علت حجم گسترده خسارات در غرب استان چیست؟

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، مردم غرب استان مازندران در حال گذراندن روزهای بسیار سختی می باشند.نزول برف و باران ،این رحمت الهی که می توانست تبدیل به فرصت شود هم اکنون در این مناطق تبدیل به تهدید و بحران شده است.

بحرانی که هنوز عمق آن نشان داده نشده است. در این بین مسئولین استان هم همچون گذشته به جای اینکه شفاف واقعیت های حادثه را گفته و واهمه ای از بازگو کردن کمبود ها و کاستی ها نداشته باشند طوری در رفتار و گفتار خود عمل کرده که شنونده احساس می کند الحمدالله ماجرا ختم به خیر شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

اما واقعیت را باید چیز دیگری دانست و آن این است که مازندران باز هم چوب عدم تدبیر مسئولین خود را خورده است. در حالیکه هواشناسی مازندران از چند روز قبل ورود این توده سرد را اعلام کرده و تذکرات لازم را داده بود دیدیم که به دلیل عدم پیش بینی های لازم چه خسارات سنگینی در شهرهای محمودآباد،نور،نوشهر ، چالوس،عباس آباد، تنکابن ، رامسر و…به وقوع پیوسته و بعد از قطع شدن آب و برق و خطوط ارتباطی تازه مسئولین ارشد استان در این مناطق حضور پیدا کرده و به فکر چاره افتادند.

این در حالیست که مدیریت بحران باید با فراخوان و جایگزین امکانات لازم و اندیشیدن تدابیر در مناطقی که احتمال بحران در آن می رفت نسبت به اتخاذ تصمیمات مقتضی اقدام می نمود. اگر چه پس از این ماجرا مسئولین ارشد استان در منطقه حضور پیدا کرده و سعی در حل مشکل مردم داشتند اما تعجب از آن است که چرا مسئولین حاضر نمی شوند عمق حادثه و میزان واقعی خسارات را برای هموطنان تشریح کرده و از مسئولین ارشد کشوری درخواست کمک عاجل داشته باشند؟

 مطمئنا” اگر این حادثه در استان هایی نظیر اصفهان،شیراز،آذربایجان شرقی و غربی،خراسان و…می افتاد مسئولین آنجا کاری می کردند که وزرای مرتبط و معاونین و مسئولین کشوری در منطقه حضور پیدا کرده و همانجا فی المجلس تقاضای تسریع در اعزام امکانات و حل مشکل را داشتند ،ما در مازندران چه؟

علیرغم گذشت بیش از ۷۲ ساعت از ماجرا و وجود مشکلات عدیده و کاستی های فراوان هنوز وزیری وارد استان نشده در صورتی که جا داشت استاندار تمام قد از معاون اول و یا حتی خود رییس جمهور تقاضای حضور در این مناطق گسترده بحران زده را داشت

 جا داشت مجمع نمایندگان با قدرات بیشتری حل مشکلات پیش آمده را از مسئولین امر مطالبه می کردند.جا داشت…!

 اگر بخواهیم امروز کاستی هایی را که بعد از بارش برف در مناطق غرب استان به دلیل عدم مدیریت مسئولین دستگاههای اجرایی بوجود آمده را نام ببریم مثنوی هفتاد من خواهد شد اما ایکاش مسئولین مازندران به اندازه نیمی از آنچه که این روزها صرف سیاسی بازی های خود در چینش و تغییر مدیران و فرماندران از خود نشان می دهند در حل مشکلات پیش آمده از خود همت و تلاش نشان می دادند تا شاهد این همه مشکل برای مردم شریف غرب استان در این برهه زمانی نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا