کشته شدن سرباز ناتو در افغانستان

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که یک سرباز پیمان آتلانتیک شمالی امروز دوشنبه در شرق این کشور کشته شد.

در این بیانیه به هویت نظامی کشته شده یا جزئیات این حمله اشاره نشده است. بیش از ۵۷ هزار سرباز ناتو که ۳۸ هزار نفر از آنها آمریکایی هستند، در افغانستان مستقر هستند.

مقامات افغانی همچنین از آغاز عملیات نظامی در ولایت قندهار در جنوب این کشور خبر داده و تاکید کردند که نیروهای امنیتی مقادیر قابل توجهی از مهمات از جمله مین های ضد زرهی، مواد منفجره و راکت های کوتاه برد را کشف و ضبط کردند.

همچنین یکی از سرکردگان طالبان به نام قاری سامی امروز دوشنبه در ولایت سرپل در شمال افغانستان بازداشت شد.

پلیس افغانستان به یک منزل مسکونی که انتظار می رفت پناهگاه طالبان است، حمله کرده و موفق به بازداشت این سرکرده شبه نظامیان شد، این درحالیست که سرکردگان طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

همچنین وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که شب گذشته بر اثر انفجار انتحاری در ولایت پکتیکا در شرق این کشور ۱۱ نفر از جمله پنج پلیس افغانی و شش غیرنظامی زخمی شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما احتمال می رود که طالبان عامل این حمله باشد.

فرماندار محلی منطقه خداداد ولایت نیمروز واقع در غرب افغانستان نیز از کشته شدن هفت سرباز افغانی و زخمی شدن شش فرد دیگر بر اثر انفجار بمب در غرب این کشور خبر داد.

فرانک والتر اشتاین‌ مایر وزیر خارجه‌ آلمان نیز در دیدار با حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان در کابل با تاکید بر لزوم امضای موافقتنامه امنیتی با آمریکا انعقاد آن را لازمه همکاریهای بین المللی و کمک‌ های نظامی کشورش به افغانستان توصیف کرد.

وزیر خارجه آلمان در اولین سفر خود به افغانستان از زمان انتصاب این سمت صبح روز یکشنبه از پایگاه نظامیان آلمانی در شهر مزار شریف در شمال افغانستان که سه هزار سرباز در آن مستقر هستند، بازدید کرد و عصر یکشنبه نیز برای دیدار با حامد کرزای عازم کابل شد.

این سفر پس از آن انجام می شود که دولت آلمان چهارشنبه گذشته از تصمیم خود برای تمدید ۱۰ ماهه حضور نیروهای آلمانی در این کشور تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد.

کرزای پیش شرط امضای پیمان راهبردی با واشنگتن را پایان حملات به منازل مسکونی، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، ایجاد صلح و ثباتی پایدار در افغانستان و سپردن زندانیان گوانتانامو به دولت عنوان کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز چنین اقدام آمریکا را در تضاد با تعهدات قبلی این کشور و با هدف تحت فشار قرار دادن کابل برای امضای پیمان راهبردی با واشنگتن عنوان کرده است که در صورت امضای آن نیروهای آمریکایی می توانند حتی پس از سال آتی در این کشور باقی بمانند.

رسانه ها همچنین از سقوط هواپیمای نظامیان خارجی در منطقه دایمرداد ولایت میدان وردک یکی از ولایات همجوار کابل خبر دادند.

هنوز مشخص نشده که علت سقوط این هواپیما به خاطر نقص فنی یا حمله طالبان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا