پوشیده نیست و همه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی استفاده می‌شوند.

مقدس مهمترین وظیفه رسانه‌ها را تبادل افکار، توسعه، تمدن، فرهنگ و بیان مسائل روز دنیا و گسترش اندیشه‌ها دانست و گفت: می‌توانیم از رسانه‌ها برای القا فرهنگ و ارزش‌ها استفاده کنیم.

این بانوی خبرنگار با تاکید بر اینکه خبرنگاری شغل متفاوتی است، ادامه داد: کهنگی و روزمرگی در شغل ما بی‌معنا است و خبرنگار باید خلاق بوده و اتفاقاتی را انعکاس دهد که قابلیت تبدیل شدن به خبر را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید علم، دانش و جسارت داشته باشد و با سرعت و دقت به انتشار اخبار بپردازد، گفت: مشکلات آب شرب و پیگیری تعریض محور سرخ رود – آمل از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌ای ما است.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای اعلام کرد: ما خبرنگاران تلاش می‌کنیم تا صدای شما مردم باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا