مسائل منطقه‌ای بدون نظر و حضور ایران حل نمی‌شود

رحمانی فضلی وزیر کشور

 

 

به گزارش بصیر به نقل ازخبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جمع راهپیمایان مردم تبریز در میدان نماز این شهر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که در پرتو اعتقاد عمیق آحاد مردم ایران به حاکمیت الهی و در پی وحدت کلمه و تجمیع اراده‌های توحیدی امت و راهبری معنوی و هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، رخدادی بنیادین و تاریخ ساز بود که محدوده‌های جغرافیایی را درنوردید و پیام انسانی، اسلامی جامعه ایرانی را در سرتاسر گیتی طنین انداز کرد.

 

وی افزود: اینک پس از گذشت سی و پنج سال از استقرار نظام سیاسی برآمده از دل انقلاب مردم ایران، استقلال سیاسی به عنوان یکی از محورهای بنیادین در مطالبات انقلابی در اعلا درجه امکان محقق شده است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: با وجود دشمنی‌های پرشمار دشمنان ملت ایران، گام‌های بسیار بلندی در مسیر تحقق آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برداشته شده و در سایه تدبیر و امید چشم اندازی امیدوار کننده برای امکان شکوفائی حداکثری استعدادهای درونی آحاد جامعه و زیست متعالی انسانی و معنوی فرزندان ملت ایران پدیدار آمده است.

 

رحمان فضلی گفت: بیش از سه دهه تلاش برای نظام سازی انقلاب در سپهر اندیشه مردمسالاری دینی، برخی از دشواری های فکری را مرتفع و عمده ساختارهای مورد نیاز را در خدمت‌گزاری به ملت ایران فراهم آورده است؛ این مسیر، با بصیرت مردم وفادار به آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی تا تحقق آن‌چه شایسته خدمتگزاری جامعه پر ارج ایرانی اسلامی و متناسب با ظرفیت درونی جمهوری اسلامی است، ادامه دارد.

 

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: آمریکا در ۳۵ سال گذشته‌ با‌ فشارها و تحریم‌ها و برنامه‌ها و محدویت‌های خود خواسته انقلاب را ‌کنترل کند بنابراین از همه شیوه‌ها در این راستا بهره برده ‌است.

 

وی افزود: با وجود همه اقدامات آمریکا بعد از انقلاب برای محدود کردن ایران در حال حاضر محل دعوا و درگیری بین آمریکا و ایران به مسئله انرژی هسته‌ای که پیشرفته‌ترین علم در دنیا‌ست رسیده است.

 

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: اختلاف بین ایران و استکبار جهان‌بینی و ایدئولوژیکی است.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز مقامات آمریکایی، گفت: این اظهارات، عزم مردم ما را برای حضور در صحنه بیشتر می‌کند.

 

وزیر کشور با بیان این که مسئولان آمریکایی بعد از ۳۵ سال هنوز تحلیل درستی از رفتار مردم ایران ندارند، افزود: وقتی که جمهوری اسلامی حاضر شده تحت شرایط خاصی برای دفع شر دشمن پای میز مذاکره بیاید، آن‌ها باید بدانند که این به معنای عقب‌نشینی یا ضعف نیست.

 

وی افزود: همین سیاست خارجی قوی و یکپارچه سبب شده ‌که اروپائیان امروز فراتر از توافقات ۶ ماهه با ایران قراردادهای اقتصادی می‌پردازند و جناح تندرو آمریکا، لابی صهیونیستی و بعضی از همسایگان مرتجع در منطقه از این مسئله عصبانی هستند اما دیگر نمی‌توانند کاری کنند؛ چرا که ایران بسیار قدرتمند شده است.

 

رحمان فضلی اضافه کرد: از طرف دیگر تراکم قدرت دیگر در دست آمریکا نیست و در سطح دنیا متفرق شده است، شرایط اقتصادی غرب نیز به‌دلیل مسائل ساختاری با مشکلات زیادی مواجه است و به لطف خدا در این سی و پنج سال به جایی رسیدیم که با قدرت و تاثیر گذاری در مسائل بین المللی حضور داریم.

 

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ایران در حوزه امنیت، اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به کشورهای منطقه قرار دارد و این در حالی است که کشورهای منطقه و همسایه ایران بیشتر شاهد آشوب و نا آرامی و ترور هستند.

 

وزیرکشور افزود: روحی که امام در کالبد مردم ایران دمید، روح ایثار و اعتقاد در برابر ظلم و جور استکبار بود که محدود به یک جغرافیای خاص نبود و امام بزرگوار روح استکبارستیزی را در برابر همه قدرتمندان و زورگویان دنیا زنده کرد، مردم ایران در مسیر مبارزه همگی امام (ره) شدند و امام گونه به مبارزه با استکبار پرداخت.

 

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها همواره بر عزم و مقاومت ملت ایران افزوده شده است، مردم هیچ‌گاه یاد شهدا و انقلاب را فراموش نکردند که این به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است و ما امروزه با وجود تمام فشارها بر تارک دنیا می‌درخشیم و هیچ کشوری نمی‌تواند به فکر براندازی و یا دخالت نظامی در کشور ما باشد، کشورهای دیگر تنها می خواهند به کنترل ما بپردازند که در آن هم موفق نخواهند شد.

 

وی افزود: امروزه در منطقه خاورمیانه و آفریقا هر اتفاقی و مسئله ای اعم از مسائل سوریه، مصر، لبنان و غیره با حضور ایران و انقلاب اسلامیش تحلیل می‌شود و ملت ایران در این سال‌های پس از انقلاب آنقدر عظمت یافته که بدون نظر و حضور ایران مسائل منطقه حل نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا