امام جمعه فریدونکنار:

بزرگداشت اربعین علامت شیعه دوازده امامی است/3 تحلیل درباره اظهارنظر اخیر پزشکیان در مجلس

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه بزرگداشت اربعین علامت شیعه دوازده امامی است، سه تحلیل از سخنان رئیس جمهور در مراسم دفاع از وزرای پیشنهادی ارائه داد.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: تقوا می‌تواند در زندگی عابدانه و عزت‌مندانه ما در محورهای مختلف تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه شیعه دوازده امامی دارای پنج علامت بوده که یکی از آن‌ها اربعین است، خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم یک جلوه از تقوای خودمان امتحان کنیم باید موضع خود را با اربعین روشن کرده که در این ایام چه حرکتی برای امام حسین(ع) انجام داده‌ایم.

امام جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سید علی اندرزگو، تصریح کرد: این شهید عزیز که به چریک هزارچهره معروف بود در سایه سار تقوا به فردی تبدیل شد که امام خمینی(ره) درباره ایشان فرمودند”ما نیمی از انقلاب را از شهید اندرزگو داریم و اگر 10 نفر مانند ایشان داشتیم دنیا تحت سلطه اسلام بود”.

تقی‌پور یادآورشد: در هر زمانی موانعی برای اعتلا کلمه‌الله وجود دارد و جریاناتی به‌دنبال خاموشی نور رسول‌الله هستند و اربعین می‌تواند این موانع را از بین ببرد.

وی با قدردانی از استاندار مازندران بابت حمایت از کشاورزان، گفت: از استاندار مازندران که برای خرید برنج کشاورزان قراردادی را با برخی سازمان‌ها مانند اتکا منعقد کردند قدردانی می‌کنم چراکه کشاورزان نگران فروش برنج خود بوده‌اند و این موضوع می‌تواند بخشی از این نگرانی را برطرف کند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: البته این اقدام کافی نیست و ما انتظار داریم آقای استاندار همچنان پیگیر باشند تا به‌صورت کامل نگرانی کشاورزان بابت فروش برنج و قیمت مناسب برطرف شود.

تقی‌پور با بیان تبریک به رئیس جمهور چهاردهم بابت تشکیل کابینه، اظهارکرد: با تلاش مجلس یک کابینه همدل در دولت چهاردهم تشکیل شد که جای تبریک به آقای پزشکیان است.

وی درخصوص حواشی به‌وجود آمده از سخنان رئیس جمهور در مراسم دفاع از وزرای پیشنهادی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از حرف‌های آقای رئیس جمهور درخصوص سفارش مقام معظم رهبری برای حضور برخی وزرا در کابینه دستاویز شبکه‌های معاند و همچنین مورد سوال دلسوزان انقلاب قرار گرفته است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: این ادعای دکتر پزشکیان با خط و مشی همیشگی مقام معظم رهبری سازگار نیست چراکه ایشان نقش مجلس را در رای اعتماد بسیار مهم می‌دانند.

تقی‌پور افزود: اگر ادعای دکتر پزشکیان تکذیب شد آقای رئیس جمهور باید در استخدام واژه‌ها دقت نظر بیشتری به خرج دهند چراکه ایشان تابلودار نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: اگر این ادعای رئیس جمهور تکذیب نشد شاید حکمتی در کار بوده که مقام معظم رهبری در مشی خود استثنا وارد کرده که باید به رهبری حکیم خود اعتماد داشته باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا