استعفای قالیباف شبیه به لطیفه است

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، از چند روز قبل که بارش برف در تهران آغاز شده،به وضوح می توان حس کرد که شهرداری همه چیز را در این شهر رها کرده. ازدوشنبه شب به بعد بارش برف شدت بیشتری گرفت و اکثر مناطق تهران را به میزان زیادی سپیدپوش کرد. برف زیباست. برای تهرانی ها هیجان و ذوق هم دارد. نعمت و رحمت است که امسال بعد ازمدتها شامل حال تهرانی ها هم شده.اما دردسر و مشکل هم دارد. چه کسی این مشکلات را برطرف می کند؟

مجری رادیو با صدای پرحرارتی که گویا قرار است پیروزی بزرگی را نوید دهد، بی مسئولیتی و کم کاری و تاخیر در کمک به مردم را در زرورقی شیک پیچیده و با تناژ موسیقی شادی ساعت ۹ صبح به خورد مردم می دهد.پرسش اصلی این است که درهنگامه بحران مسئولان اصلی کجایند؟ ماشالله این کشور از بروز بحران های طبیعی هیچ کم ندارد.اکثر اوقات زلزله، بعد سیل، حالا هم برف که البته تازگی ندارد. بحران برف در استان های شمالی کشور در سال ۸۲ و ۸۶ هم در گیلان و مازندران تکرار شده. اما چه درس و تجربه ای گرفته شده؟ عدم مدیریتی که با قطع طولانی مدت گاز باعث شده بود مردم در مازندران حتی نان برای خوردن نداشته باشند.مشکلات پیش آمده ناشی از بارندگی شدید برف در استان های مازندران و گیلان که خود حدیث مفصلی است و همه می دانیم بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح ظرف ۳ روز گذشته با مردم این استان چه کرده.اما سخن از تهران است. ازمدیریت جناب قالیباف است.

هر سال در طول مدیریت آقای قالیباف از اواسط پاییز به بعد در همه خیابان های اصلی شهر می شد مخازنی با محتوای شن و نمک که در خیابان های مختلف تعبیه شده بود را دید.هم چنین ستادهای برف روبی در نقاط مهم شهر ایجاد می شد.ازابتدای زمستان امسال تاکنون هیچ اثری از این ها در بیشتر نقاط شهر دیده نمی شود. یکی ازافرادی که به عنوان پیمانکار برای شهرداری کار می کند می گوید امسال ستادهای برف روبی که تعداد زیادی هم نیستند در اختیار پیمانکاران بوده و شاهدان نزدیک به یکی از این ستادها می گویند به هنگام بارش برف هیچ کس در ستاد برف روبی نیست و اقدامی انجام نداده اند.برخی از خیابان های خاص تهران که کارمندان و مهندسان شهرداری در آنجا ساکن هستند از موهبت شن و نمک برخوردار شده اند و خب این از اقبال افراد متفرقه دیگریست که درآن محله ها ساکن هستند. آقای قالیباف دقیقا مشغول چه کاری هستید؟ چرا امسال این مخازن در نقاط برف خیز تهران تعبیه نشده؟ ستادهای برف روبی به چه دلیل ایجاد نشده؟ آقای قالیباف در اینکه مدیریت شما در اتفاقات اخیر به خصوص حادثه خیابان جمهوری به شدت زیر سوال رفته شکی نیست.

 ۱۵ روز تمام شد و شما هیچ گزارشی مبنی بر علل فوت دو زن بی گناه در حادثه آتش سوزی نبودید. کسی هم انتظاری نداشت.پرواضح است ناوگان فرسوده آتش نشانی و عدم تعمیر نردبان خراب و ارسال همان نردبانی که باز نمی شود به محل حادثه ای که نیاز مبرم و قطعی استفاده از آن وجود دارد، به دلیل بی تدبیری و سوء مدیریت شماست. انتظار نداشته باشید که منتظر بمانیم تا شما بیایید نردبان را مقصر اعلام کنید! آقای قالیباف می دانید امروز چطورخیابان ها به دلیل برف روبی نشدن قفل بودند و ماشین ها تکان نمی خوردند؟ حتما مطلعید که آمار تصادف در این روزها به چه سطحی می رسد.ترافیک های چند ساعته را از دوربین های راهنمایی و رانندگی می توانید مشاهده کنید. ای کاش کمی بیشتر برای سمت سه باره تکرار شده اتان ارزش قائل می بودید و مردم این شهر را با این میزان برف و سرسره هایی که در خیابان ها وپیاده روها و پل هوایی ها ایجاد شده، رها نمی کردید. برف دیشب و امروز مختص مناطق بالای شهر تهران نبود و تا مرکزی ترین و نقاط پایین شهر تهران هم کشیده شد. حالا به مناطق بالای شهر که برف بیشتر و دردسرها و مشکلات بیشتری دارند، رسیدگی کرده اید؟ چه میزان شن و نمک برای پاشیدن در خیاباهای صعب العبور مناطق بالا اختصاص داده اید؟ شاید چون خود شما و مسئولان درآن مناطق تردد بیشتری داشته باشید، حداقل به آنها رسیدگی کنید.

از سوی دیگر سامانه اطلاع رسانی ۱۳۷ از صبح امروز به شدت مشغول است به طوری که با وجود این میزان اپراتور استخدام شده برای دریافت پیام ها و مشکلات مردم و خطوط زیاد برای اطلاع وضعیت خیابان ها یا درخواست برای شن پاشیدن در خیابان و محله های زندگیتان یک ساعت باید پشت خط بمانید تا نوبت به شما که صبح اول وقت نفر ۲۹ ام هستید برسد! پس از اینکه تلفن هم وصل می شود، خانم اپراتور با این عنوان که سیستم کند است شما را دقایقی در انتظار نگه می دارد که پیامتان را بدهید و پس از آن تلفن را به روی شما قطع می کند. آقای قالیباف این هم از سیستم اطلاع رسانی اتان. ما محکومیم. گویا ملت ایران هنوز عادت به تنها بودن در مواقع بحرانی و ضروری نکرده است. اینکه خود ما باید برویم اقدام کنیم. خودمان باید پارو برداریم و به دلیل تاخیر وزارت راه به کمک مردم مانده در پشت دیواره برف در روستاهای مازندران برویم. به کمک مردم حیران شده درخیابان های تهران که ازامشب شروع به یخ زدن می کنند، بشتابیم. فردا دست و پای مردم زیادی در یخبندان آسیب خواهد دید. همین حالا شاید بهتر باشد.آقای قالیباف که دچارمشکلی نمی شوند. استعفا هم که بی استعفا. حرفش را نزنید. بیشتر شبیه به لطیفه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا