رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار مطرح کرد:

فعال شدن صنایع تبدیلی با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی/مطالبه شهرداری از بندر اشتباه است

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه اگر بندر فریدونکنار به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود می‌توانیم صنایع تبدیلی را اینجا فعال کنیم خاطرنشان کرد: مطالبه شهرداری از بندر اشتباه است.

به گزارش بصیرنیوز، بهروز احمدی در نشست خبری به‌مناسبت هفته خبرنگار اظهارکرد: خبر صحیح در تاریخ موثر است و ماندگار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت حرفه خبرنگاری است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت بخش خصوصی بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید در کشور نهادینه شود.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: کمتر کسی وارد فضای ساخت بندر در کشور می‌شود چراکه هزینه‌های زیادی دارد.

وی یادآورشد: شاید سازمان بنادر موافق احداث بندر در فریدونکنار نبود اما‌ تلاش‌های مهندس مجدآرا در این زمینه بسیار موثر بود.

احمدی تاکید کرد: وقتی صحبت از خصوصی‌سازی می‌شود بسیاری فکر می‌کنند کار راحتی بوده و نباید به این بخش کمک کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار یادآورشد: نزدیک به ۸۰ کشتی شناور در سال گذشته وارد بندر شده که رکورد بسیار خوبی است.

وی تاکید کرد: ناملایمتی های زیادی می‌بینم و بعضی اوقات کمک نکردن دولت خودش کمک بزرگی است.

احمدی با برشمردن مزایای منطقه ویژه اقتصادی گفت: اگر بندر فریدونکنار به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود می‌توانیم صنایع تبدیلی را اینجا فعال کنیم که اگر این امر محقق شود نیروهای متخصص و کارگری زیادی نیاز داریم.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار افزود: صنایع تبدیلی می‌تواند موجب بهره‌وری بیشتر عمده کالاهایی مانند غلات و روغن شود.

وی با بیان اینکه در فریدونکنار جوانان با ما همسو هستند، اظهارکرد: در این شهرستان هیچ مشکل اساسی نداریم اما البته تنش‌هایی داریم.

احمدی با انتقاد از عدم حمایت بانک‌های دولتی خاطرنشان کرد: بانک‌ها هیچ کمک اساسی نکردند و فقط اوایل کار ما بانک ملی هفت میلیارد تسهیلات کمک کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: درحالی که با سختی زیاد حقوق کارگران را می‌پرداختیم اما اینک درآمدهای ما بروز شده و فقط در بخش تجهیزات مشکل داریم که درحال برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی در پاسخ به سوال مدیرمسئول بصیرنیوز درخصوص چالش‌هایی بین شهرداری و بندر گفت: ما اینجا مستاجر سازمان بنادر هستیم و به این سازمان اجاره پرداخت می‌کنیم و با این شرایط مطالبه شهرداری از بندر اشتباه است و شهرداری باید مطالبه خود را از سازمان بنادر داشته باشد.

احمدی با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه سابق فریدونکنار اظهارکرد: حجت‌الاسلام جلالی درحالی که امام جمعه و روحانی بوده‌اند اما حمایت‌های بسیار خوبی از بندر داشتند.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ورود و خروج شناورها همراه با فرهنگ آن کشور است، اهالی فرهنگ باید از این فرصت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فضای بسیار خوبی برای گردشگری در استان داریم اما متاسفانه همه به‌دنبال این هستند که در محیط بندر که درحال فعالیت اقتصادی است کارهای گردشگری کنند.

احمدی با اشاره اینکه پسروی خزر بسیار جدی است، یادآورشد: در این سال‌ها که ما در بندر فریدونکنار درحال فعالیت هستیم دریای خزر ۲۰۰ متر پسروی کرده که این موضوع باید دغدغه سازمان بنادر باشد چراکه خزر هر چقدر کوچک‌تر می‌شود خطر بزرگی برای تمام بنادر است.

رئیس هیات مدیره شرکت راهبران بندر فریدونکنار افزود: تمهیداتی درنظر گرفته شده تا دسترسی خودمان را به مناطق عمیق تر بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه برخی دست‌های پشت پرده از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار جلوگیری می‌کند گفت: تفکراتی از سوی برخی افراد وجود دارد که با تصمیم‌های اشتباه چالش ایجاد می‌کنند و نمی‌گذارند چراغ پیشرفت بندر فریدونکنار روشن بماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا