اقبال یک میلیون نفری از دومین کنگره شهدای مازندران

فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

به گزارش بصیرنیوز،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال ۱۳۹۲ اولین کنگره ملی شهدای مازندران برگزار شده بود، اظهار کرد: برخی از موضوعات نظیر تهیه، تدوین و پژوهش کتاب‌های دفاع مقدس با محوریت زندگی و خاطرات رزمندگان مازندرانی، آبروی محله، یادواره‌های شهدا و … با پایان نخستین کنگره شهدای استان تا به امروز همچنان ادامه دارد.

وی به آغاز کار دبیرخانه دومین کنگره ملی شهدای این خطه از شمال کشور از سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: تمامی منویات رهبری در کنگره‌های مختلف استان‌های کشور جمع‌آوری شده تا برای تحقق منویات معظم‌له در کنگره شهدای مازندران مسیری هدف‌گذاری شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اهداف این کنگره در چهار راهبرد اساسی تدوین شد، گفت: پاسداشت یاد و خاطره شهدا، بیان و روایت زندگی شهدا، تبیین هویت اسلامی ایرانی، تقویت روحیه استکبارستیزی و عدالت در جامعه و ترویج سبک زندگی شهدایی و فرهنگ جهادی در جامعه چهار راهبرد این کنگره بوده است.

این مسئول به تشکیل اولین نشست شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن به ریاست نماینده ولی فقیه درمازندران اشاره کرد و افزود: راهبردهای چهارگانه در این نشست تشریح و به عنوان مبنا و اهداف اصلی کنگره تصویب شد.

مسلمی با بیان اینکه این اهداف در قالب ۲۱ کمیته ذیل شورای اجرایی کنگره تقسیم‌بندی و به کمیته‌ها ابلاغ شد، گفت: ۲۵۰ عنوان در این ۲۱ کمیته با هدف جریان‌سازی طراحی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت هنر در برنامه‌ها و تنوع‌بخشی به برنامه‌ها با هدف جذب مخاطب به برنامه‌ها نیز مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند متعال و به برکت خون مطهر شهدا تمامی برنامه‌ها به نحو شایسته تحسینی برگزار شد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن با بیان اینکه این برنامه‌های شهدایی به همت مسئولان و بسیجیان برگزار شد، یادآور شد: روزانه بین ۱۰ هزار تا ۱۵هزار نفر در وعده نهار و شام پذیرایی شدند که موکب‌های پذیرایی به همت بسیجیان از سراسر استان برپا و خدمت‌رسانی شده است.

وی از اجرای رزمایش برای شناسایی اطلاعات دقیق از شهدای مازندران خبر داد و گفت: تمثال گویاسازی شده شهدا به صورت فرش تقدیم خانواده‌های معظم شهدای استان شد. البته برای تحقق این مهم تمثال مبارک شهدا با کمک خانواده‌های شهدا تطبیق داده شد تا آمار دقیقی جمع‌بندی و ارائه شود.

مسلمی با بیان اینکه آمار نهایی شهدای استان ذیل اجرای این رزمایش به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و کشور به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید رسید، افزود: کنگره باید در مرکز استان برگزار می‌شد و باید مکانی برای برپایی این مهمانی شهدایی ایجاد می‌شد اولین قدم پارک موزه دفاع مقدس مازندران انتخاب شد که با توجه به ترافیک بالای شهری و حجم بالای انفجارات در قالب بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس که باید انجام می‌شد ممکن بود اعتراض شهروندان را به همراه داشته باشد از این رو تکمیل ورزشگاه سردار شهیدقاسم سلیمانی روستای ماهفروجک هدف‌گذاری شد و در ذیل این پروژه آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به این روستا نیز مورد توجه بوده است.

وی از حفر یک حلقه چاه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در روستای ماهفروجک خبر داد و افزود: مخرن آب نیز به همت بسیج سازندگی سپاه کربلا احداث شد که به واسطه این عملیات اجرایی مردم این روستا از آب شرب دائمی بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برای تامین برق این ورزشگاه نیز یک زیرساخت دائمی تدبیر شد، یادآور شد: تامین برق و آب روستای ماهفروجک و بیمارستان منطقه نیز ذیل رفع مشکلات ورزشگاه شهید سلیمانی مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا مشکلات زیرساختی این ورزشگاه مرتفع شده و اکنون این ورزشگاه با ظرفیت ۶ هزار نفری آمادگی میزبانی از رویدادهای ورزشی ملی و بین‌المللی را دارد، گفت: نمایش فصل شیدایی با عنوان راز سرزمین عشق در ساحل سیترای نوشهر و ورزشگاه شهید سلیمانی ماهفروجک اجرا شد.

این مسئول با بیان اینکه یک تیم هنری برای روایت تاریخ پرافتخار دیارعلویان انتخاب تا هویت ایرانی اسلامی، سبک زندگی شهدایی و… با زبان هنر برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود، ادامه داد: شهروندانی از استان‌های مختلف کشور نیز از این نمایش استقبال کردند که به اذعان برخی از تماشاگران غیر بومی با تماشای این نمایش با فرهنگ مازندران و رشادت‌های مردمان این دیار برای پذیرش اسلام و ظهور وبروز انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم  در سفرشان آشنا شدند.

مسلمی با بیان اینکه ایجاد عدالت اجتماعی و رفع محرومیت از چهره استان نیز مورد توجه بوده که ذیل این راهبرد زوجین جوان بی‌بضاعت استان شناسایی و با اهدای جهیزیه روانه خانه بخت شدند، یادآور شد: هزار زوج جوان با هدف ترویج ازدواج آسان و تبیین آئین‌های سنتی و اصیل مازندرانی‌ها برای تشکیل زندگی مشترک در ورزشگاه شهید سلیمانی ماهفروجک گردهم آمدند و زندگی مشترکشان را آغاز کردند.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر ذیل این کنگره تامین و توزیع شد، یادآور شد: ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی به نیابت از شهدا احداث شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع بدون دریافت ریالی از روستائیان ایجاد شد، افزود: از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ وام اشتغال نیز به نیت شهدا در استان توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلا به رشادت‌های لشکر خط شکن ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای معرفی رشادت‌های مازندرانی‌ها در مقابله با منافقین در غائله جنگل، فیلم سینمایی با بنیاد روایت فتح تولید و در جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

وی از تولید فیلم شهید تورانی به همت موسسه اوج خبر داد و افزود: سریالی نیز برای معرفی رشادت‌های رزمندگان مازندرانی با همکاری سیما فیلم در حال تولید است.

مسلمی از تولید هزار کلیپ و موشن شهدایی خبر داد و گفت: اولین سمفونی مقاومت با اجرای ارکست ملی ایران نیز ذیل دومین کنگره ملی شهدای مازندران در تالار مرکزی ساری اجرا شد.

وی به سیاه‌نمایی دشمنان انقلاب برای نشان دادن چهره نادرست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برخی از تماشاگران حاضر در این سمفونی اذعان داشتند که نگاه‌شان به سپاه عوض شده و تازه متوجه شدند که سپاه علاوه بر فعالیت در بحث تامین امنیت کشور به تولیدات فرهنگی هنری نیز توجه ویژه دارد.

فرمانده سپاه کربلا به برگزاری ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی در برج میلاد تهران برگزار شد.

این مسئول به برگزاری همایش تمدنی از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی اشاره کرد و یادآور شد: جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نیز با حضور مجری و داوران برنامه محفل در آمل برگزار شد.

مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار شد، ادامه داد: هشتم مهرماه نیز اجلاسیه خانواده بهشتی ویژه همسران و فرزندان شهدا در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد.

وی به برگزاری همایش کشتی‌گیران در رده‌های سنی مختلف به تعداد ۶ هزار نفر در نهم مهرماه اشاره کرد و افزود: همایش دانشجویان و اساتید دانشگاههای سراسراستان برگزار شد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن با بیان اینکه چهارشنبه یازده مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش‌آموزان در ورزشگاه شهید سلیمانی برگزار شد، یادآور شد: همچنین سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مازندران- قائم شهر با حضور ۱۰۵ ناشر برپا شد که ۴ میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش رسید.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس و هوا فضا در راستای این کنگره خبر داد و گفت:  نشان ادبی سرو سرخ نیز به نویسندگان برتر کتاب دفاع مقدس در استان نیز برای اولین بار ذیل این کنگره اهدا شده است.

مسلمی به اقبال یک میلیون نفر از برنامه های دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این کنگره به صورت مستقیم از شبکه استانی تبرستان روی آنتن رفت که شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه خدمت به شهدا افتخار بزرگی است که در راستای دومین کنگره ملی شهدای مازندران محقق شد، یادآور شد: دیدار اعضای این کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین افتخاراتی بوده که ذیل این کنگره ملی رقم زده شد.

فرمانده سپاه کربلا از برپایی نمایشگاهی برای معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم در حاشیه این دیدار خبر داد و گفت: معظم‌له با شهدای این خطه از شمال کشور و کتاب‌های زندگی شهدای مازندران نیز آشنا بوده‌اند که قابل تقدیر است.

مسلمی به اهمیت تالیف کتاب دفاع مقدس و توزیع این کتاب‌ها در سطح وسیع با هدف جذب مخاطب به عنوان یکی از مهم‌ترین تاکیدات رهبری اشاره کرد و افزود: پژوهشکده این کنگره برای تحقق منویات رهبری تا برگزاری سومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است.

وی از ادامه فعالیت دبیرخانه این کنگره برای تالیف کتاب و جمع‌بندی ۶۰ رساله تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و شناسایی نقش مازندرانی‌ها در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس خبر داد و گفت: برخی از ۲۵۰ برنامه این کنگره ملی دارای بعد زمانی بوده که با قوت عملیاتی شدن این برنامه‌ها در دست اقدام اجراست.

انتهای خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا