پایان خوش هندبال ایران در آسیا

به گزارش بصیر به نقل از فارس، تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده‌بندی شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف امارات رفت که این بازی با نتیجه ۲۹ بر ۲۳ به سود شاگردان رافائل خاتمه پیدا کرد تا ایران که پیش از این صعود خود به مسابقات جهانی قطر در سال ۲۰۱۵ را قطعی کرده بود بتواند برای نخستین بار روی سکوی سومی قرار بگیرد. نیمه نخست این بازی با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ به سود ایران تمام شده بود.

در پانزده دوره قبلی، این دو تیم تنها یک بار و آن‌هم در سال ۲۰۰۴ برابر هم قرار گرفتند که در آن دیدار تیم امارات متحده عربی با نتیجه ۲۸ بر ۲۲ به برتری رسیده بود.

امارات در ۸ دوره قبلی بازی‌ها شرکت کرده و مهمترین افتخارش سه عنوان ششمی به سال‌های ۱۹۹۱ ژاپن، ۱۹۹۵ امارات و ۲۰۰۴ قطر است؛ در حالی‌که تیم کشورمان در ۱۰ دوره قبلی شرکت کرده و دو عنوان چهارمی به سال‌های ۲۰۰۶ تایلند و ۲۰۰۸ ایران در کارنامه دارد.

در دیدار نهایی هم از ساعت ۱۹ تیم‌های ملی قطر و بحرین به مصاف هم خواهند رفت که داود توکلی، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا به عنوان ناظر ویژه این بازی خواهد بود.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۵ که در کشور قطر برگزار خواهد شد، راه پیدا کردند. با توجه به اینکه تیم قطر میزبان رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان است، صعود تیم‌های بحرین، ایران و امارات نیز به مسابقات قهرمانی جهانی مسجل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا