موافقت کنگره آمریکا با تسیلح‌ شورشیان سوری

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، از دوران جنگ افغانستان علیه شوروی، چندین نویسنده نقش ایالات متحده در تامین مالی تروریسم بین‌المللی را افشا کرده‌اند. با این وجود تا امروز موضوع به عملیات مخفیانه‌ای مرتبط می‌شد که واشنگتن مسؤولیت آن را در آن زمان هرگز به عهده نمی‌گرفت. ولی در رابطه با سوریه گام تعیین‌کننده‌ای برداشته شد: کنگره (آمریکا) دو هفته پیش برای تامین مالی و مسلح ساختن دو سازمان وابسته به القاعده رأی داد.

موضوعی که تاکنون جزو اسرار مگو بود و همه از آن «اطلاع داشتند ولی به زبان نمی‌آوردند، از این پس به سیاست رسمی «کشور آزادی» تبدیل شده است» یعنی تروریسم!

نخستین هفته‌ گردهمایی صلح ژنو ۲ مملو از فراز و نشیب بود. متاسفانه، عموم مردم در غرب از چگونگی آن آگاهی نیافتند و قربانی سانسوری بودندکه همچنان به آنها ستم روا می‌دارد.

در واقع همین امر تناقض اصلی این جنگ است: تصاویر خلاف واقعیت عمل می‌کند. به گفته‌ رسانه‌های بین‌المللی، جنگ از یک‌سو واشنگتن و ریاض که مدعی دفاع از دموکراسی و مبارزه‌ جهانی علیه تروریسم هستند و از سوی دیگر سوریه و هم‌پیماناناش را که به ضرب سیاه‌نمایی و تهمت‌های ناروا دیکتاتور نامیده و آنها را به تروریسم متهم می‌کنند، مقابل یکدیگر قرار داده است.

همه آگاهی دارند که عربستان سعودی کشور دموکراتیکی نیست بلکه یک رژیم سلطنتی مطلق، استبداد یک خانواده و یک فرقه است که بر یک ملت حکمفرمایی می‌کند و ایالات متحده نیز چیزی فراتر از تصویر مصنوعی دموکراسی نیست و حتی «کشور آزادی» به حساب نمی‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا