عشایر الانبار از ارتش عراق درخواست حمایت در قبال داعش را کردند

به گزارش بصیر به نقل از فارس، شیخ عبد الکریم المحمداوی، رئیس عشایر البو فهد در استان الانبار عراق درباره حضور ارتش و نیروهای مسلح عراق در این استان و عملیات آن علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد که این عشایر الانبار بودند که از ارتش و نیروهای مسلح عراق خواستند، آنها را در قبال حملات داعش حمایت و پشتیبانی کند.

المحمداوی در ادامه با مورد خطاب قرار دادن افرادی که خود را منتسب به نیروی پلیس و افسران این دستگاه می‌دانند، اقدام آنها در تسلیم سلاح‌ها و مراکزشان به گروه داعش را مورد انتقاد قرار داد.

از سوی دیگر «اسماء العانی»، رئیس کمیته بهداشت و سلامت استان الانبار تصریح کرد که پزشکان بیمارستان فلوجه و کادرهای پزشکی که خارج از شهر فلوجه سکونت دارند، به دلیل تعرض‌های داعش در تردد خود با مشکل مواجه هستند.

العانی در ادامه افزود: با این حال وزارت بهداشت همچنان تمام نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های الفلوجه را تامین می‌کند و هم اکنون این شهر با هیچگونه کمبود دارو یا تجهیزات پزشکی مواجه نیست و کادرهای پزشکی همچنان به ارائه خدمات به اهالی مشغول هستند.

وی در خصوص اوضاع جاری در فلوجه گفت: شهر فلوجه همچنان در کنترل داعش است و عناصر این گروه تروریستی اقدام به آواره کردن هزاران نفر از اهالی شهر و تبدیل خانه‌های آنها به پناهگاه‌هایی برای خود کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا