همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) صورت می‌گیرد

رونمایی از روپوش ملیله‌دوزی شده ضریح مضجع امام حسین(ع)

به گزارش بصیر به نقل از فارس، همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) روپوش ملیله‌دوزی شده مضجع شریف حضرت اباعبدالله حسین (ع) با جمعی از مسئولان استان و تولیت آستان حرم حضرت اباعبدالله حسین(ع) در اصفهان رونمایی می‌شود.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اظهار کرد: این روپوش که از پارچه مخمل جیر سبزرنگ تهیه شده و آیات قرآن کریم، القاب سیدالشهداء با استفاده از هنرهای ملیله‌دوزی، گلدوزی و سنگ‌دوزی بر روی آن نقش بسته است، به دست ۱۴ بانوی هنرمند اصفهان به سرپرستی خانم محزونیه و طی مدت دو سال در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان آماده شده است.

ایرانپور ابعاد این روپوش را سه در شش متر عنوان کرد و افزود: برای تهیه این روپوش ۳۰ متر پارچه مخمل جیر، ۳۰ متر آستری، ۳۰ طلق اصل، ۲۰ متر قیتون، ۱۷ متر ریشه، ۵هزار مثقال ملیله، ۳۰۰مثقال شمش طلا، ۲۶ کیلو سنگ های قیمتی از ۱۰ نوع همچون یاقوت و زمرد، ۳۰ کیلو مروارید اصل و ۲۰ بند مروارید، عقیق و یاقوت درشت به کار رفته است.

وی با اشاره به برخی از نقوش طراحی شده در این روپوش تصریح کرد: در میانه این روپوش ترنجی بزرگ که در میانه آن حدیث معروف «إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة» با هنر ملیله دوزی منقوش شده است.

مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ادامه داد: همچنین پنج سبد گل بزرگ مزین به نام‌های الله، محمد مصطفی(ص)، علی مرتضی(ع)، فاطمه الزهرا (س)و حسن مجتبی(ع) طراحی شده است.

وی با اشاره به طراحی ۲۳۰ کتیبه در اطراف این روپوش اظهار کرد: در این کتیبه ذکر ” لبیک یا حسین یا حسین مظلوم”، “لبیک یا حسین یا حسین غریب”، ” لبیک یا حسین یا حسین شهید” نگاشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا