پیام‌های محرمانه درباره حمله به ایران

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه شب در مراسم جشن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد اظهار داشت: مناسبت‌های مختلفی در تاریخ ایران و انقلاب وجود دارند که برخی از آنها از ارزش ویژه‌ای برخوردارند و سالروز پیروزی نهضت اسلامی که ما را به یاد امام و شهدایمان می‌اندازد از همین دست است.

وی افزود: نباید این ایام را ساده انگاشت و ساده از کنار آن گذشت زیرا دهه فجر روزهایی عادی نیستند بلکه فرصتی برای ما به وجود می‌آورند که نگاهی به گذشته، حال و آینده بیندازیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دهه فجر یادآور میثاق امام و امت هستند عنوان داشت: در این روزها به یاد کسانی می‌افتیم که جان خود را برای پیروزی انقلاب فدا کردند ضمن اینکه بیش از ۱۴۰۰ سال مردم مسلمان دعا کرده بودند تا حکومتی برآمده از اسلام ناب بر سر کار آید.

انقلاب اسلامی ریشه در بعثت و عاشورا دارد

وی ادامه داد: ریشه‌های انقلاب اسلامی به بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و عاشورای حسینی باز می‌گردد؛ انباشت آرزوها، دعاها و خواست ملت مسلمان دنیا نتیجه‌ای همچون انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اعتقادات ناب و مجاهدت‌های ملت ایران توانست نگین درخشان امت اسلامی را به وجود بیاورد خاطرنشان کرد: ما مدیون تلاش‌های امت اسلامی در طول ۱۴۰۰ سال هستیم؛ انقلابی به وجود آمد که به تعبیر امام راحل معجزه و انفجار نور بود.

وزیر کشور امام خمینی(ره) را مردی توحیدی دانست که هیچ گاه سخنان ساده و سطحی بر زبان نمی‌آورد و تصریح کرد: کسی باور نمی‌کرد ایرانی که مورد حمایت کامل غرب قرار داشت و افتخار ژاندارمی منطقه را داشت و پیچیده‌ترین سیستم امنیتی را به کار گرفته بود توسط ملت خود از هم بپاشد.

وی بیان داشت: هیچ فرد و گروهی پیش‌بینی سقوط نظام شاهنشاهی را نمی‌کرد؛ بسیاری به دنبال پست نخست‌وزیری یا تغییر قانون اساسی بودند و گروه‌هایی همچون کمونیست‌ها هم مبارزه مسلحانه را در پیش گرفتند و به همین دلیل غرب، ایران را جزیره امن خود می‌دانست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دیگر کشورها تنها ابهت ظاهری حکومت شاه را می‌دیدند و از فروپاشی درونی آن بی خبر بودند گفت: ظلم و بی عدالتی مردم را متنفر کرده بود و چشمه‌ای از درون آنها جوشیده بود و خورشیدی درخشان هم بر آنها می‌تابید.

وزیر کشور با بیان اینکه این خورشید درخشان حرکتی عظیم را در میان ملت ایران به وجود آورده بود عنوان داشت: امام خمینی(ره) عامل تمام این جرأت و جسارت‌ها بود و دلیل این تاثیرگذاری هم خودسازی ایشان بود که حتی از عزیزان خود گذشته بودند.

امام خمینی(ره) مجسمه تقوا و محور امیت ملت ایران

وی امام راحل را مجسمه تقوا و محور امید ملت ایران دانست و افزود: ایشان در خرداد ۴۲ به تنهایی در مقابل رژیم ایستادند و به شاه نهیب زدند زیرا هیچ ترسی در دل او نبود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جوانان ما معنای شجاعت و ایثار را از امام خمینی(ره) آموختند و به همین دلیل از جان خود گذشتند گفت: دلیل این امر آن بود که حرف و عمل ایشان یکی بود و همین مسئله روح ایشان را در کالبد همگان دمید و هیچ کس ترسی از شاه نداشت.

وزیر کشور با اشاره به داعیه مبارزه مکاتب سوسیالیستی در آن دوران که در دانشگاه‌ها رسوخ کرده بودند خاطرنشان کرد: با این حال نفس الهی امام خمینی(ره) سبب شد جوانان ما به دنبال ارزش‌های اسلامی و انقلابی بروند و همین امر سبب شده است انقلاب را انفجار نور و معجزه بدانیم.

اعتقادات دینی نخستین عنصر موفقیت انقلاب بود

وی اعتقادات دینی را نخستین عنصر موفقیت ملت ایران دانست و افزود: امام راحل هم مومنی با اعتقاد، باصفا و خالص بود و به خدا توکل می‌کرد و به مردم اعتماد داشت.

رحمانی فضلی ادامه داد: فضای انقلابی ملت ایران در سال‌های پس از پیروزی نهضت باز هم تداوم یافت؛ می‌توانیم بگوییم پس از انقلاب جنگ داخلی هم داشتیم و جنگ ما در حقیقت ۱۰ سال طول کشید؛ قائله ترکمن‌صحرا، کردستان و … از جمله این حوادث و نبردها هستند ولی قدرت یکپارچگی مردم بر همه اینها تاثیر گذاشت.

وزیر کشور بیان داشت: ملت ایران بر مشی امام راحل حرکت می‌کرد و هر جا آتشی بر افروخته می‌شد متحد می‌شدند و آن را خاموش می‌کردند؛ مردم تمام ایران از همه شهرها در مبارزات شرکت داشتند و اوج این ایثار و فداکاری را هم می‌توان در دوران دفاع مقدس مشاهده کرد.

وی با اشاره به نظریات ضد انقلاب برای منحل کردن ارتش در سال‌های آغازین انقلاب خاطرنشان کرد: بهانه آنها این بود که ارتش آمریکایی ایران نمی‌تواند مدافع انقلاب باشد و این امر در ظاهر بر برخی تاثیر گذاشته بود ولی امام راحل می‌دانست که روح انقلاب در ارتش هم دمیده شده است؛ به یاد داریم که همافران نخستین کسانی بودند که به دیدار امام رفتند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ارتش را نگاه داشت و آن را بازسازی کرد گفت: وقتی عراق به نمایندگی از تمام مخالفان انقلاب به جنگ ایران آمد و هجوم گسترده‌ای را آغاز کرد همه نگران بودند ولی امام خمینی(ره) فرمودند دیوانه‌ای سنگی در چاه انداخته است و با این بیان همه را آرام کرد؛ همین جمله سبب شد مردم اعتماد به نفس خود را باز یابند.

وزیر کشور با اشاره به خاطرات اوایل انقلاب عنوان داشت: به ما که پاسدار بودیم و اسلحه چندانی نداشتیم گفتند به مردم بگویید هر چه سلاح دارند بیاورند و مردم هم تفنگ و هر آنچه از قبل داشتند را آوردند که البته بیشتر آنها از کار افتاده بود به همین دلیل درصدد تعمیر آنها برآمدیم هر چند از نظر تهیه فشنگ هم با مشکل مواجه بودیم با این حال آنچه سبب دفاع جانانه ملت ایران شد اعتقاد و اطمینان آنها به اسلام و امام بود.

وی بیان کرد: فرمانده قوای ما در آن زمان وابسته بود و می‌خواست به شیوه اشکانیان و سلوکیان بجنگد و سرانجام هم با لباس زنانه فرار کرد؛ سپاه ما آنقدر مظلوم بود که حتی اجازه نمی‌دادند به خط مقدم بروند و نبرد کنند.

مشکلات ناشی از بی تدبیری پذیرفته نیست

رحمانی فضلی با بیان اینکه پس از جنگ به تمام جهانیان ثابت کردیم می‌توانیم هر نوع مانعی را به یاری خداوند و با تکیه بر انسجام داخلی از سر راهمان برداریم گفت: ۳۵ سال است که علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران هر اقدامی صورت گرفته ولی راه به جایی نبرده‌اند؛ باید به این ایستادگی و تلاش برای کسب رضای الهی افتخار کنیم البته مشکلاتی را که ناشی از بی‌تدبیری باشد نمی‌پذیریم.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کنونی بین‌المللی تصریح کرد: امروز رسانه‌های غربی اینگونه القا می‌کنند که باید ایران را برای رسیدن به فناوری‌های موشکی، فضایی و هسته‌ای کنترل کرد و در حقیقت به اینجا رسیده‌اند که ایران به همه علوم روز جهان دست یافته است؛ این همه پیشرفت دستاورد همان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است؛ یقین بدانیم که با رهبری‌های داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها با هدف جلوگیری از گردش مالی جمهوری اسلامی به مرحله اجرا درآمدند گفت: حتی نمی‌توانیم نفتمان را بفروشیم، دارو بخریم و کالایمان را حمل کنیم ولی باز هم غربی‌ها متعجب هستند که ما چطور به پیشرفت خود ادامه می‌دهیم؛ روزهایی بود که پیام محرمانه به ما می‌دادند که فلان زمان به شما حمله می‌شود و وقتی گزارش اینها را خدمت رهبر معظم انقلاب می‌دادیم ایشان می‌فرمودند ملاحظات امنیتی را داشته باشید ولی آنها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

تاثیر جمهوری اسلامی در منطقه اثبات شده است

رحمانی فضلی با اشاره به جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه خاطرنشان کرد: آنها امروز در سوریه هم تجربه نبرد را دارند و تاثیرات ایران اسلامی را مشاهده می‌کنند به همین دلیل می‌گویند باز هم بیایید مذاکره کنیم؛ دفع شر از هر طریقی با حفظ عزت و استقلال ایران باید انجام شود زیرا نباید اینگونه باشد که آنها بگویند ما اهل مذاکره بودیم و ایران پای مذاکره حاضر نشد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان هیچ حرفی در پشت میز مذاکره ندارند افزود: آنها تنها می‌گویند ما نگران این هستیم که روزی به فناوری‌هایی دست یابید که بتواند علیه جامعه جهانی از سلاح کشتار جمعی استفاده کنید ولی حقیقت آن است که این موضوع به خودشان باز می‌گردد و غرب در جنگ جهانی از سلاح هسته‌ای استفاده کرد؛ هدف اصلی آنها کنترل اسلام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا