فرمانده سپاه فریدونکنار خبر داد:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس/تمامی ماموریت کنگره شهدا در فریدونکنار انجام شد

فرمانده سپاه فریدونکنار از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی ماموریت کنگره شهدا در فریدونکنار انجام شد.

به گزارش بصیرنیوز، محمد برمر در نشست تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس فریدونکنار، اظهار کرد: کنگره یک رزمایشی است برای اقدامات متنوعی که باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود که یکی از این کارها همان برگزاری یادواره است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش ثبت و ضبط مشخصات شهدا است، خاطرنشان کرد: به برکت این کنگره شهدای ما از گمنامی در آمده و اکنون مازندران دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید با مشخصات کامل می‌باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری و رونمایی است، تصریح کرد: روستای طوله سرا شهرستان فریدونکنار در ایام فاطمیه امسال میزبان شهید گمنام خواهد بود.

برمر تاکیدکرد: از شهردار فریدونکنار می‌خواهیم یادمان پنج شهید گمنام مصلی را تا قبل از ۱۲ مهر تکمیل کرده تا رونمایی شود.

وی با اشاره اینکه دو کتاب در زمینه شهدا در فریدونکنار کار شد، گفت: با کمک شهرداری و شورای شهر فریدونکنار مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بابت تدوین این کتاب هزینه شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار ادامه داد: در سال گذشته نخستین کتاب برای شهید نوروزعلی یزدانخواه به نام “کشتی‌بان”  توسط نویسنده فریدونکناری نوشته و به چاپ رسید.

برمر افزود: واحد پژوهشی ما ۳۰۰ ساعت مصاحبه از رزمندگان شاخص فریدونکنار در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام داده که برای چاپ و نشر فرستاده شد.

وی با بیان اینکه تدوین کتاب سرلشکر شهید حاج حسین بصیر امسال به کنگره نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر سالانه مبلغی را برای چاپ یک جلد کتاب در نظر بگیریم قول می‌دهیم هزینه تدوین آن کتاب با مجموعه سپاه باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار به نصب دو اِلِمان‌ از شهدا در فریدونکنار اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و با تلاش و پشتیبانی فرمانداری، شهرداری و شورای شهر هیچ ماموریتی در فریدونکنار بر زمین نمانده و اِلِمان‌‌های شهدا به موقع نصب شدند که جای قدردانی از مسئولان است چرا که  موجب سرافرازی ما در استان شدند.

برمر بر لزوم معرفی شهدا توسط  رسانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه‌ها حضور مردم فریدونکنار در برنامه‌ها ضریب دهند.

وی اجرای تئاتر آئینی “راز سرزمین عشق” را از دومین کار باقیمانده برای کنگره دانست و افزود: این تئاتر فاخرترین اثر محتوایی ایران است که به‌طور ویژه در مورد نقش مازندران در جهان اسلام می‌باشد که افتتاحیه آن در تاریخ  ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در ساری به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار افزود: فریدونکنار برای مراسم افتتاحیه در این برنامه حضور پیدا می‌کند که از ادارات می‌خواهیم تا برای اعزام از پشتیبانی خودرویی آن‌ها استفاده کنیم.

برمر افزود: همه مدیران دستگاه‌ها، همکاران اداره را بسیج کنند تا با خانواده در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اهدای ۲۴ سرویس جهیزیه به نوعروسان نیازمند شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، فرش و غیره از سهمیه فریدونکنار است که این خدمت‌رسانی به نیت شهدا انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار یادآور شد: سرگُل و انتهای مراسم کنگره شهدا در روز ۱۲ مهر می‌باشد که قرار است با نمایشگاه هوا و فضا و سخنرانی ملی برگزار شود.

برمر در ادامه این نشست با بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  ۱۵ برنامه شاخص شهرستانی از سوی سپاه ناحیه فریدونکنار در زمینه‌های سلامت، ورزشی، فرهنگی، بصیرتی، خدمت‌رسانی، جهادی، اقتصادمقاومتی، تعلیم و تربیت و آموزشی برای هفته دفاع مقدس درنظر گرفته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار خاطرنشان کرد: زنگ دفاع مقدس در مدارس، رژه خودرویی و موتوری، اجتماع بزرگ بانوان، افتتاح خانه مددجو، افتتاح خانه بسیج، اکران فیلم رِقه، گالری نقاشی مقاومت در حمایت از مردم مظلوم غزه، سخنرانی رهبر انقلاب به همراه تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس،  ویزیت رایگان، انس با قرآن، یادواره خانگی شهید، عطر افشانی مزار شهدا، اجتماع بزرگ رزمندگان با عنوان سر‌ دلبران، یادواره ۱۹ شهید جاویدالاثر و ۶ شهید گمنام، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و مسابقه ورزشی کشتی از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در فریدونکنار است.

برمر در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال تبلیغات محیطی متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا